De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding"— Transcript van de presentatie:

1 Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding
Onderzoek Duurzame Ontwikkeling van de Katholieke Hogeschool Leuven

2 Inhoud Wie zijn de Cultural Creatives?
Kiezen Cultural Creatives voor duurzame voeding? Waar koopt de Cultural Creatives? Wat beschouwt de CC als knelpunt bij de aankoop van duurzame voeding? Algemeen besluit

3 Wie zijn de Cultural Creatives?
26-40 jarigen Hoger opgeleiden Bedienden Zelfstandigen Lager opgeleiden Thuiswerkenden Arbeidsongeschikten

4 Kiezen Cultural Creatives voor duurzame voeding?
Vegetarisme Seizoensgebonden groenten en fruit Biologische voeding Fair trade

5 Waar koopt de Cultural Creatives?
Lokale boer Markt Bio winkel Buurtwinkel Wereldwinkel Goedkopere supermarkt (Aldi, Lidl, …)

6 Wat beschouwt de CC als knelpunt bij de aankoop van duurzame voeding?
Biologische voeding Fair Tradevoeding

7 Algemeen besluit Studie toont relevantie aan van CCs als potentiële consument. Eénduidig labellen van duurzame voeding kan gedragsverandering teweeg brengen. Resultaten bevestigen stelling van Ray en Anderson mbt consumptiegedrag.

8 Auteurs Rudy Dhondt (projectleider) Ann Jacques Hilde Walravens
Tessa Avermaet


Download ppt "Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding"

Verwante presentaties


Ads door Google