Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
IT’S ALL ABOUT QUALITY OF LIFE
2
01 03 05 06 02 07 08 04 INHOUD Quality of Life Sodexo België
Fundamenten en strategie 06 Onze maatschappelijke en ecologische verantwoordelijkheid 02 Onze diensten 07 De stappen van onze groei 08 Onze belangrijkste erkenningen 04 Sodexo in de wereld It’s all about Quality of Life – Sodexo België
3
01 Quality of Life
4
QUALITY OF LIFE We zijn ervan overtuigd dat QUALITY OF LIFE aan de bron ligt van individuele vooruitgang en het prestatievermogen van organisaties It’s all about Quality of Life – Sodexo België
5
02 Onze diensten
6
ONZE DIENSTEN SODEXO IS WERELDLEIDER OP HET VLAK VAN QUALITY OF LIFE SERVICES On-site Services Benefits & Rewards Services Personal & Home Services It’s all about Quality of Life – Sodexo België
7
ON-SITE SERVICES Om het persoonlijk welzijn te verzekeren, optimaliseren wij uw manier van werken en zorgen we voor een goede werking en de veiligheid van uw installaties It’s all about Quality of Life – Sodexo België
8
ON-SITE SERVICES It’s all about Quality of Life – Sodexo België
9
ON-SITE SERVICES – 6 KLANTENSEGMENTEN
Corporate Services Education Seniors It’s all about Quality of Life – Sodexo België
10
ON-SITE SERVICES – 6 KLANTENSEGMENTEN
Defense Health Care Justice It’s all about Quality of Life – Sodexo België
11
BENEFITS & REWARDS SERVICES
Om de inzet van iedereen te motiveren en te belonen It’s all about Quality of Life – Sodexo België
12
BENEFITS & REWARDS SERVICES
Voordelen voor werknemers Incentive-programma’s Oplossingen voor overheids- instellingen It’s all about Quality of Life – Sodexo België
13
PERSONAL & HOME SERVICES
Opdat iedereen zijn eigen Quality of Life kan creëren It’s all about Quality of Life – Sodexo België
14
03 Sodexo België
15
SODEXO BELGIË – CIJFERS 2012-2013
€ miljoen omzet medewerkers 1200 sites 1 Belg op 4 dagelijks in contact met Sodexo klanten Sodexo Benefits & Rewards Services It’s all about Quality of Life – Sodexo België
16
04 Sodexo in de wereld
17
SODEXO IN DE WERELD – CIJFERS 2012-2013
€ 18,4 bn omzet 80 landen medewerkers sites 75 miljoen klanten per dag 18 de werkgever wereldwijd It’s all about Quality of Life – Sodexo België
18
SODEXO IN DE WERELD – CIJFERS 2012-2013
It’s all about Quality of Life – Sodexo België
19
37 % 8 % 34 % 21 % SODEXO IN DE WERELD Noord-Amerika
Verenigd Koninkrijk & Ierland 8 % Continentaal Europa 34 % Rest van de wereld 21 % It’s all about Quality of Life – Sodexo België
20
05 Fundamenten en strategie
21
ONZE STRATEGISCHE POSITIONERING
Wereldleider zijn op het vlak van Quality of Life Services. It’s all about Quality of Life – Sodexo België
22
SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF?
