De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,"— Transcript van de presentatie:

1 Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1, 5-5-12
Communicate This! Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1, 1

2 Agenda Terug- en vooruitblik Modulewijzer Online Strategy Map
“Huiswerk” 2

3 Opzet kwartaal Lesstof:
Alle behandelde stof is te vinden op mijn docentenspace: Literatuur De internet scorekaart 2.0 Alle in de les gebruikte gebruikte bronnen, slides en artikelen zijn belangrijk Toetsing d.m.v. een individuele opdracht van een live case ‘Reflective practitioner’; je doet niet alleen wat er gezegd wordt; je kan er zelf op reflecteren, over nadenken en naar handelen.

4 Relevantie CDM Een concept en plan is leuk Maar hoe effectueer je een dergelijk plan? Maar als het niet oplevert wat je van tevoren had bedacht? Van een CDM-er wordt ook verwacht dat hij kan bijsturen en de mediakanalen kan managen. ALS JE NIET MEET, KAN JE NIET MANAGEN ROI op Social media is een van de meest gestelde vragen bij marketingcongressen

5 Modulewijzer In concept; de opdracht wordt er aan toegevoegd
Lees de modulewijzer Formuleer je vragen Korte break Na de pauze nemen we de vragen door

6 Online Strategy Veel over online en strategie gehad.
Wat is een online strategy? Hoe zou je het aanpakken? In duo’s: Maak een (proces)aanpak om tot een online strategy te komen van een willekeurige organisatie (maak een 3 minuten presentatie). 6

7 Online Strategy Map (afgeleid van Internet scorecard 2.0)
Toelichting methode internet scorecard 2.0 Theorie achter Online Strategy Bespreken van de Online Strategy Map Voorbeelden 7

8 Online Strategy Map Geïntroduceerd door Jungle Minds
Beschreven in boek Internet Scorecard 2.0 Gestoeld op bewezen theorieën Strategy Map Balanced Scorecard 8

9 Strategy Map 9

10 Balanced Scorecard Bekend met de balanced scorecard? Meten en bijsturen op de relevante parameters van je organisatie / internetactiviteite. Relevantie komt uit je strategie Voordeel: Balsn tussen financiele maar ook niet financiele doelen; focus op de essentie (overzichtelijk), sterl communicatiemiddel, toewijzen van budgetten (waar gaat het niet goed of waar zien we mogelojkheden) Afgeleid van Balanced scorecard: sturing organisatie: klanten, financien, interne bedrijfsprocessen en leren &B groeien (innoveren) Gaat dus niet over campagnes maar over structureel, systematisch en betekenisvol inzetten vcan media (daarbinnen is er natuurlijk plaats voor campagnes) 10

11 Internet scorecard Bekend met de balanced scorecard? Meten en bijsturen op de relevante parameters van je organisatie / internetactiviteite. Relevantie komt uit je strategie Voordeel: Balsn tussen financiele maar ook niet financiele doelen; focus op de essentie (overzichtelijk), sterl communicatiemiddel, toewijzen van budgetten (waar gaat het niet goed of waar zien we mogelojkheden) Afgeleid van Balanced scorecard: sturing organisatie: klanten, financien, interne bedrijfsprocessen en leren &B groeien (innoveren) Gaat dus niet over campagnes maar over structureel, systematisch en betekenisvol inzetten vcan media (daarbinnen is er natuurlijk plaats voor campagnes) 11

12 Verbanden: van strategie naar realisatie
12

13 Strategy map & Scorecard
13

14 Proces Goed: de verbanden tussen strategie en operatie. Mogelijkheid tot bijsturen door relevante meetvariabelen, vooraf bepaalde succes maat. Leercyclus. Overdraagbaar aan iedereen. Minder: strategisch deel mager; website is te beperkt in deze dagen; focus is media. ISC gaat over het beheren als een soort managementdashboard terwijl ik ook veel zie in het creeren en innovatieperspectief. 14

15 Huiswerk Bestudeer Hoofdstuk 1 en 2 van het boek
(lees i.i.g. de hand out als je het boek nog niet hebt) 15

16 Vragen? Download college: docent.cmd.hro.nl/ruimg E-mail:
Tot volgende week! 16


Download ppt "Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,"

Verwante presentaties


Ads door Google