Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGerda Driessen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Herkomst van de deelnemers 1.Vlaanderen 2.Nederland 42% 58%
4
In het belang van het schoolsucces van hun kinderen, moeten anderstalige ouders thuis Nederlands praten met hun kinderen. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 8% Nederland 11% Vlaanderen 34% Nederland 46% 20% 80%
5
Het is de verantwoordelijkheid van scholen om ervoor te zorgen dat de communicatie met anderstalige ouders vlot verloopt. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 37% Nederland 37% Vlaanderen 4% Nederland 19% 77% 23%
7
Toetsen zijn noodzakelijk om het taalonderwijs te optimaliseren. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 19% Nederland 48% Vlaanderen 21% Nederland 10% 68% 32%
8
Normgerelateerde toetsen zijn noodzakelijk om het taal- onderwijs te optimaliseren. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 12% Nederland 35% Vlaanderen 29% Nederland 23% 48% 52%
10
In functie van het schoolsucces van achterstandsleerlingen, zou het het best zijn als het vak Nederlands volledig opgaat in de andere vakken. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 6% Nederland 12% Vlaanderen 35% Nederland45% 18% 82%
11
Door vakkenintegratie dreigt de specifieke expertise van leerkrachten Nederlands verloren te gaan. 1.Ja 2.Nee Vlaanderen 18% Nederland22% Vlaanderen 20% Nederland37% 42% 58%
13
Met welke stelling bent u het het meest eens? 1.Een gestructureerde didactiek is het efficiëntst voor het verkleinen van taalachterstand van leerlingen 2.Een constructivistische didactiek is het efficiëntst voor het verkleinen van taalachterstand van leerlingen 3.Een combinatie van beide benaderingen, al naargelang het domein, is het efficiëntst voor het verkleinen van taalachterstand van leerlingen Vlaanderen 0% Nederland 1% Vlaanderen 6% Nederland 2% Vlaanderen 35% Nederland 54% 1% 9% 90%
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.