Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrancisca Janssens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
CROSS MEDIA
3
Grenzen tussen media vervagen
3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten.) Toenemende interactiviteit Grenzen tussen media vervagen
4
Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaakt van een overkoepelende boodschap.
5
Vandaag Doelgroepen (wie) Doelstellingen (wat) Strategie (hoe)
6
Doelgroep (wie) Wie wil je bereiken; Op wie ga je je richten
Wat zijn de kenmerken van de doelgroep; Wat is de belangrijkste doelgroep.
7
De doelgroep is dat deel van de bevolking/gemeenschap waarbij een (door mediamemakers gewenste) gedragsverandering tot stand zou moeten komen. Vaak betreft het een groep mensen die een aantal relevante kenmerken gemeenschappelijk hebben.
8
Doelstelling (wat) MC - doelstelling Basis MC - strategie
10
Goede afstemming tussen MC-instrumenten
Onmisbare schakel bij MC-strategie Hulpmiddel opstellen van het budget Inspiratiebron conceptontwikkeling
11
Communicatie-effectdoelstellingen
12
Categoriebehoefte Asus EEE
13
Merkbekendheid Audi ?
14
Merkenkennis
15
Merkenattitude (off-line)
16
Merkenattitude (online)
17
Gedragsintentie
18
Gedragsfacilitatie
19
Communicatie-effectdoelstellingen
20
DAGMAR Defining advertising goals for measured advertising results.
Resultaten kunnen alleen vooraf worden gemeten, als vooraf duidelijk wordt vastgelegd wat de c-doelstellingen zijn.
22
Beloftes
23
Strategie (hoe?)
24
Positionering is de positie van een merk t. o. v
Positionering is de positie van een merk t.o.v. andere merken in de perceptie van de doelgroep.
26
Mogelijkheden om de belofte te ondersteunen
Informationele positionering Transformationele positionering Tweezijdige positionering Uitvoeringspositionering
27
Propositie Wat belooft jouw product de doelgroep te bieden?
28
Informationele positionering
Ziggo Voordelen (nieuwe manier van tv kijken) Probleemoplossend karakter (eén druk op de knop) USP richt zich naar jouw smaak, jouw voorkeuren en interesses
29
Transformationele positionering
Imago (lifestyle) Bezittingen en gedragingen Model in campagne Voordelen van merk verbinden met lifestyle doelgroep
30
Tweezijdige positionering
‘Life on Board’ Volvo Campagne. Functionele producteigenschappen (Duurzaam) Productvoordelen (Veilig)
31
Uitvoeringspositionering
Merk wordt gekoppeld aan symbool, of uniek element Jan Mulder (Postbank) Slogan heineken Noem voorbeelden.....
32
Belang van een goede strategie
Welke boodschap (propositie) wordt gecommuniceerd. Pampers ‘droge billetjes’ Ariel ‘verwijderen hardnekkige vlekken’ Blue Band ‘zorg voor opgroeiende kinderen’
33
Propositie is geen slogan
34
Strategie voor een nieuw product
Essentie product overbrengen. De voordelen van het product. De voordelen voor de consumenten als ze het nieuwe product gaan gebruiken
35
Strategie volwassen product
Felle concurrentie; Betere prestatie benadrukken; Zelfde prestatie lagere prijs Versterken psychosociale betekenis (belevenis) Bevestigen tevredenheid.
36
Strategie prod. eindfase
Ingrijpende productaanpassing communiceren Nieuwe toepassingsmogelijk heden communiceren Nieuwe doelgroepen aantrekken
37
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.