De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher www.hansonexperience.com.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher www.hansonexperience.com."— Transcript van de presentatie:

1 Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher

2 Duurzame veranderingen: de mens centraal
Van Informatiesamenleving via Experience Economy naar Transformatie samenleving (Pine&Gilmore, Jensen, Piët) Macroshift: de omslag naar een duurzame wereld (Laszlo) Aandacht voor ander leiderschap: servant-leadership (Greenleaf, Wijfels) Van cultuur van sociale regelgeving naar communicatieve zelfsturing (Cornelis) Markets are conversations (Cluetrain Manifesto) Organisatiestructuur van piramide (top down) met ‘hark’-structuur naar cirkel, matrix of omgekeerde piramide en zelfsturing(Greenleaf, Fousert) Groei van masculine samenleving naar feminine samenleving (Hofstede) Aandacht voor kwaliteit, waarden en zingeving (Piët, Jensen, Cornelis, Greenleaf) Meer vraag- dan aanbodsturing (maatwerk) en co-creatie (Prahalad&Ramaswamy) People have changed more then organisations (Zuboff)

3 source:Neville Hobson

4 De nieuwe organisatie: van vinken naar vonken

5 Een nieuwe generatie: Net-generatie
vaarwel oude media, intensief gebruik nieuwe media interactiviteit informatie zoeken en verwerken voorkeur voor beelden, games mobiel communiceren netwerken als lifestyle elke plek is een leeromgeving, in het echt en virtueel multitasking in twitch speed: snel reageren, snel handelen, verwachten snelle reacties, it has to happen now niet lineair denken technologie als lucht inverse opvoeding

6 Een nieuwe leeromgeving

7 De nieuwe professional: Celebrate work

8 Nieuwe marketing: Markets are conversations
We are not seats or eyeballs or end users or customers We are human beings - and our reach exceeds your grasp. Deal with it. the Cluetrain Manifesto

9 Nieuwe marketing: andere informatiestromen
source:Paul Molenaar Ilse Media

10 Nieuwe middelen: conversatie en samenwerking
source:Frankwatching

11 Nieuwe markten: The Long Tail kleine markten worden groot
source:Frankwatching

12 Samengevat (1) Nieuw media (weblogs/podcasts e.d.):
spelen in op de trend: user in control / de mens centraal. samen zijn nieuwe media een oorverdovend lawaai van massaal gefluister. zitten in het belangrijke deel van de Long Tail: on-line kun je met weinig middelen heel veel mensen benaderen. gedragen zich als een (sociaal) virus. zijn een middel voor connecting en sharing geven een individu on-line presence, waarbij de wereld het speelveld is.

13 Samengevat (2) De massa krijgt middelen in handen om hun stem te laten horen. Bedrijven, instanties e.d. moeten leren luisteren. (model van consumer to business.) De snelheid van publicatie van foto’s, postings etc. is groter dan die van reguliere media. (De verspreiding van content een kwestie van minuten.) Mensen krijgen mogelijkheden om hun passie te tonen en hun eigen transformatie vorm te geven. (communicatieve zelfsturing.) Door het linken naar elkaar ontstaan nieuwe communities (co-creatie.)

14 Bedankt voor uw aandacht ! www.hansonexperience.com


Download ppt "Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher www.hansonexperience.com."

Verwante presentaties


Ads door Google