De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE

Verwante presentaties


Presentatie over: "IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE"— Transcript van de presentatie:

1 IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE

2 01 03 05 06 02 07 08 04 INHOUD Quality of Life Sodexo België
Fundamenten en strategie 06 Onze maatschappelijke en ecologische verantwoordelijkheid 02 Onze diensten 07 De stappen van onze groei 08 Onze belangrijkste erkenningen 04 Sodexo in de wereld It’s all about Quality of Life – Sodexo België

3 01 Quality of Life

4 QUALITY OF LIFE We zijn ervan overtuigd dat QUALITY OF LIFE aan de bron ligt van individuele vooruitgang en het prestatievermogen van organisaties It’s all about Quality of Life – Sodexo België

5 02 Onze diensten

6 ONZE DIENSTEN SODEXO IS WERELDLEIDER OP HET VLAK VAN QUALITY OF LIFE SERVICES On-site Services Benefits & Rewards Services Personal & Home Services It’s all about Quality of Life – Sodexo België

7 ON-SITE SERVICES Om het persoonlijk welzijn te verzekeren, optimaliseren wij uw manier van werken en zorgen we voor een goede werking en de veiligheid van uw installaties It’s all about Quality of Life – Sodexo België

8 ON-SITE SERVICES It’s all about Quality of Life – Sodexo België

9 ON-SITE SERVICES – 6 KLANTENSEGMENTEN
Corporate Services Education Seniors It’s all about Quality of Life – Sodexo België

10 ON-SITE SERVICES – 6 KLANTENSEGMENTEN
Defense Health Care Justice It’s all about Quality of Life – Sodexo België

11 BENEFITS & REWARDS SERVICES
Om de inzet van iedereen te motiveren en te belonen It’s all about Quality of Life – Sodexo België

12 BENEFITS & REWARDS SERVICES
Voordelen voor werknemers Incentive-programma’s Oplossingen voor overheids- instellingen It’s all about Quality of Life – Sodexo België

13 PERSONAL & HOME SERVICES
Opdat iedereen zijn eigen Quality of Life kan creëren It’s all about Quality of Life – Sodexo België

14 03 Sodexo België

15 SODEXO BELGIË – CIJFERS 2012-2013
€ miljoen omzet medewerkers 1200 sites 1 Belg op 4 dagelijks in contact met Sodexo klanten Sodexo Benefits & Rewards Services It’s all about Quality of Life – Sodexo België

16 04 Sodexo in de wereld

17 SODEXO IN DE WERELD – CIJFERS 2012-2013
€ 18,4 bn omzet 80 landen medewerkers sites 75 miljoen klanten per dag 18 de werkgever wereldwijd It’s all about Quality of Life – Sodexo België

18 SODEXO IN DE WERELD – CIJFERS 2012-2013
It’s all about Quality of Life – Sodexo België

19 37 % 8 % 34 % 21 % SODEXO IN DE WERELD Noord-Amerika
Verenigd Koninkrijk & Ierland 8 % Continentaal Europa 34 % Rest van de wereld 21 % It’s all about Quality of Life – Sodexo België

20 05 Fundamenten en strategie

21 ONZE STRATEGISCHE POSITIONERING
Wereldleider zijn op het vlak van Quality of Life Services. It’s all about Quality of Life – Sodexo België

22 SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF?
SODEXO BELGIE SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF? Sodexo is wereldleider op het vlak van QUALITY OF LIFE SERVICES FOOD FM 70% 30% It’s all about Quality of Life – Sodexo België

23 ONZE MISSIE Dag na dag bundelen onze medewerkers wereldwijd de krachten, met oog voor de volgende zaken: Dagelijks de levenskwaliteit verbeteren van iedereen aan wie we onze diensten leveren. Bijdragen aan de economische, sociale en milieuontwikkeling van de steden, regio's en landen waar we onze activiteiten uitoefenen. It’s all about Quality of Life – Sodexo België

