De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Crisis? Wat nou crisis? MIKLON. Agenda  paar zonnige voorbeelden  citaat van een bekende ondernemer  wat kun je zelf doen (schema)  praktijkoefening.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Crisis? Wat nou crisis? MIKLON. Agenda  paar zonnige voorbeelden  citaat van een bekende ondernemer  wat kun je zelf doen (schema)  praktijkoefening."— Transcript van de presentatie:

1 Crisis? Wat nou crisis? MIKLON

2 Agenda  paar zonnige voorbeelden  citaat van een bekende ondernemer  wat kun je zelf doen (schema)  praktijkoefening  terugkoppeling MIKLON

3 Uit de media  talloze voorbeelden  ja er is een crisis  ja er is wat aan te doen  veel tips (maak daar zeker gebruik van)  begin bij jezelf MIKLON

4

5

6

7

8 Eggsclusive MIKLON

9

10 Wat merkt u van de crisis?  ‘ Met mijn horecaondernemingen bedien ik een massapubliek. Het gaat bij ons goed. We hebben veel boekingen en er komen nieuwe klanten bij. Mensen die besluiten om nu niet naar het buitenland te gaan, komen bij onze parken in Nederland terecht.' MIKLON

11 Waar gaan volgens u de klappen vallen?  ‘ De bouw; Met het bouwen of verbouwen van een huis zijn ongeveer vijftig bedrijven gemoeid. De werkloosheid zal vooral toenemen bij de mensen die praten, niet bij de mensen met de handjes. Ik ben al bezig met een banenplan om werklozen aan het werk te krijgen.' MIKLON

12 Financieren nu lastiger?  'Ik ben voorzitter van een club met vierhonderd ondernemers en krijg regelmatig te horen dat het moeilijker wordt. Ik merk het zelf ook. Banken zijn terughoudender en leningen worden minder snel gegeven. Je moet er harder voor vechten. ' MIKLON

13 Huidige strategie Kloof met als we niks doen Alto's Evaluatie en Keuze Invoering

14 Case Jan en Marlies MIKLON

15 Wat is er gebeurd:  Meer expliciete aandacht aan senioren op de zaterdagmiddag, rekeninghoudend met de eigen ‘oudere’ werknemer. Advertenties daar op afgestemd. Men vindt het wel hip om wat te drinken in een in principe jongeren café. MIKLON

16  Drankjes zijn er op aangepast (blender), cocktails, resulterend in iets minder omzet (men drinkt minder), maar een veel aantrekkelijkere marge.  Men heeft ook rekening gehouden met de toenemende gezondheidcultus: lekkere verse fruitdrankjes lopen verrassend goed. MIKLON

17  De rokers in deze groep zijn beperkt en/of kunnen langere tijd zonder roken.  Hierdoor komen op de zaterdagmiddag meer mensen dan voorheen, wat helaas niet over de zaterdagavond kan worden gezegd. MIKLON

18  Koffie en blender zijn er gekomen, zonder de bankier. Men heeft nog wel nagedacht over qredits.nl (een samenwerking van alle grote banken en de overheid, voor kleine kredieten).  Uit hun netwerk een betrouwbare informal investor weten over te halen. MIKLON

19  Het personeel heeft loon ingeleverd, maar iedereen is behouden.  Na aanvankelijke scepsis is de loyaliteit zelfs toegenomen. MIKLON

20 Bottom line  Het bedrijf van Marlies en Jan heeft nog steeds te maken met omzet druk.  Door deze wijziging is de uiteindelijke winst iets gestegen. MIKLON

21  Stevigere positie in de markt  Het ‘concept’ wordt nog verder uitgebreid. MIKLON

22 Advies: Bespreek morgen met je personeel, of partner of adviseur : 2 interne sterkten/zwakten 2 externe kansen/bedreigingen MIKLON

23 en last but no least:  wat ga ik overmorgen (dus) doen.  Succes! MIKLON


Download ppt "Crisis? Wat nou crisis? MIKLON. Agenda  paar zonnige voorbeelden  citaat van een bekende ondernemer  wat kun je zelf doen (schema)  praktijkoefening."

Verwante presentaties


Ads door Google