Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKatrien Maes Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Slim kwalificeren Slim kwalificeren
2
opleidingskunde informatietechnologie bedrijfskunde onderwijskunde
arbeids en organisatiepsychologie arbeids en organisatie sociologie leerpsychologie
3
wat is slim? Geld Kwaliteit Kwantiteit Lengte Verschil durven maken
4
wat is kwalificeren? structuratie allocatie kwalificatie
5
waarom belangrijk
6
Top 3 pijnpunten 1. employability, scholing
2. Productiviteit en Performance 3. Werving, selectie en ontslag Top 3 pijnpunten Onderzoek onder 30 grote bedrijven leverde de volgende 3 pijnpunten op. 1. employability, scholing 2. Productiviteit en Performance 3. Werving, selectie en ontslag werkzekerheid ipv baanzekerheid
7
De Bermuda Driehoek De Bermuda Driehoek Leeftijd Werk, Welvaart
Beloning productiviteit schema leeftijd beloning oplopend tot het eind schema leeftijd versus productiviteit parabool gemiddelde leeftijd = 43,8 80 20 kosten opleidingen
9
HR3P potentie produktie portfolio
Maak een vlootschouw van uw medewerkers
10
tijdspad Agriculture Age (farmers) Industrial Age (factory workers)
Information Age (knowledge workers) Conceptual Age (creators and empathizers) Source: Dan Pink, A Whole New Mind tijdspad Agriculture Age (farmers) Industrial Age (factory workers) Information Age (knowledge workers) Conceptual Age (creators and empathizers) Source: Dan Pink, A Whole New Mind
11
I'm not a human resource; I'm a human being!
12
spanning tussen vragen en aanbieder
manager hr aanbieders mis iets?
13
Logische niveaus: Spiritualiteit/ bezieling Identiteit Overtuigingen Capaciteiten/ vermogens Gedrag Omgeving
14
leerstoornissen.
15
Ik ben mijn positie
16
De vijand zit buiten
17
de illusie van het heft in eigen handen nemen
18
de fixatie op gebeurtenissen
19
de parabel van de gekookte kikker
20
het begrieglijke leren door ervaring
21
de mythe van het managementteam
22
hoe leren volwassenen? Memoriseren Structureren Ervaringsleren
23
flow Relatie beheersing van de taak en uitdaging in het werk
24
groeimodel voor de lerende organisatie
adhoc fase opleiden als "incentive" kwantitatieve fase opleidingsafdeling brengt vraag en aanbod in verhouding kwalitatieve fase opleidingsafdeling maakt "tailor made"opleidingen in samenwerking met het management volwassen fase opleidingsfunctionaris is adviseur en initieert lerende organisatie opleidingsafdeling zorgt voor de condities
25
transfer naar de praktijk
manager trainer deelnemer transferbevorderende maatregelen
26
ondernemer van je eigen talent
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.