24 VERLENING SPIRIT GANG ONZE WAARDEN DIENST- TEAM Zin voor VOORUIT-
95% van onze medewerkers staan dagelijks in rechtstreeks contact met onze klanten en hun consumenten. Dat vraagt om grote menselijke kwaliteiten en een specifiek gedrag dat wij beschrijven als: DIENST- VERLENING TEAM SPIRIT Zin voor VOORUIT- GANG It’s all about Quality of Life – Sodexo België

25 ONZE ETHISCHE PRINCIPES
Loyaliteit Respect voor de persoon Transparantie Strijd tegen corruptie en concurrentie- vervalsing It’s all about Quality of Life – Sodexo België

26 06 Onze maatschappelijke en milieuverantwoordelijkheid

27 BETTER TOMORROW PLAN Onze road map op vlak van verantwoord ondernemen. Het legt onze maatschappelijke en ecologische engagementen vast in 4 prioriteiten Onze medewerkers ontwikkelen en diversiteit bevorderen Actie ondernemen voor een betere voeding, gezondheid en welzijn Zich engageren ten opzichte van lokale gemeenschappen Het milieu beschermen It’s all about Quality of Life – Sodexo België

28 PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTWIKKELEN EN DIVERSITEIT BEVORDEREN
Sodexo heeft de ambitie om wereldwijd een referentie te worden op vlak van diversiteit en inclusie It’s all about Quality of Life – Sodexo België

29 PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTWIKKELEN EN DIVERSITEIT BEVORDEREN
Elke medewerker ontvangen als volwaardig lid van onze ploeg Zin geven om bij Sodexo te komen werken Wij bieden u de mogelijkheid u goed te voelen bij ons, elke dag opnieuw Onze medewerkers erkennen door de beleving van onze waarden en hun bijdrage tot onze groei De ontwikkeling van onze medewerkers is onze prioriteit It’s all about Quality of Life – Sodexo België

30 Al onze menu’s zijn gebaseerd op een menuplan
PRIORITEIT 2 : ACTIE ONDERNEMEN VOOR EEN BETERE VOEDING, GEZONDHEID EN WELZIJN In Europa* lijdt 8% à 23,9% van de vrouwen en 7,6% à 24,7% van de mannen aan obesitas *Bron: Eurostat, statistisch bureau van de EU Al onze menu’s zijn gebaseerd op een menuplan Leaflets en Vitality Corners met thema’s als suikers, voedingsdriehoek en allergieën Elke maand wordt een gezondheid-thema naar voren gebracht Conferenties

31 PRIORITEIT 3 : ONS ENGAGEREN TEN OPZICHTE VAN LOKALE GEMEENSCHAPPEN
100% duurzame bananen waarvan 80% van biologische oorsprong en Fairtrade Max Havelaar Aspretto: onze fairtrade & biokoffie en -thee Oprichting van een netwerk van regionale producenten, korte keten

32 PRIORITEIT 4: HET MILIEU BESCHERMEN
Respect voor dierenwelzijn Sinds 2013 is ons konijnenvlees uitsluitend afkomstig van parksystemen waar konijnen een beter leven leiden Wij kopen uitsluitend scharreleieren aan. Sinds 2013 is 70% daarvan afkomstig uit vrije uitloop Vanaf 1 januari kopen wij enkel varkensvlees van niet-gecastreerde varkens It’s all about Quality of Life – Sodexo België

33 07 Stappen van onze groei

34 GESCHIEDENIS 1966 : Pierre Bellon richt Sodexho op in Frankrijk
1971 : Eerste internationale vestiging in België 1978 : Sodexho zet eerste stappen in de wereld van dienstencheques 2000 : Oprichting van Altys België, filiaal van Sodexho gespecialiseerd in technische installaties 2006 : 40 jaar na oprichting stelt Sodexho zich een nieuwe uitdaging « Wereldwijd de expert worden in diensten die de Quality of Life verbeteren » 2008 : Sodexho wordt Sodexo It’s all about Quality of Life – Sodexo België

35 08 Onze belangrijkste erkenningen

36 60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer
AWARDS 40 % lokale producten 60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer 95 % lokaal vlees 100% duurzame poetsproducten 100% fairtrade bananen 100% niet-bedreigde vis It’s all about Quality of Life – Sodexo België

37 Bedankt!


Download ppt "IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE"

Verwante presentaties


Ads door Google