Download de presentatie
GepubliceerdAnnemie Visser Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Nico Mulder, manager consumer marketing
Metropool marketing Nico Mulder, manager consumer marketing
2
Consumer marketing Bezoekers (internationaal en nationaal) Bewoners Metropool Amsterdam
3
“De Metropool Amsterdam”
Wat is de Metropool? (vergelijk andere Europese steden) Waarom de Metropool? Wat heb ik er als Amsterdamse ondernemer aan? Wat willen wij er als Amsterdam Marketing mee?
4
“De Metropool Amsterdam”
5
“De Metropool Amsterdam”
Kansen: Herhaalbezoek Spreiding bezetting (waardering) Destinatie aantrekkelijker
6
“De Metropool Amsterdam”
Wat deed Amsterdam Marketing tot voor kort? Amsterdam Bezoeken, Holland Zien: Resultaten afgelopen vier jaar (spot) Wat zijn doelen voor komende vier jaar?
7
Onderzoeksresultaten
Wie zijn de bezoekers? Beslissingstermijn Belang van OV Spreiding van internationale bezoekers over de regio Waar gaan ze heen? Gebieden waar minder bezoek is > productontwikkeling
8
Onderzoeksresultaten
23% internationale bezoekers bezoekt regio Het belang van toerisme voor de regio (bestedingen) Komen bezoekers vaker terug naar Amsterdam? Met andere woorden: profiteert de Amsterdamse ondernemer van de Metropool?
9
Consumer marketing Hoe gaan we het organiseren?
Zowel internationale promotie als productontwikkeling Internationale bezoeker die reeds in Amsterdam is Zes thema’s
10
“De Metropool Amsterdam”
11
Consumer marketing Wat gaan we doen? Keuzes:
Onderscheid nationale en internationale bezoeker Vermarkten van Amsterdam stad én Metropool
12
Consumer marketing Wat gaan we doen?
Aanjagen van productinnovatie (voorbeelden: Lelystad) Promotie (magazines, sites, apps, newsletters, social) 2014: interne focus op Metropool
13
Facebook Magazine Twitter
14
City Guide app Website
15
Consumer marketing Belangrijke taak voor lokaal bedrijfsleven
Inspirerende voorbeelden: Amsterdam Castle Muiderslot Amsterdam Beach Hotel Zandvoort Frans Hals Museum Haarlem OV toeristenkaart (24 uur; € 13,50)
16
Parool Noordhollands Dagblad e.d. Alkmaarsche Courant
17
Consumer marketing Maar ook mogelijkheden voor deelname:
Last Minute Ticketshop I amsterdam City Card
18
Last Minute Ticket Shop
City Card
19
Metropool Amsterdam: vragen?
Olivier Ponti (onderzoek) Boudewijn Bokdam (product) Nico Mulder (consumer marketing)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.