De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

‘Een Spraakmakend Project’

Verwante presentaties


Presentatie over: "‘Een Spraakmakend Project’"— Transcript van de presentatie:

1 ‘Een Spraakmakend Project’
Stichting Humanitas Rotterdam Sven van Eijnsbergen & Wybe Goodijk

2 Inhoud van de presentatie
Uitwerking van de vraagstelling en het project. Vraagstelling Werkwijze Bevindingen op de vraagstelling Antwoord op de vraagstelling

3 Vraagstelling Welke spanningsvelden worden door de zorgbemiddelaars van Humanitas Akropolis op de werkvloer ervaren en welke aanbevelingen kunnen gedaan worden aan C. van Oort, huisdirecteur van Humanitas Akropolis op basis van de probleemanalyse die samen met de zorgbemiddelaars is geformuleerd?

4 Werkwijze Inventariseren van de spanningen / verhalen Interview
Analyse van de interviews Wat wil ik Wat kan ik Wat doe ik Formuleren van de aanbevelingen Social Photo Matrix (aangepast)

5 Gesprekspuntenlijst Rollen
Hoe bent u gekomen tot deze baan, de keuze van dit type werk? Wat houdt uw werk in? Dagelijkse routine Als u een goede / slechte dag heeft hoe ziet deze dag er dan uit? Wat is het belangrijkste in uw routine / werkdag? Belangrijkste productieve rol Vertel eens iets over de plaats waar u werkt? Met welke mensen heeft u het meest contact op uw werk? Activiteiten / rolgebonden keuzen Als u obstakels of moeilijkheden tegenkomt, hoe gaat u daar dan mee om? Wat is op dit moment de grootste uitdaging in uw werk volgens u zelf?

6 Social Photo Matrix (aangepast)
Wat is het Wat kun je ermee Wat hebben wij ermee gedaan

7 Enkele genoemde associaties
Zieke bureaucratie Regels, dossiers, procedure Gaat niet om cliënten Weg uit de zorg Ouderwets Indicaties veranderen Digitaal achterhalen Tastbaar We kunnen niet zonder papier

8 Enkele genoemde associaties
Tot elkaar veroordeeld; collega’s Niet de ruimte om te doen wat je wilt Hulpstukje Vechtend verzet Niet open staan m.b.t. oplossingen Vrijwillig Vertrouwen 100% Spelregels

9

10

11 Antwoord op de vraagstelling (1/2)
‘Welke spanningsvelden worden door de zorgbemiddelaars van Humanitas Akropolis op de werkvloer ervaren?’ Geen representatieve functiebeschrijving; slechte samenwerking met het CIZ, het Zorgkantoor en het Bureau Zorgtoewijzing; weinig gesprekken met / informatie van leidinggevenden; visie van de politiek op zorg; visie van Stichting Humanitas op zorg.

12 Antwoord op de vraagstelling (2/2)
‘Welke aanbevelingen kunnen gedaan worden aan C. van Oort, huisdirecteur van Humanitas Akropolis op basis van de probleemanalyse die samen met de zorgbemiddelaars is geformuleerd? Bureaucratie Interne bureaucratie Externe bureaucratie Visie

13 Bureaucratie Interne bureaucratie Externe bureaucratie
Deze heeft betrekking op het verhelderen en heroverwegen van de positie van de zorgbemiddelaars binnen Stichting Humanitas en binnen Humanitas Akropolis. Externe bureaucratie Deze richt zich op het zoeken naar mogelijkheden om de samenwerking te verbeteren met het CIZ en het Zorgkantoor.

14 Visie De huidige functiebeschrijving is niet in
overeenstemming met het huidige takenpakket van de zorgbemiddelaar. De zorgbemiddelaars willen met de organisatie in gesprek over de visie op zorg en op de functie van de zorgbemiddelaar.

15 Vragen?


Download ppt "‘Een Spraakmakend Project’"

Verwante presentaties


Ads door Google