Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRudolf Wouters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Waarom een Award? Doel: toekomstige food managers bewust maken van de aspecten gezondheid en meerwaarden van voedsel.
3
Voor wie bedoeld? 3e of 4e jaars studenten Studierichtingen: Food & Business Voedingsmiddelentechnologie Voeding & diëtetiek Docentenopleiding vakscholen (horeca, bakkerij) Horeca opleiding Retail opleiding
4
De opdracht (1) Ontwikkel een nieuw product /concept dat bijdraagt aan een gezonder eetpatroon Zorg dat het een bijdrage levert aan (een of meer van de volgende punten): het verminderen van de consumptie van verzadigd vet en transvet het verminderen van de consumptie van zout het verhogen van de inname van groente en fruit het verhogen van de inname van voedingsvezel het verhogen van de inname van vis Het product /concept moet voldoen aan voorkeurscriteria (zie bijlage I)
5
De opdracht (2) Duurzaam is van belang, bijv.: duurzame teelt dierenwelzijn eerlijke handel reductie klimaatbelasting afvalpreventie/verspilling waterverbruik, energieverbruik transportreductie Zie achteraan voor inspiratie
6
Waar let de jury op? De beoordeling van de jury: zie hoofdstuk 3 ‘Beoordeling’. Inzending moet: een correct uitgevoerde voedingswaarde- en kostprijsberekening bevatten Product/ concept binnen voorkeurscategorie (zo niet, geef dan een goede argumentatie waarom toch sprake is van gezondheidswinst) Zo duurzaam mogelijk
7
Verder belangrijk Zorg voor een duidelijke samenvatting van het rapport. Het rapport mag uit maximaal 40 pagina’s bestaan (exclusief bijlagen). Stuur het rapport in zesvoud in.
8
Belangrijke data! De inzending moet woensdag 23 april 2014 in het bezit zijn van het Voedingscentrum. De uitreiking zal plaatsvinden 13 juni 2014 (meer informatie volgt t.z.t.)
9
De prijzen Hoofdprijs € 500 Tweede prijs € 350 Derde prijs € 250 Originaliteitprijs € 250 Bij een creatieve vondst die er echt uitspringt Opleidingsprijs € 200 Beste inzending van een opleiding die voor drie of meer inzendingen zorgde en geen is geselecteerd voor één van bovengenoemde prijzen.
10
Vragen? Stuur een e-mail naar: bachelorsaward@voedingscentrum.nl
11
Eten en duurzaamheid – inspiratie
12
Klimaatbelasting in hele keten
13
Innovatie Verschillende ingangen voor innovatie: Etiket Informatie ontsluiten Verpakking Design Product Communicatie Voorbeelden gezond e/o meer duurzaam
14
Informatie ontsluiten
15
Etiket
18
Design
20
Product
21
Communicatie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.