Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdErika Boender Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Promotie Orchidee Nederland Vivien Zweekhorst 16 juni 2011
2
Promotie orchidee….. Onderwerpen presentatie: Introductie Opdracht
Budget Boodschap Activiteiten per land En verder….
3
Promotie orchidee….. Opdracht:
Behoud het populaire imago van de orchidee In Duitsland, Frankrijk, Nederland, Noord-Italië en Engeland Bij stijlbewuste, trendy mensen Door hen te inspireren met oorspronkelijke ideeën en storytelling Budget euro, per jaar Keuzes maken! Inzet op PR; verkrijgen van Free Publicity!
4
Promotie orchidee….. De boodschap: Wat beloven we:
Oorspronkelijk design met gemak Wat zijn onze usp’s: Diversiteit en gemak Wat moet de consument onthouden: Orchideeen maken het op een gemakkelijke manier bijzonder
5
PR Frankrijk Budget 80.000 euro 600 redacties persdossier
Tussenstand 31 knipsels, 8 miljoen lezers 22 miljoen internetgebruikers Wedstrijd stemmen uitgebracht 1.000 verkooppunten Dossier met nieuwswaarde: wedstrijd en weetjes naast de storytelling . Pers fr telt 1000den redacties. Wij een selectie van CP bladen. In frankrijk zetten we in op 3 groepen; dames, opinie en lifestyle
7
PR Duitsland Budget 110.000 euro 500 redacties persdossier
Iedere maand 2 persberichten op Tussenstand: knipsels, 100 miljoen lezers! Orchidee als ‘supermodel’ Fotograaf Kristian Schuller Expositie in Berlijn, hauptbahnhof De cp leest en is met internet bezig!! Willen baanbrekend zijn maar deze basiis is dus h eel belangrijk. Verwijzen naar verzameling knipsels
17
PR Italië Budget 50.000 euro Persbericht aan 300 redacties
Deelname Milan Fashion Week Design Orchid bag Mantero, moederdag Tussenstand: 67 knipsels, mediawaarde euro
18
PR Verenigd Koninkrijk
Budget euro This Season’s Orchid: Cheryl Cole Editors pick Stylist Alan Titchmarsh show Bereik 3 miljoen, pond Handbag orchid, London Fashion Week Samenwerking Boux Avenue Cheryl Cole: rete populair jurylid x-factor, zangeres ex van voetballer Ashley Cole…..Chelsey & nationaal team
20
PR Nederland Budget 35.000 euro Persdossier 200 redacties
O.a. Libelle, home&garden, Margriet Samenwerking Telegraaf (3x) Elegant Wibi Life4you, Shownieuws, Tijd voor Max 242 publicaties, 44 miljoen bereik Mediawaarde euro
22
En verder….. Shop-for-a-week In samenwerking met Florian Seyd
10 dagen lang een ‘orchideeenwinkel’ in hartje Amsterdam 6 mei persontbijt o.a Linda, VT Wonen, Margriet, Home&Garden, libelle Persfotografie 2011/2012 Kortom: er staat de komende maanden nog heel wat te gebeuren met de orchidee in de hoofdrol. In een volgende bijeenkomst zal ik een mooi overzicht geven van alle PR-resultaten, wat u net gezien heeft is een tussenstand!!!
26
www.orchids-info.com Orchideeenencyclopedie, sinds maart 2008
Verzoek BBH: integratie bij OPN en onderdeel bloemistenplatform Van encyclopedie naar orchideeën-experience meer sfeer en beleving 1 doelgroep: bloemist! Bloemisten-activatieprogramma Van werkgroep naar redactieteam T.b.v storytelling Doorontwikkeling site
27
Art of Life Art of Life is een overkoepelend thema en dient voor ons als toetsingskader, Alles wat we doen moet Art of life en dus uniek of bijzonder zijn! Maar onze boodschap blijft/take out; Orchideeën maken het op een makkelijke manier bijzonder! Alleen als corpote materiaal van onze campagne niet als communicatie boodschap.
28
Campagnebeelden AoL
29
Campagnebeelden AoL
30
En verder…. Stand van zaken
Momenteel afronding van het eerste projectjaar Evaluatie per land en overkoepelend Eerste plannen voor 2e projectjaar Werkgroep Promotie: Cas Pannekoek, Marco Hendriks, Steef van Adrichem en Eric Moor Start activiteiten – tweede en laatste projectjaar - vanaf september
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.