Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFedde Cools Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer
2
De klant centraal betekent dat u de branche van uw klanten moet kennen om te kunnen adviseren
3
Bespreek de tussentijdse cijfers met uw klant
4
Kom niet aan met een opgeleukte kolommenbalans
5
Uw klant wil plaatjes!
6
Combineer financiële cijfers met operationele kpi’s
7
Agenda Introductie Wat is er aan de hand? Stappenplan Actieplan Vervolg
8
Klantloyaliteit Rendementsdoelstellingen zijn niet meer te behalen via efficiencyslagen binnen uw organisatie. De winst zit aan de voorkant, niet zo zeer in meer maar vooral in betere klanten.
9
De veranderende klant Klant 3.0 Aanbod ≠ verwachting Kennis over de klant?
10
Klantwensen en -behoeften Weet u wat de klant van u vindt?
13
Klantverwachtingen
14
Stappenplan 1.Strategische keuze 2.Uw klant 3.Welke rapporten? 4.Inrichten proces 5.Nulmeting 6.Kopgroep 7.Meten = weten! 8.Actieplan
15
Stap 1: Strategische keuzes Een A4 Stappenplan Van traditioneel naar advies Van efficiency en vaktechniek naar omzet en productontwikkeling Algemene MKB accountant of focus Businessmodel?
16
Commercieel beleid Wat is uw meerwaarde? Doelstellingen Commercieel adviseur / vakinhoudelijke binnendienst Communicatie Producten en prijsstelling
17
2. Uw klant Welke klanten zijn geschikt voor tussentijdse rapportages? Zoek de ‘juiste’ klanten, welk type klanten en stel vast wie wel en wie niet Uit de praktijk –geen financiële holdings en MKB’ers kleiner dan 5 FTE –maak inzichtelijke welke omzet er nu al bij de klant is en op welke deelgebieden en terreinen er eventueel extra gescoord kan worden –selecteer maximaal # klanten
18
Welke klanten kent u? Kennen we ze? Bedienen we ze identiek? Middelen zijn beperkt Sommige klanten zijn meer koning…
19
Klantsegmentatie
20
3. Welke rapporten? Bepaal welke rapporten – snel en/of gemakkelijk Welke rapporten passen het beste bij de geselecteerde klantengroep? Uit de praktijk –Welke specialisaties heeft u al in huis? –Kies voor eenvoudige rapporten, per kwartaal < 1 uur –Eindbalans direct inlezen als beginbalans
21
Benchmark jaarlijks en tussentijds Tussentijds: –Kolommenbalans is resultante –Welke factoren bepalen rendement? –Deze factoren periodiek rapporteren Maatwerk o.b.v. standaarden –Branche templates –Goed presentabel voor niet-financiële mensen Suggesties rapporten
22
4. Inrichten proces Vastleggen activiteiten –Gespreksverslagen Inhoud en de duur van de pilot Budget en niet-facturabele uren!! Kopgroep met enkele geschikte adviseurs Uit de praktijk –Start met 2 kwartalen gratis advies –# uren is realistisch
23
5. Nulmeting Wat gebeurt er nu bij deze klanten –Nulmeting Uit de praktijk –Leg alle activiteiten vast –Ook wat buiten de pilot valt voor ‘cross selling’ analyse
24
6. Kopgroep Start met een kopgroep –adviseurs met grote kans op succes Uit de praktijk –Zorg voor afspraken –Zorg verstand van zaken in de branche –Maximaliseer het gesprek => meer uren –Goede communicatie Geen extra kosten voor klant in pilot Na pilot uiteraard wel
25
7. Meten = weten Meet de resultaten t.o.v. nulmeting Hang eigen slingers op Structureel inbedden van BE adviseren Uit de praktijk –Leer uw adviseurs hoe ze meer bedrijfseconomisch kunnen adviseren –Leer uw adviseurs hoe ze meer uren kunnen verkopen
26
8. Actieplan Bepaal lijst met klanten per adviseur Bepaal kopgroep Maak afspraken Maak gespreksverslagen Organiseer klantbijeenkomsten Check op klantenlijst adviseur
27
Visionplanner Gratis begeleiding in project Kom naar de stand voor meer informatie Wij helpen u met het verkrijgen van veel klanten voor tussentijds!!
28
Meer weten over de onderwerpen van de Accountancynieuwsdag? Kom naar de Accountancynieuws Verdiepingsworkshops op 21 december in Postillion te Bunnik. Kijk op de flyer in uw congrestas of ga naar www.accountancynieuws.nl/verdieping
29
Meer rendement uit adviesgesprek Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.