Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHanne Claes Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding
Onderzoek Duurzame Ontwikkeling van de Katholieke Hogeschool Leuven
2
Inhoud Wie zijn de Cultural Creatives?
Kiezen Cultural Creatives voor duurzame voeding? Waar koopt de Cultural Creatives? Wat beschouwt de CC als knelpunt bij de aankoop van duurzame voeding? Algemeen besluit
3
Wie zijn de Cultural Creatives?
26-40 jarigen Hoger opgeleiden Bedienden Zelfstandigen Lager opgeleiden Thuiswerkenden Arbeidsongeschikten
4
Kiezen Cultural Creatives voor duurzame voeding?
Vegetarisme Seizoensgebonden groenten en fruit Biologische voeding Fair trade
5
Waar koopt de Cultural Creatives?
Lokale boer Markt Bio winkel Buurtwinkel Wereldwinkel Goedkopere supermarkt (Aldi, Lidl, …)
6
Wat beschouwt de CC als knelpunt bij de aankoop van duurzame voeding?
Biologische voeding Fair Tradevoeding
7
Algemeen besluit Studie toont relevantie aan van CCs als potentiële consument. Eénduidig labellen van duurzame voeding kan gedragsverandering teweeg brengen. Resultaten bevestigen stelling van Ray en Anderson mbt consumptiegedrag.
8
Auteurs Rudy Dhondt (projectleider) Ann Jacques Hilde Walravens
Tessa Avermaet
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.