De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Beheers uw Arbeidsmarktcommunicatie Snel & Gemakkelijk

Verwante presentaties


Presentatie over: "Beheers uw Arbeidsmarktcommunicatie Snel & Gemakkelijk"— Transcript van de presentatie:

1 Beheers uw Arbeidsmarktcommunicatie Snel & Gemakkelijk
Adnovate – Performa 2007 Beheers uw Arbeidsmarktcommunicatie Snel & Gemakkelijk Eric Boers, senior account manager Adnovate Hartelijk welkom bij deze …sessie… U bent hierop afgekomen omdat u actief bent op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en benieuwd welke mogelijkheden voor verbetering Adnovate u kan bieden. Mijn naam is Eric Boers, ik ben sr account manager bij Adnovate. Graag schets ik u in de komende 25 minuten een beeld van hoe uw organisatie dankzij een ‘on line’ service platform maximaal voordeel haalt in het wervend communiceren met potentiele kandidaten.

2 De arbeidsmarkt – werk aan de winkel
nieuwe vacatures In de troonrede sprak onze koningin de wens uit om extra banen te creëren. Dat komt dan bovenop het huidig verloop, met job hoppers en flexwerkers en sectoren waar het steeds moeilijker blijkt posities te vervullen. Werk aan de winkel dus. Kortom, arbeidsmarktcommunicatie moet En wat is dan belangrijk in een vijver waar velen in vissen?! Onderscheidend vermogen, “Jongeren vinden snel een baan” “Er zijn tweehonderdduizend mensen die al heel lang geen werk hebben” “Het komt steeds vaker voor dat mensen maar korte tijd een baan hebben” Bron: Troonrede 2007

3 Werk aan de winkel - communicatie
On line = een breed ‘net’ om zoekenden te vangen Print = verleiden én (uit)bouwen bekendheid en imago Employer Branding > Huisstijl bewaking > Andere media When you’re the number 2 global marketeer you need people who can’t bear coming second Ben jij net zo scherp als Sylvia? Veel, goed én efficiënt communiceren is dus belangrijker dan ooit. Hoe, wat zijn de trends? Het aantal on line vacatures groeit fors – letterlijk een enorm ‘net’ om geïnteresseerde kandidaten te vangen. Mensen die op zoek zijn naar een baan. On line is niet duur en dus worden vaak verschillende sites tegelijk ingezet. Wel veel werk… En print dan? Advertenties in vakbladen en de krant? Dat blijft een onmisbaar medium. Om ‘zoekenden’ te informeren, maar zeker ook om de juiste kandidaat aan te spreken die níet echt op zoek is. Hem te verleiden, aan het denken te zetten. En daarbij kan het gaan om hooggekwalificeerde medewerkers, maar net zo goed om een o zo nuttige beveiligingsman of receptioniste. Naast het verleiden tot een reactie draagt print ook bij aan het bouwen aan een sterk imago en de bekendheid voor de werkgever (of het wervingsbureau). Onderscheidend vermogen - Employer branding is hot! En daarmee consistentie in de huisstijl. Ook naar andere media. Belangrijk dus, maar best moeilijk te bewaken, toch?! Misschien herkent u dit? Zeker wanneer er ook bij u sprake is van meerdere vestigingen of landen… Maar ook het op één lijn houden van afdelingen binnen een hoofdkantoor blijkt in de praktijk soms jammerlijk te mislukken. Een huisstijl handboek blijft maar al te gemakkelijk ‘dicht’.

4 Communicatie – pijnpunten Behoeften
Meer doen met minder middelen Ook HR afdeling kent marktconform ‘verloop’ Bewaken huisstijl In de tijd Aantal mediakanalen Multi-vestigingen Controle vs ondernemerschap vs kosten > kostenefficiënt > gebruiksgemak > consistent > creativiteit

5 Pijnpunten – oplossingen in de praktijk

6 Sneller, foutloos advertenties in de krant
De praktijk Sneller, foutloos advertenties in de krant Wekelijks plaatsen in NRC Handelsblad WAS - Veel moeite en te vaak niet gewenste resultaat Binnen één dag -zelf- geregeld door consultant vanaf ontstaan vacature tot verzending kant-en-klaar materiaal Korte time-to-market Deadline uitgever is deadline akkoord drukproef Kopie advertentie direct geschikt voor volgend medium met ander advertentieformaat

