Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHenriette Boer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
ZXCVBNZXCVBN
3
HCI Human Computer Interaction
4
HCI = Designing products people love to use
5
Usability is de mate waarin gebruikers in hun omgeving met een product hun doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid kunnen bereiken.
10
Nederigheid Talent
11
iteratief ontwikkelen
13
Testen
14
TESTS Functionaliteit Performance Beveiliging Techniek... Usability (playability) de mate waarin gebruikers in hun omgeving met een product hun doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid kunnen bereiken.
15
Intermezzo
17
1. Listen to users 2. Ignore what they say ‘Expert’ review ‘User’ test
18
Week 1Week 2Week 3 Team opdracht Individuele opdrachten Algemene introductie Kick-off maandag 27 augustus Begeleide oefeningen Zelfstandig werken Bezoeken IAM-event Op papier, studenten, docenten… Opleveren donderdag 13/9 Opleveren maandag 10/9 Analyse vrijdag 31/8 Prototype vrijdag 7/9 U bent hier Gebruikstest Zelf 100x spelen
19
Testdoel Testvorm / Scenario’s Proefpersonen Prototype/Hulpmiddelen/Faciliteiten Formulier/Vastlegging Plan van Aanpak Preparatie Instructie/uitleg Observeren/Vastleggen bevindingen Nabespreken Evalueren bevindingen Prioriteiten stellen Ontwerp aanpassen Opnieuw testen Uitvoering Voorbereiding Evaluatie
20
Doel Do they get it? Is het doel van het spel duidelijk? Is duidelijk wat te doen? Spelplezier Hebben de spelers plezier? Is het voor alle spelers leuk? Wordt er gelachen? Waarom wordt gelachen? Is winnen leuk? Willen de spelers winnen? Spelverloop Hoe lang duurt het spel? Zijn alle spelers actief? Is spelen spannend tot het einde? Is (te) snel duidelijk wie gaat winnen en verliezen? Is het spel vaker malen spelen leuk? Worden spelers beter bij vaker spelen? Rouleert de beurt in het goede tempo? Blijft het bord overzichtelijk? Spelregels / Tactiek Zijn de spelregels duidelijk? Worden ze goed geïnterpreteerd? Worden (alle) de tactische mogelijkheden benut? Worden tactische mogelijkheden misbruikt? Worden spelregels misbruikt? Zijn er (ongewenste) ‘short-cuts’ om te winnen? Is het mogelijk dat het spel niet eindigt? Speelt geluk de goede rol? Niet te overheersend? Verrassing genoeg? Wordt de handleiding (te vaak) gebruikt? Is aanvullende uitleg nodig? Materiaal / Inhoud Zijn er genoeg fiches? Zijn er genoeg vragen? Zijn de vragen te makkelijk of moeilijk? Zijn ze afwisselend genoeg? Vormgeving Spreekt de vormgeving/stijl aan? Wat testen? De opgestelde eisen?
25
Observeer de proefpersonen, stimuleer ‘hard-op-denken’ en let ook op –Head slappers –Shocks –Inspiration –Passion –Vocabulary –Bugs
26
Prioriteit hebben: 1.Show stoppers / Concept flaws 2.Quicks wins / Low-hanging fruit
27
Testdoel Testvorm / Scenario’s Proefpersonen Prototype/Hulpmiddelen/Faciliteiten Formulier/Vastlegging Plan van Aanpak Preparatie Instructie/uitleg Observeren/Vastleggen bevindingen Nabespreken Evalueren bevindingen Prioriteiten stellen Ontwerp aanpassen Opnieuw testen Uitvoering Voorbereiding Evaluatie
28
FundamentenLuchtiger (1 st edition)
29
HCI Human Computer Interaction
30
Aanwezigheid bij 1 e college ideeontwikkeling is verplicht (vrijdag 21 september)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.