De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Frans van Hoesel Product Marketing Manager Real-time beslissingsondersteuning over de gehele keten HP Dutchworld.

Verwante presentaties


Presentatie over: "®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Frans van Hoesel Product Marketing Manager Real-time beslissingsondersteuning over de gehele keten HP Dutchworld."— Transcript van de presentatie:

1 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Frans van Hoesel Product Marketing Manager Real-time beslissingsondersteuning over de gehele keten HP Dutchworld 1 oktober 1998

2 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Agenda De uitdaging SAP’s Advanced Planner and Optimizer 1 1 2 2 SAP’s bedrijfsstrategie: verzekeren van klantsucces 3 3

3 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Agenda De uitdaging SAP’s Advanced Planner and Optimizer 1 1 2 2 SAP’s bedrijfsstrategie: verzekeren van klantsucces 3 3

4 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Raar hebt u mee te maken ? Diversiteit van vraag Kortere levertijden Meer innovatie Kortere levenscycli Lagere kosten Globalisatie

5 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Instability of Today’s Supply Chain Coordination Volumes Time Source: Tom Mc Guffry, Electronic Commerce and Value Chain Management, 1998 Consumer Demand Consumer Demand Retailer Warehouse to Shop Retailer Warehouse to Shop Retailer Orders Production Plan Manufacturer Forecast of Sales Manufacturer Forecast of Sales

6 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Wat is Supply Chain Management (SCM) ? ! Verhoog flexibiliteit voor klant ! Lagere voorraden ! Optimalisatie van gebruik van bedrijfsmiddelen Producent Distributie Leverancier INFORMATIE STROOM WinkelConsument Supply chain optimalisatie CASH FLOW Transfer

7 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 ERP in R/3 C O N T R O L L I N G FinancesBalance sheetEquityCosts R E S O U R C E S AssetsMaterial resources Personnel Procurement Production Sales VendorCustom er Quality Service/maintenance

8 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Informatie Producent Distributie Leverancier INFORMATIE STROOM WinkelConsument CASH FLOW Transfer Hoe ? Planning, analyse en optimalisatie Uitvoering / executie SAP BW SAP APO SAP R/3, B2B,C2B, SAP LES

9 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 IT- landschap real-time geïntegreerd van SAP SAP R/3 SAP BW SAP APO

10 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Agenda De uitdaging SAP’s Advanced Planner and Optimizer 1 1 2 2 SAP’s bedrijfsstrategie: verzekeren van klantsucces 3 3

11 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Planning Wat is planning? Reageren op veranderende situaties Op de toekomst anticiperen ??

12 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Advanced Planning & Scheduling (APS) Wat is Advanced Planning en Scheduling? Wat is Advanced Planning en Scheduling? op ieder moment Het maken van uitvoerbare plannen Gebaseerd op een consistent model

13 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 APO functies Non R\3 OLTP R/3 APO Solvers Production Planning Demand Planning Detailed Scheduling Supply Network Planning Available To Promise Real-time Synchronisatie APO SC Cockpit

14 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Agenda De veranderende bedrijfsomgeving SAP’s Advanced Planner and Optimizer 1 1 2 2 SAP’s bedrijfsstrategie: verzekeren van klantsucces 3 3

15 ®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Succes van de klant verzekeren Mensen Processen SAP R/3 BW APO Producten


Download ppt "®  SAP Nederland B.V. APSS 24 September 1998 Frans van Hoesel Product Marketing Manager Real-time beslissingsondersteuning over de gehele keten HP Dutchworld."

Verwante presentaties


Ads door Google