Download de presentatie
1
Briefing V1, blok 3 Case CC
2
Vakdocenten: Annett Huijbregts Marianne Meijers
3
Belangrijk…. Hard werken!
Bijna iedere week is een oplevering, dus een AVV
4
Ontwikkel een concept voor een online reisbureau!
Wat gaan we doen.. Ontwikkel een concept voor een online reisbureau!
5
Vanuit een bestaande merkidentiteit…
Albert Heijn Rituals Bijenkorf Ikea Studio Bazar HEMA Mc Donalds Praxis De Natuurwinkel Oil & Vinegar Pauw Kijkshop
6
Merkidentiteit, wat is dat?
Mentale merkidentiteit (visie, missie, waarden, persoonlijkheid, belofte, ziel van het merk) Visuele merkidentiteit (vormgeven van het merk; logo, kleuren, typografie, lay-out, visuals, zichtbaarheid, taal, personen)
7
Kiezen uit…
8
Albert Heyn
9
Bijenkorf
10
Ikea
11
Studio Bazar
12
Rituals
13
Hema
14
Mc Donalds
15
Praxis
16
De Natuurwinkel
17
Oil & Vinigar
18
Pauw
19
Kijkshop
20
De opdracht Vaststellen merkidentiteit Uitgebreid voorstel
Uitwerking in tekst, beeld (en natuurlijk interactie). Promotiecampagne
21
Begin met ……
22
1. Analyse v/h bestaande merk
Identiteit van het bestaande merk Uitgebreide beschrijving van de visuele en mentale merkidentiteit Doelgroepen Wat zijn de sterke en zwakke punten? Wat betekent het bestaande merk voor de consument (identiteit). Wat is het gewenste imago van het merk.
23
2. Brainstorm! Voorstel met de eerste ideeën voor de online reiswinkel. Gebaseerd op voorgaand onderzoek.
24
3. Concurrentieanalyse Wie zijn de belangrijkste concurrenten voor jullie online reiswinkel in de markt? Hoe doen de concurrenten het? (succesvol?) Welke mogelijkheden bieden zij op hun site? Wat zijn hun sterke en zwakke punten? Formuleer een conclusie! Hoe kan jullie concept zich gaan onderscheiden van de concurrentie?
25
4. Communicatie doelstellingen
Wat wil je bereiken bij de doelgroepen? Welke reacties wil je oproepen met je concept? In welke richting moet het gevoel, dat de doelgroep heeft over het merk, worden versterkt (of veranderd)?
26
5. Informatiebehoefte Wat is de informatiebehoefte van de doelgroep, welke content en interactie wil de doelgroep zien/ervaren? Fundatravel Living
27
Wat is het bezoekgedrag van de doelgroep op de website?
28
7. Sfeer en toonzetting Welke sfeer krijgt je site (look & feel en tone of voice). Maak een moodboard voor de site! Geef voorbeelden van de tone of voice.
29
8. Content en interactie Omschrijf nu concreter wat je doelgroepen volgens jou allemaal op de website moeten kunnen doen.
30
9. Navigatiestructuur Werk bovenstaande punten concreet uit in een ingevulde menustructuur. Maak inzichtelijk onder welke knop welke informatie komt en hoe er door de site heen geklikt kan worden.
31
Week 2 Presentatie stap 1 t/m 5 (AVV)
Week 1 introductie case Week 2 Presentatie stap 1 t/m 5 (AVV) 10 februari Inleveren definitieve voorstel Week 3 feedbackgesprekken. Tussenbeoordeling voorstel (AVV) alle gesprekken zijn op dinsdag 12 februari! Week 4 interactieve merkbeleving Week 5 Vakantie 2 maart Inleveren uitwerking - homepage, - 3 interactiemogelijkheden, - 2 pagina’s op 2e niveau Week 6 tussenbeoordelingen (AVV) alle gesprekken zijn op dinsdag 4 maart! Week 7 (werk)college promotionele campagne (AVV) 16 maart inleveren voorstel v/d campagne (propositie, strategie, visuals) Week 8 feedbackgesprekken (AVV) Week 9 presentatie def. campagne 24/25 maart uiteindelijke document inleveren Week 10 eindbeoordeling
33
Je teamgenoten?
34
Zet nu de eerste stap…. Zoek je teamgenoten op?
Maak een keuze (Ikea, AH, ..)? Werk de identiteit van het gekozen bedrijf in een mindmap uit op flip-over. Welke reisthema’s passen daarbij? Welke doelgroepen passen erbij?
35
Geef ons een overzichtelijke presentatie van stap 1 t/m 5
Volgende week: Geef ons een overzichtelijke presentatie van stap 1 t/m 5 AVV
36
Volgende week: In de les gaan we een moodboard maken!
Neem tijdschriften, lijm en schaar mee!
37
Succes !
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.