Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdVictor Peeters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
DONEREN EN LEGATEREN FONDSENWERVING VAN DE WIEG TOT OVER HET GRAF
2
Het is een voortdurende worsteling om te zien wat voor het oprapen ligt. Of een beetje anders vertaald: om te zien wat zich voor onze neus bevindt moeten we voortdurend strijd leveren… Orwell
3
1. ALGEMENE PRINCIPES
4
1.1 WHAT YOU DON’T ASK FOR YOU DON’T GET 1.2 AMBASSADEUR VERSUS EMERDEUR 1.3 IEDEREEN FONDSENWERVER 1.4 VERKOOP DROMEN EN EMOTIES 1.5 FUNDRAISING 1.6 SAMEN STERKER 1.7 TRANSPARANTIE 1.8 EERLIJKHEID 1.9 FAAM
5
2. GO!
6
2.1 LEDEN o DONATEURS o WERVEN o FIDELISEREN o UPGRADEN o ACTIVEREN o ENZ …
7
2.2 GIFTEN 2.3 VERKOOP GADGETS 2.4 MERCHANDISE
8
2.5 EVENT FUNDRAISING o BACK OFFICE o SITE o LEVENDIGE KRACHTEN o OUTSOURCING o ZAAIGELD
9
2.6 MAILING (emo, sense of urgency) 2.7 NIEUWE MEDIA (sms, facebook, twitter, blog) 2.8 CROWD FUNDING (via website) 2.9 SPONSORING (creativiteit, van onderuit) 2.10 ALLIANTIE MET BEDRIJFSLEVEN 2.11 DONATEUR VOOR HET LEVEN 2.12 FONDS OP NAAM
10
2.13 MAJOR DONOR o DATA BASE o DIEPTE PROFIELEN o PROJECTEN o PEER TO PEER o EVENTS
11
3. CASE
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.