SODEXO BELGIE SODEXO, EEN CATERINGBEDRIJF? Sodexo is wereldleider op het vlak van QUALITY OF LIFE SERVICES FOOD FM 70% 30% It’s all about Quality of Life – Sodexo België
23
ONZE MISSIE Dag na dag bundelen onze medewerkers wereldwijd de krachten, met oog voor de volgende zaken: Dagelijks de levenskwaliteit verbeteren van iedereen aan wie we onze diensten leveren. Bijdragen aan de economische, sociale en milieuontwikkeling van de steden, regio's en landen waar we onze activiteiten uitoefenen. It’s all about Quality of Life – Sodexo België
24
VERLENING SPIRIT GANG ONZE WAARDEN DIENST- TEAM Zin voor VOORUIT-
95% van onze medewerkers staan dagelijks in rechtstreeks contact met onze klanten en hun consumenten. Dat vraagt om grote menselijke kwaliteiten en een specifiek gedrag dat wij beschrijven als: DIENST- VERLENING TEAM SPIRIT Zin voor VOORUIT- GANG It’s all about Quality of Life – Sodexo België
25
ONZE ETHISCHE PRINCIPES
Loyaliteit Respect voor de persoon Transparantie Strijd tegen corruptie en concurrentie- vervalsing It’s all about Quality of Life – Sodexo België
26
06 Onze maatschappelijke en milieuverantwoordelijkheid
27
BETTER TOMORROW PLAN Onze road map op vlak van verantwoord ondernemen. Het legt onze maatschappelijke en ecologische engagementen vast in 4 prioriteiten Onze medewerkers ontwikkelen en diversiteit bevorderen Actie ondernemen voor een betere voeding, gezondheid en welzijn Zich engageren ten opzichte van lokale gemeenschappen Het milieu beschermen It’s all about Quality of Life – Sodexo België
28
PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTWIKKELEN EN DIVERSITEIT BEVORDEREN
Sodexo heeft de ambitie om wereldwijd een referentie te worden op vlak van diversiteit en inclusie It’s all about Quality of Life – Sodexo België
29
PRIORITEIT 1: ONZE MEDEWERKERS ONTWIKKELEN EN DIVERSITEIT BEVORDEREN
Elke medewerker ontvangen als volwaardig lid van onze ploeg Zin geven om bij Sodexo te komen werken Wij bieden u de mogelijkheid u goed te voelen bij ons, elke dag opnieuw Onze medewerkers erkennen door de beleving van onze waarden en hun bijdrage tot onze groei De ontwikkeling van onze medewerkers is onze prioriteit It’s all about Quality of Life – Sodexo België
30
Al onze menu’s zijn gebaseerd op een menuplan
PRIORITEIT 2 : ACTIE ONDERNEMEN VOOR EEN BETERE VOEDING, GEZONDHEID EN WELZIJN In Europa* lijdt 8% à 23,9% van de vrouwen en 7,6% à 24,7% van de mannen aan obesitas *Bron: Eurostat, statistisch bureau van de EU Al onze menu’s zijn gebaseerd op een menuplan Leaflets en Vitality Corners met thema’s als suikers, voedingsdriehoek en allergieën Elke maand wordt een gezondheid-thema naar voren gebracht Conferenties
31
PRIORITEIT 3 : ONS ENGAGEREN TEN OPZICHTE VAN LOKALE GEMEENSCHAPPEN
100% duurzame bananen waarvan 80% van biologische oorsprong en Fairtrade Max Havelaar Aspretto: onze fairtrade & biokoffie en -thee Oprichting van een netwerk van regionale producenten, korte keten
32
PRIORITEIT 4: HET MILIEU BESCHERMEN
Respect voor dierenwelzijn Sinds 2013 is ons konijnenvlees uitsluitend afkomstig van parksystemen waar konijnen een beter leven leiden Wij kopen uitsluitend scharreleieren aan. Sinds 2013 is 70% daarvan afkomstig uit vrije uitloop Vanaf 1 januari kopen wij enkel varkensvlees van niet-gecastreerde varkens It’s all about Quality of Life – Sodexo België
33
07 Stappen van onze groei
34
GESCHIEDENIS 1966 : Pierre Bellon richt Sodexho op in Frankrijk
1971 : Eerste internationale vestiging in België 1978 : Sodexho zet eerste stappen in de wereld van dienstencheques 2000 : Oprichting van Altys België, filiaal van Sodexho gespecialiseerd in technische installaties 2006 : 40 jaar na oprichting stelt Sodexho zich een nieuwe uitdaging « Wereldwijd de expert worden in diensten die de Quality of Life verbeteren » 2008 : Sodexho wordt Sodexo It’s all about Quality of Life – Sodexo België
35
08 Onze belangrijkste erkenningen
36
60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer
AWARDS 40 % lokale producten 60% seizoensproducten – winter 90% seizoensproducten – zomer 95 % lokaal vlees 100% duurzame poetsproducten 100% fairtrade bananen 100% niet-bedreigde vis It’s all about Quality of Life – Sodexo België
37
Bedankt!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.