De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT

Verwante presentaties


Presentatie over: "Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT"— Transcript van de presentatie:

1 Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

2 Wezen van strategisch management
klanten ontdekken waarde CREATIE op continue wijze mogelijkheden geluk ontwikkelen waarde DISTRIBUTIE stakeholders Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

3 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie
Continuïteit belanghebbenden waarde voor de klant winst cash flow ondernemingswaarde middelen structuren processen producten diensten competentie opbouw waarde-distributie waarde captatie waarde creatie competentie benutting missie visie doelen Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

4 Strategische Logica Kernprocessen Middelen Controle Structuur
organisatie concept Wie productcreatie productrealisatie stakeholder ontwikkeling business concept transformatieve Wat Hoe Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

5 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie
Het business concept Wie Hoe Wat business concept klanten klantenbehoeften klantenvoorkeuren markten segmenten individuen Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

6 Wat Het business concept bronnen van waarde bronnen van kosten product
bijgeleverde diensten (ervaring : experience) imago persoonlijke interactie bronnen van kosten financiële kost tijd energie psychisch Wie business concept Wat Hoe Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

7 Meer dan gemiddelde rentabiliteit
creatie van verdedigbaar concurrentievoordeel differentiatie kostenleiderschap breed of smal vergelijkbare waarde aan lagere kost meer waarde activiteiten Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

8 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie
Het business concept Wie business concept Hoe Wat Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

9 Interne logische consistentie
Het business concept Interne logische consistentie Wie business concept Wat Hoe

10 Het organisatieconcept
Middelen Controle Structuur organisatie concept middelen tastbare ontastbare intern extern Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

11 Het organisatieconcept
Taakallocatie horizontale verticale organisatiestructuur Besluitvorming Informatiestromen Middelen Controle Structuur organisatie concept Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

12 Het organisatieconcept
Middelen Controle Structuur organisatie concept Marktcontrole (input - output) Outputcontrole Bureaucratisch Cultureel Beloning Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

13 Het organisatieconcept
Interne logische consistentie Middelen organisatie concept Structuur Controle

14 Traditionele Strategische Planning
Analyse EXTERNE omgeving INTERNE FORMULERING van destrategie IMPLEMENTATIE van de strategie (projecten/politieken) EVALUATIE EN CONTROLE van de strategie Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

15 Traditionele Strategische Planning
eerst denken en dan doen ? hoe gemakkelijk verlopen evaluatie, controle en bijsturing ? hoe omgaan met een veelheid van data ? wat met onzekerheid en onvoorspelbaarheid ? Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

16 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie
Types markten stabiel evoluerend dynamisch A C B D A’ A” Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

17 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie
Dynamische Markten “ Door de nieuwe technische mogelijkheden en de liberalisering van de telecom-, kabel- en mediamarkt is het mogelijk om nieuwe waardeketens te ontwikkelen. Niemand weet op dit moment precies wat voor marktsituatie er zal ontstaan en wat voor synergie er tussen content en infrastructuur zal ontstaan. Consequentie daarvan is dat ook voor XYZ het concurrentieel speelveld niet helder is. Het is de strategische interpretatie die bepaalt welke spelers met de kabel, media, telecom, internet en uitgevers- en amusementswereld relevante concurrenten en samenwerkingspartners kunnen zijn.” Bron : briefingnota over “XYZ” door de Rijksuniversiteit Groningen, 2000 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

18 Managen van onzekerheid
flexibiliteit onzekerheid Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

19 De voorspelbare toekomst
Komplexiteit Openheid Snelheid Transparantie Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

20 De voorspelbare toekomst
Diensten vervangen producten Producten worden gratis gebruik ipv bezit variabilisering van de prijs Ongemakken verdwijnen Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

21 Voorstellen binnen een strategisch denkkader
Modules Plato Expert Voorstellen binnen een strategisch denkkader Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

22 Wezen van strategisch management
percipiëren waarde CREATIE op continue wijze entrepreneurship opportuniteiten geluk ontwikkelen waarde DISTRIBUTIE Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

23 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie
Continuïteit financiering competentie denken internationali- sering arbeidsmarkt communicatie risico-kapitaal duurzaam ondernemen balanced scorecard Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

24 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie
Strategische Logica key account management Kernprocessen Middelen Controle Structuur organisatie concept Wie customer-relation management productcreatie productrealisatie e-business stakeholder ontwikkeling business concept transformatieve Wat Hoe retailing service strategie Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

25 Strategische Logica lerende organisatie kennis management allianties
Kernprocessen allianties Middelen Wie productcreatie productrealisatie project management stakeholder ontwikkeling organisatie business concept concept transformatieve netwerking Structuur Controle Wat Hoe proces management participatie

26 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie
Strategische Logica innovatie management Kernprocessen Middelen Controle Structuur organisatie concept Wie productcreatie corporate governance productrealisatie stakeholder ontwikkeling business concept transformatieve Wat Hoe kwaliteits systemen Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie


Download ppt "Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT"

Verwante presentaties


Ads door Google