De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: Het creatieve proces.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: Het creatieve proces."— Transcript van de presentatie:

1 MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: Het creatieve proces

2 Wat is er in het nieuws?

3 Filmpje http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4

4 Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Inleiding tot trends o Basis principes van trends: innovatiecurve Rogers o Doorspreken opdracht o Bestuderen modulewijzer o Voorbereiden volgende les o Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 2 o Theorie: van macro (culturele context) naar micro (product) o Feedback op eerste foto’s o Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 3 o Presentaties opdracht 1 o Thoerie behandelen o Uitleg opdracht 2A o opdracht 2A 4 o Feedback eerste resultaten 2A o Opdracht 2A 5 o Presentaties opdracht 2A o Theorie behandelen o Uitleg opdracht 2B o Opdracht 2B 6 o Feedback eerste resultaten 2B o Opdracht 2B 7 o Presntaties opdracht 2B o Theorie behandelen o Uitleg opdracht 2 o Opdracht 2C 8 o Feedback eerste resultaten 2C o Opdracht 2C en 2D afronden 9 o Inleveren opdracht 1 en 2 o Voorbereiden herkansingsopdracht 10 o Chaosweek

5 Vandaag Presentatie analyse websites Presentaties

6 Laat maar zien!

7 Huiswerk –2A Ontwikkel vanuit een van je gevonden trends een scenariomodel. –Neem een van je gevonden trends en beschrijf werk deze uit naar een scenario. Benoem hierbij de meest ingrijpende, meest onzekere gevolgen die deze trend kan hebben. Verwerk deze in een scenariomodel en omschrijf kort je trend (10 jaar later) binnen de 4 scenario’s.

8 http://www.kenniscentrumtransities.nl/tnowiki/images/c/cc/Scenario_proces.jpg

9 Scenario maken Uitgangspunt formuleren Belangrijkste factoren identificeren Belangrijkste trends identificeren Rangschik factoren en trends op impact en onzekerheid Bepaal de logica en assen, –de twee trends met de grootste impact en onzekerheid Schwartz, Peter (1996). The Art of the Long View. Planning for the Future in an Uncertain World.New York: Doubleday. http://www.marktgerichtinnoveren.nl/Smartsite.shtml?id=53528

10

11

12

13 Check it out! http://www.motivaction.nl/, http://www.motivaction.nl/159/Segmentatie/Signaleren- trends/Mentality_tm/http://www.motivaction.nl/ http://www.motivaction.nl/159/Segmentatie/Signaleren- trends/Mentality_tm/ http://trendslator.nl/ http://www.appletizer.nl/ http://www.trendslog.nl/ http://www.emotional-logic.co.uk/ http://trendwatching.com Early adaptors: http://swurdin.blogspot.com/ http://www.thesartorialist.blogspot.com/ http://www.fontanel.nl/


Download ppt "MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: Het creatieve proces."

Verwante presentaties


Ads door Google