Download de presentatie
1
VIRGINIE LOVELING GEBOUW
3
Toren met 23 verdiepingen Sokkel / Arm met 4 verdiepingen
Onthaal op +1 via hellend vlak Parkeergarage op -3 via Valentijn Vaerwijckweg Archiefruimte op -3 Restaurant op +3 Auditorium 219 plaatsen op +1 Panoramaruimte op +21 350 parkeerplaatsen fietsenstallingen
4
22.000 m² kantooroppervlakte 28 organisaties 1364 personeelsleden
m² gebouwoppervlakte m² kantooroppervlakte 28 organisaties 1364 personeelsleden 1068 werkplekken 2400 m² archiefruimte Agiv: 132 personeelsleden Agiv: 122 werkplekken Verhuis: voorjaar 2014
15
AGENDA Voorstelling globale planning project Structuur projectteam AFM
Stand van zaken iwh Vloerdozen Inplanting bergruimtes en labo Archieven Kunstintegratie Zendmast Budgetoverdracht Beveiliging het Nieuwe Werken
16
1. Globale planning project
Start werkgroepen: januari 2013 Archiefbeheer: Bart Severi ICT: ntb, wss. Geert Delmulle Meubilair: Eva Gulikers Verhuis: Carl Vranken P&O / het Nieuwe werken: Gerda Serbruyns Facilities: ntb, wss. siteverantwoordelijke, opstart in 3e kwartaal 2013
18
2. Structuur projectteam AFM
Overkoepelende projectmanager (Geert Delmulle) Eenmalig projectluik Team vastgoed Team studie en coördinatie bouwproject Team uitvoering bouwproject Team centrale dienstverlening: verhuis Operationeel uitvoerend luik Team beheer Team schoonmaak Team catering
19
Trekker van deze fase: Patrick Bieghs en Johan Claeys
Eenmalig projectluik: Team vastgoed: Opstart project Bepaling behoeftes Nota IF Nota VO Einde: tot standkoming huurcontract Trekker van deze fase: Patrick Bieghs en Johan Claeys
20
Trekker van deze fase: Toon Defloor en Peter David
Eenmalig projectluik: 2. Team Studie: Vertaling behoeftes naar plannen Opvolgen studies architect en ingenieurs Controle naleving huurcontract Bijwonen bouwteam Aanspreekpunt voor klant Voorstudie inrichting en archieven Einde: tot standkoming uitvoeringsdossier Trekker van deze fase: Toon Defloor en Peter David
21
Trekker van deze fase: Elvira Servaes en Gino Vandevelde
Eenmalig projectluik: 3. Team Uitvoering: Controle uitvoering op werf Verwerken wijzigingen / problemen Controle naleving huurcontract Opvolgen aannemers en studiebureau’s Bijwonen bouwteam Uitvoering inrichting en archieven Einde: aanvaarding uitgevoerde werken Trekker van deze fase: Elvira Servaes en Gino Vandevelde
22
Trekker van deze fase: Carl Vranken
Eenmalig projectluik: 4. Team centrale dienstverlening: Verhuis Organisatie parking Organisatie onthaal, post, reservaties,… Einde: gebruiksklare kantooromgeving Trekker van deze fase: Carl Vranken
23
Operationeel uitvoerend luik:
1. Team beheer: Siteverantwoordelijke is eerste aanspreekpunt Afm servicelijn is 2e lijn: Team catering Team Schoonmaak
24
3. Stand van zaken iwh Inrichtingswerken huurder
Evaluatie offertes loopt Doel: eindigen binnen budget en timing Kleine wijzigingen indeling Besproken bij bilateraal overleg Is doorgegeven aan eigenaar Resultaat wordt verwacht
25
4. Vloerdozen In bilateraal overleg of via zijn opmerkingen/aanpassingsvragen/akkoorden ontvangen Nog te verwerken door AFM Nog ter controle over te maken aan stuurgroep Nog door te geven aan bouwteam
26
5. Inplanting bergruimtes
Besproken tijdens bilateraal overleg Behoeften zijn doorgegeven aan eigenaar
27
6. Archieven Finale tabel is opgemaakt Nog concrete verdeling te maken
Opgelet: dit zijn behoeftes. Realisatiemogelijkheid is te controleren In 2008: 24,000 lm In 2012: 21,000 lm
29
7. Kunstintegratie Kandidaten werkgroep zijn doorgegeven aan team Vlaamse Bouwmeester
30
8. Zendmast Negatief advies Ruimtelijke Ordening
Realisatie is weinig waarschijnlijk
31
9. Budgetoverdracht Is besproken bij bilateraal overleg
Het geheel wordt verwerkt door mevr. Carolina Stevens – departement Bestuurszaken
32
10. Beveiliging werkvloer
Wordt beperkt tot ALV, AGIV en elke plaats waar de publieke zone de kantoorzone raakt (VDAB, jongerenwelzijn,…) Enkel ikv wetgeving Slechts een deel van de kantoorzone Precedent vermijden voor andere kantoorgebouwen In context clean desk: gevoelige informatie dient weggeborgen te worden Hoge kostprijs Logistieke en organisatorische problemen Uitvoeringsplannen zijn in opmaak bij eigenaar
33
11. Het Nieuwe Werken Mevr. Gerda Serbruyns
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.