De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Morphological matrix. Ideetjes komen vanuit je gevoel. Morphological matrix.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Morphological matrix. Ideetjes komen vanuit je gevoel. Morphological matrix."— Transcript van de presentatie:

1 Morphological matrix

2 Ideetjes komen vanuit je gevoel. Morphological matrix

3 Concepten verzin je vanuit een systeem.

4 Y X Morphological matrix

5 Voorbeeld: Verzin een activiteit voor kinderen die ze gezamenlijk kunnen doen.

6 Bepaal welke variabelen vanuit de vraag nodig zijn voor de X en Y as. Morphological matrix

7 ActiefPassief BinnenToneelspelen, stoelendans, koken, verstoppertje, knutselen, tent bouwen, etc. TV kijken, computerspelletjes, ik ga op vakantie en ik neem mee, pictionary, etc. BuitenSpoorzoeken, speurtocht, vlaggenroof, camperen in de tuin, etc. Museumbezoeken, Vogels-auto’s- vliegtuig spotten, strand-bos wandeling, etc. Y X Morphological matrix

8 Rubriceer dezelfde uitkomsten op een andere manier.

9 Morphological matrix Verander de variabelen actief en passief op de Y-as in gratis en betaalbaar.

10 Gratis (afhankelijk waar je woont en of je al in het bezit bent van spullen) Betaalbaar BinnenIk ga op vakantie en ik neem mee, pictionary, toneelspelen, verstoppertje, tent bouwen, etc. TV kijken, computerspelletjes, knutselen, koken, etc. BuitenSpoorzoeken, speurtocht, strand- bos wandeling vlaggenroof, camperen in de tuin, Vogels-auto’s- vliegtuig spotten, etc. Museumbezoeken, etc. Y X Morphological matrix

11 Dit is een manier om de Morphological Matrix in te zetten. Morphological matrix

12 Echter de uitkomsten binnen de Matrix zijn nog geen creatieve oplossingen. Morphological matrix

13 Verander de Y as in een oplopende schaal. Morphological matrix

14 Gewoon – gek - raar Conservatief – progressief - revolutionair Saai – spannend - wild Serieus – dom – achterlijk Acceptabel - kan net - ongehoord! Morphological matrix

15 Voorbeeld: Verzin een activiteit voor kinderen die ze gezamenlijk kunnen doen.

16 SaaiSpannendWild ActiefSpoorzoeken.Geketend aan je vriendje of vriendinnetje spoorzoeken. Geketend aan je vriendje of vriendinnetje spoorzoeken in een wildpark. PassiefMuseumbezoekIn het museum je eigen schilderijtje ophangen. In het museum je eigen schilderijtje ophangen, reclame maken voor je expositie. Y X Morphological matrix

17 ConservatiefProgressiefRevolutionair BinnenStoelendansStoelendans terwijl je rond je as draait. Stoelendans geblindoekt terwijl je rond je as draait. BuitenSpoorzoeken Y X Morphological matrix

18 Notitie: De keuze van X en Y bepaalt de kwaliteit van je uitkomsten. Morphological matrix

19 Wees kritisch op de uitkomsten uit jouw matrices. Morphological matrix

20 Heel veel succes. Morphological matrix

21 We gaan de oplossingen binnen de matrices interessanter.

22 Windows Phone 7 In de morphological matrix werk je de doelstelling van jouw campagne uit. X- as staat voor de doelgroep (segmentatie) Y-as staat voor touchpoint (waar je als klant in contact komt met het merk. Je start met rubriceren er komen een aantal mogelijkheden uit hoe je in contact kan komen met jouw doelgroep.

23 DemonstratieteamRetailInternet Zakenlui Studenten Y X Morphological matrix

24

25 ConservatiefProgessiefRevolutionair Demonstratieteam Retail Internet Y X Morphological matrix

26 Benoem alle nadelen/valukuilen en voordelen van de ideeen. Bedenk hiervoor een creatieve oplossing De beste oplossing is het concept.


Download ppt "Morphological matrix. Ideetjes komen vanuit je gevoel. Morphological matrix."

Verwante presentaties


Ads door Google