Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoost Mertens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
The new Amazon Easy Intuitive Clean Powerful Tags User friendly
2
Key Word Search Eenvoudig en intuïtief
3
Facetted Search krachtiger zoekresultaten verfijnen voor de ervaren gebruiker
4
Gevaren Uit eerste think alouds [2dehands.be] : Category based search kan handig zijn Maar niet altijd even duidelijk voor nieuwe gebruiker Facetted search aanbieden op zo’n manier dat: Een nieuwe gebruiker zich niet zo voelt
5
Te vermijden:
6
Maak een nieuwe Amazon eerst doelpubliek bepalen Amazon verkoopt alles en aan iedereen => 2 soorten klanten
7
1: Mensen die weten wat ze willen weten zelf perfect wat ze willen gebruiken meestal de zoekbalk met keyword search eventueel verfijnen op basis van categorieën
8
2: Mensen die niet weten wat ze willen doel: deze mensen helpen zodat ze toch iets kopen, liefst bij Amazon ze zoeken op basis van categorieën zonder dat ze op voorhand overweldigd worden door massa’s opties
9
Dus niet:
10
Brainstorm Tag Based Search
11
Tag based search geen strikte categorieën ieder item heeft beschrijvende tags –Vb. DVD van 300: DVD, 300, war, Frank Miller, … toon tags die vaker voorkomen groter meerdere manieren om zelfde item te vinden tag cloud
12
Last.fm bij elke band hoort aantal tags mooi visueel voorgesteld als een tag cloud
13
Last.fm tag ‘trip hop’ aangeklikt nieuwe tag cloud met tags die iets te maken hebben met trip hop
14
Browsen met tag clouds van tag cloud naar tag cloud browsen nieuwe cloud bestaat enkel uit tags die geassocieerd zijn met reeds geselecteerde tags resultaten gesorteerd op populariteit stuurt mensen die niet weten wat ze willen in bepaalde richting
15
De eerste soort? wordt niet vergeten zoekbox staat centraal
16
¿ Que es ? niet iedereen kent tags en tag clouds maar dat hoeft ook niet om ermee te kunnen werken op de site wordt ‘tag’ nergens vermeld mensen klikken graag op blauwe tekst
17
Proces Schermtransitiediagram 2 papieren prototypes 1 digitale versie
18
Schermtransitiediagram
19
Papieren prototype 1
20
Papieren prototype 2
21
Digitale prototype http://amazon.athreon.mine.nu:8000/ Even geduld…
22
Lessons learned Back-button No fancy effects People are lazy Banner blindness
23
Back-button Search-tab –Terugkeren naar cloud, met geselecteerde tags –Mensen verwachtten echter een lege cloud Om terug te gaan gevulde cloud back- button
24
Back-button Oorspronkelijk 4 tabs –Search –View –Cart –MyAmazon View verwijderd omdat mensen er enkel heen gingen met back-button
25
No fancy effects Om tag te verwijderen uit zoekopdracht –hover met muis –tag wordt shaded en doorgestreept Mensen vinden dit te verwarrend –Eenvoudig kruisje ernaast veel beter
26
People are lazy Testpersonen liever klikken dan typen Geen probleem, resultaat wordt gevonden Ervaren gebruikers sneller typen
27
Banner Blindness = users never fixate their eyes on anything that looks like a banner ad due to shape or position on the page Only show resultsbox after search query Keep resultsbox very plain & simple “People ignore anything that looks like an advertisement” Jakob Nielsen
28
Demo http://amazon.athreon.mine.nu:8000/
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.