Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPieter Wouters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
KFAC Waarschoot Plan 2018 JP Juli 2013
2
KFAC Waarschoot Onze doelstelling is: “ KFAC Waarschoot is het voorbeeld van een provinciale voetbalploeg, waar de jeugd haar kansen krijgt ”
3
Onze vier objectieven om deze doelstelling te bereiken zijn SportiefSupporters Sponsors 1.Een financieel gezonde club, met correct en goed bestuur, aantrekkelijk en waar plezier wordt beleefd. 2.Een actief sponsor beleid gericht op Oost-Vlaanderen 3.Ons aantal supporters verdubbelen van 150 tickets naar 300 tickets in 2015. 4.In eerste of tweede provinciale spelen met > 50% eigen opgeleide jeugd
4
1.Prioriteit aan het wegwerken van de schulden: kosten verlagen, inkomsten verhogen (3 jaren plan) en verhoogde controle. 2.Een transparante en correct boekhouding. Alle financiele transacties worden traceerbaar gemaakt, hetzij door bankverrichtingen en/of bijvoegen van kastickets of facturen. I;s.m. kantoor De Muynck & partners wordt een jaarlijkse balans en resultaten rekening opgemaakt. 3.BTW wordt 3-maandelijks aangegeven, loonfiches worden halfjaarlijks opgemaakt (Dec / Juni) 4.Er wordt een handtekeningen bevoegdheid opgesteld die strikt wordt toegepast en er wordt een aankoopbeleid geintroduceerd op basis van bestelbonnen voor aankopen > xxx Euro 5.Alle vrijwillige medewerkers worden gewaardeerd voor hun inzet. Repect, verantwoordelijkheid en vastberadenheid zijn onze clubwaarden 1: Een financieel gezonde club, met correct en goed bestuur, aantrekkelijk en waar plezier wordt beleefd.
5
SportiefSupporters Sponsors 2: Een actief sponsor beleid gericht op Oost-Vlaanderen Strategie: Het commercieel aantrekkelijk maken voor Oostvlaamse sponsors Acties: 1.Een correct en transparant financieel beheer waar sponsors zich kunnen mee vereenzelvigen; eerlijk en integer. 2.Uitgeven van een sponsorbrochure, duidelijk en concreet 3.Steeds een goede ontvangst voorzien tijdens de wedstrijden 4.Ter beschikking stellen van de VIP ruimte, accomodatie en website voor publiciteit 5.Aantrekken van een eigen journalist voor hogere media zichtbaarheid
6
SportiefSupporters Sponsors 3: Ons aantal supporters verdubbelen van 150 leden naar 300 leden in 2015 Strategie: Creëren (behouden) van een positieve en goedlachse ambiance, iedereen voelt zich goed en thuis. Acties: 1.Het samenstellen van een gemotiveerd bestuur (incl vrouwen) die mensen aanspreekt 2.Soigneren van onze harde kern supporters 3.Creëren van “abonnementen pakketten” (incl. “iets” voor vrouw, kind en jeugdspelers), speciale acties, … 4.Elke speler brengt een 10-tal extra supporters mee of 2 VIP-s 5.Merchandising van KFAC materiaal voor de supporters
7
4: In eerste of tweede provinciale spelen met > 50% eigen opgeleide jeugd SportiefSupporters Sponsors Strategie: Creëren van een sportieve ambitie met een gezond opgeleide jeugd Acties: 1.Creëren van een sportief beleidsplan 2.Uitbreiden van een gemotiveerd bestuur; fanion en jeugd (incl vrouwen) 3.Investeren in goed opgeleide jeugdtrainers en begeleiders 4.Investeren en opvolgen van een aantal specifieke eigen jeugdspelers om door te schuiven naar 1ste elftal (evt met peterschap) 5.Structureren van het transferbeleid
8
Middelen Mensen: Raad van Bestuur:-Strategie, legale en financiele verantwoordelijkheid -Ere- en hoofdsponsors Hoofdbestuur:-Algemene beleid, goed en correct bestuur, controle Fanion, beloften &-Sportieve en operationele beleid Jeugdbestuur-Beheer acomodatie & materiaal -Kantine uitbating en gerelateerde activiteiten Supportersclub & VIP-Supporters en gerelateerde activiteiten -VIP-club en sponsors Overkoepelende functies-financieel beheerder -evenementen coordinator -verhuur en sponsor verantwoordelijke -gerechtelijke correspondent en secretaris Kapitaal:-Hoe kunnen we duurzaam inkomsten verwerven -Hoe kunnen we duurzaam kosten besparen
9
“ KFAC Waarschoot is het voorbeeld van een provinciale voetbalploeg, waar de jeugd haar kansen krijgt ” SportiefSupporters Sponsors AmbitieAmbiance Attractief Maar vooral engagement, communicatie en PLEZIER
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.