Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSandra Sasbrink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Toledo als hulpmiddel bij Campusoverschrijdend onderwijs Kenny Verbeke, Bert Coenen en Joke Van Hoeck
2
Overzicht Inleiding Usecases o Valventool Communicatietool o Community’s over instellingen heen o Do we all speak the same? (Joke Van Hoeck) Videolab, wiki, adaptive release, toetsen o Andere voorbeelden Leerpaden Frans (ILT) Actimath
3
Inleiding
4
Toledo aan de KU Leuven Digitale leeromgeving: o Blackboard met uitbreidingen Integratie met KU Loket What’s Recent Group Peer and Self Assesment Valventool Turnitin Mobiele webversie … o Wiki- en blogservice Associatie KU Leuven o Tolinto o …
5
Toledo binnen de Associatie Gemeenschappelijke Digitale Leeromgeving o Partners hadden eigen leeromgeving Soms was dat Blackboard, niet altijd o Instap vanaf 2004, afgerond in 2008 Leeromgeving voor studenten tijdens hele studieloopbaan Krachten bundelen o Schaalvergroting Grote aankopen en grote ontwikkelingen o Samenwerking tussen instellingen stimuleren Alle gebruikers hebben -in theorie- toegang tot alle informatie
6
Toledo over de grenzen heen Voorbeelden van toepassingen o Communicatie Op ad hoc of permanente basis o Onderwijskundig Onderwijs aan studenten, samenwerking tussen studenten Op verschillende lokaties In verschillende opleidingen Zelfstudie Niveautest
7
Valventool Ad hoc communicatie over de grenzen heen
8
Valventool Ad hoc communicatietool o Grotere flexibiliteit dan community’s Vervanging van valven-community’s Mogelijkheid om berichten te sturen naar studenten o Via What’s Recent o Via mail (optioneel) Toegankelijk voor Valvenbeheerder o Gedelegeerd model o Valvenbeheerder is gekoppeld aan een domein Bv KU Leuven @ HUB Bv KU Leuven @ LUCA > Faculteit Architectuur
9
Gericht communiceren Doelgroep(en) geselecteerd uit onderwijsaanbod o Faculteit / departement o Opleiding o Optie o Studentengroep (starter > afstuderend)
10
Valvenbeheerder
11
Student
12
Community’s over instellingen heen
13
Community’s Community’s zijn geen vakken o Vak = Leeractiviteit in onderwijsaanbod Toledo is spiegel van onderwijsaanbod o Zelfde mogelijkheden als vakken o Aan te maken door personeel o Gebruikers samenbrengen op andere basis dan vak: community Monitoraat, studiebegeleiding, … Werkgroepen, groepswerken, … o Gebruikersbeheer Geen automatische automatische inschrijvingen! In vakken: automatische inschrijving van docenten en studenten Wel: administratieve koppelingen Opleidingen Opties Groepen Vakken
19
Inzet van de community Communicatie / informatie-tools o Mededelingen, E-mail o Leermaterialen, modules, adaptieve leerpaden o Blogs, journals Samenwerkingstools o Discussiefora o Wiki o Bestandsuitwisseling Evaluatie-tools o Assingments, Turnitin o Toetsen, enquêtes o Group, Peer en Self assessment Basis voor gebruik Wiki-service Koppeling aan Videolab
20
Do we all speak the same? Joke Van Hoeck
21
Voorstelling gebruik Toledo in OOF-projecten: Do we all speak the same? Hoe communiceren ‘met’ kinderen en jongeren?
22
Korte voorstelling projecten “Het aanleren van gespreksvaardigheden in verschillende hulpverleningscontexten: Do we all speak the same?” Partners: KHL – Departement Sociale School Heverlee - 1 e BA KUL – Departement Psychologie - 3 e BA C Lessius – Departement Toegepaste Psychologie - 2 e BA
23
Videojukebox 1: Basisgespreksvaardigheden
24
Videojukebox 2: Gevorderde gespreksvaardigheden Complexere gesprekssituaties Moeilijke thema’s Hevige / afwezige emoties Geen / tegengestelde hulpvraag Balans persoonlijk - professioneel
25
Meer inhoudelijke info: ppw.kuleuven.be/gespreksvaardigheden
26
“Hoe communiceren ‘met’ kinderen en jongeren? Ontwikkeling van digitaal leermateriaal voor hulpverleners en begeleiders in opleiding.”
27
Videolab: Videojukebox Do we all speak the same? Integratie binnen Toledo Gemeenschappelijk Digitale Leeromgeving Auteursrechterlijke bescherming Overzichtelijke aanbieding Streamingserver bevat al het audiovisueel materiaal 'Iedereen' kan tegelijkertijd de jukebox bekijken Geen wachttijd voor het bekijken van de fragmenten Fragmenten kunnen niet gedownload worden
28
Videolab: Videojukebox Communicatie met kinderen en jongeren Zelf videojukebox ‘gemaakt’ Eenvoudig wijzigingen aan te brengen + automatische aanpassing in Toledo Beveiliging: vanuit zorg voor deontologisch correct handelen
32
Wiki Do we all speak the same? Apparte community Wiki: Werkdocument (zoals google docs) Praktisch Scenario’s Theoretische afstemming …..
36
Adaptive release (+ “toetsen”)
38
Andere voorbeelden
39
Leerpaden Frans Toetsen en begeleidend studiemateriaal Adpatief aangeboden o Toets 1 Geslaagd > Toets 2 Niet geslaagd > Studiemateriaal Toets 1 o Toets 2 Geslaagd > Toets 3 Niet geslaagd > studiemateriaal Toets 2 o … 10 toetsen Wie tot de laatste geraakt, heeft de nodige kennis voor het verwachte niveau Frans
41
Indien ≥ 7/10v Indien < 7/10
42
Opvolging in het Grade Center Per toets een kolom Eenvoudige opvolging
43
Actimath Associatie-brede community o Activering van wiskundige basis-kennis OOF-project Uitgebreide collectie leermaterialen Grote ‘pool’ van toetsvragen o Open voor zelfinschrijving (voor iedereen) Inzet o Gecoördineerd - op initiatief van docent Voorkennistoets Voorafgaand aan start opleiding / opnemen cursus Als onderdeel van opleiding / cursus Al dan niet op maat van opleiding aangepast door docent(en) o Vrijblijvend - op initiatief van student Adaptief leerpad Afwisseling van formatieve zelftoetsing met leermateriaal Als naslagwerk
44
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.