7 Ook combineren vacatures
Consultants voeren in Coördinator voegt samen Meer zichtbaarheid Kostenbesparing Imago

8 Met minimale moeite op jobboards plaatsen
De praktijk Met minimale moeite op jobboards plaatsen Ca. 300 recruiters ‘on line’ – ruim postings/jaar DOEL - Administratie beperken – snelheid vóór detail Plaatsen op 5 jobboards, een kwestie van minuten Inclusief plaatsen op eigen website Tevens print en drukwerk

9

10 Geheel in (huis)stijl – beproefde teksten
De praktijk Geheel in (huis)stijl – beproefde teksten Employer branding die ‘aansluit’ : in vorm en inhoud WAS - Halen deadlines was complex Gebruiker kiest zelf beeld uit bibliotheek Input recruiters – ‘vertaald’ via tekstschrijver Contactgegevens (semi)automatisch correct

11

12 Teamwork in één efficiënte informatiestroom
De praktijk Teamwork in één efficiënte informatiestroom Verschillende (P&O) afdelingen en belanghebbenden WAS - Overzicht lastig te managen Eén gezamenlijk vertrekpunt ‘Workflow’, incl. tekstcorrector, on line ‘drukproef’ en budget Advertentie zonder vergissingen door het systeem Overzicht per afdeling, medium, kosten, datum, etc.

13

14 De oplossing? Adnovate service platform
On line – via eigen PC Uw eigen wervingscampagne Automatische opmaak m.b.v. ‘artwork robot’ Productiebestanden (cPDF) t.b.v. media Adnovate ondersteunt het gehele proces van reserveren van ruimte en kostenschatting t/m het zelf advertenties opmaken, beoordelen en aanleveren bij de uitgevers. O.b.v. abonnement, geen software of systeem!

15 Adnovate service platform – on demand
Merk eigenaar Merk partners Reclame bureau Media bureau Drukker Uitgever Leverancier Waarom Adnovate? Waarom niet – wegnemen belemmeringen Single instance - Snelle implementatie; Beperkte investering; Automatisch updates On demand - Pay-as-you-use Onafhankelijk - Maar goede samenwerking met diverse mediaburos, recl.buros, drukkers Ervaring – ruim 6 jaar met zowel grote, kleine en internationale klanten Vestiging a Vestiging b Vestiging c Vestiging d

16 Adnovate service platform – on demand
Merk eigenaar Merk partners Reclame bureau Media bureau Upstream Integration Bureaus en Inkoop Controle-laag hoofdkantoor Drukker Uitgever Leverancier Invullen door gebruikers Downstream Integration Drukkers & Uitgevers Vestiging a Vestiging b Vestiging c Vestiging d

17 Inloggen via beveiligde website
On demand – hoe gaat dat in zijn werk?

18 Kies advertentie uit de Catalogus

19 Klik voor vergrootte weergave

20 ‘OK’ om een nieuwe order te starten

21 Maak media reservering: kies titel en datum uit lijst

22 Vul de vacature (keuze)velden

23 Voeg beelden toe Via naam of foto Vraag proef aan

24 Laden proef Typisch 1 minuut

25 Resultaat in PDF Bekijk op groot scherm

26

27 (Of stuur PDF per e-mail voor commentaar)
Beoordeel proef (Of stuur PDF per voor commentaar) Indien OK – Verzend !

28 Adnovate – easier set and done
Slimme tool - service organisatie Artwork ‘robot’ - opmaak in huisstijl Wij ‘leveren’ - het draait om het resultaat Bestaande, beproefde oplossing Snelle implementatie Geen gedoe met updates – altijd de nieuwste versie Beperkte investering O.b.v. abonnement Pay-as-you-use Gebruik(er)svriendelijk Intuïtief – “leuk” (Pro)actieve ondersteuning

29 Arbeidsmarktcommunicatie – Snel en gemakkelijk
Ondernemende medewerkers Sneller - Minder fouten Consistente uitstraling Meer overzicht, controle Minder kosten Een flexibele oplossing

30 Dank u wel voor uw aandacht
Adnovate, Maarssen Performa Hal 1 stand C512 ~ HR Puzzle


Download ppt "Beheers uw Arbeidsmarktcommunicatie Snel & Gemakkelijk"

Verwante presentaties


Ads door Google