Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJohannes ten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Morphological matrix
2
Ideetjes komen vanuit je gevoel. Morphological matrix
3
Concepten verzin je vanuit een systeem.
4
Y X Morphological matrix
5
Voorbeeld: Verzin een activiteit voor kinderen die ze gezamenlijk kunnen doen.
6
Bepaal welke variabelen vanuit de vraag nodig zijn voor de X en Y as. Morphological matrix
7
ActiefPassief BinnenToneelspelen, stoelendans, koken, verstoppertje, knutselen, tent bouwen, etc. TV kijken, computerspelletjes, ik ga op vakantie en ik neem mee, pictionary, etc. BuitenSpoorzoeken, speurtocht, vlaggenroof, camperen in de tuin, etc. Museumbezoeken, Vogels-auto’s- vliegtuig spotten, strand-bos wandeling, etc. Y X Morphological matrix
8
Rubriceer dezelfde uitkomsten op een andere manier.
9
Morphological matrix Verander de variabelen actief en passief op de Y-as in gratis en betaalbaar.
10
Gratis (afhankelijk waar je woont en of je al in het bezit bent van spullen) Betaalbaar BinnenIk ga op vakantie en ik neem mee, pictionary, toneelspelen, verstoppertje, tent bouwen, etc. TV kijken, computerspelletjes, knutselen, koken, etc. BuitenSpoorzoeken, speurtocht, strand- bos wandeling vlaggenroof, camperen in de tuin, Vogels-auto’s- vliegtuig spotten, etc. Museumbezoeken, etc. Y X Morphological matrix
11
Dit is een manier om de Morphological Matrix in te zetten. Morphological matrix
12
Echter de uitkomsten binnen de Matrix zijn nog geen creatieve oplossingen. Morphological matrix
13
Verander de Y as in een oplopende schaal. Morphological matrix
14
Gewoon – gek - raar Conservatief – progressief - revolutionair Saai – spannend - wild Serieus – dom – achterlijk Acceptabel - kan net - ongehoord! Morphological matrix
15
Voorbeeld: Verzin een activiteit voor kinderen die ze gezamenlijk kunnen doen.
16
SaaiSpannendWild ActiefSpoorzoeken.Geketend aan je vriendje of vriendinnetje spoorzoeken. Geketend aan je vriendje of vriendinnetje spoorzoeken in een wildpark. PassiefMuseumbezoekIn het museum je eigen schilderijtje ophangen. In het museum je eigen schilderijtje ophangen, reclame maken voor je expositie. Y X Morphological matrix
17
ConservatiefProgressiefRevolutionair BinnenStoelendansStoelendans terwijl je rond je as draait. Stoelendans geblindoekt terwijl je rond je as draait. BuitenSpoorzoeken Y X Morphological matrix
18
Notitie: De keuze van X en Y bepaalt de kwaliteit van je uitkomsten. Morphological matrix
19
Wees kritisch op de uitkomsten uit jouw matrices. Morphological matrix
20
Heel veel succes. Morphological matrix
21
We gaan de oplossingen binnen de matrices interessanter.
22
Windows Phone 7 In de morphological matrix werk je de doelstelling van jouw campagne uit. X- as staat voor de doelgroep (segmentatie) Y-as staat voor touchpoint (waar je als klant in contact komt met het merk. Je start met rubriceren er komen een aantal mogelijkheden uit hoe je in contact kan komen met jouw doelgroep.
23
DemonstratieteamRetailInternet Zakenlui Studenten Y X Morphological matrix
25
ConservatiefProgessiefRevolutionair Demonstratieteam Retail Internet Y X Morphological matrix
26
Benoem alle nadelen/valukuilen en voordelen van de ideeen. Bedenk hiervoor een creatieve oplossing De beste oplossing is het concept.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.