Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Salesmanagement Hoofdstuk 2
2
Agenda Feedback MK02 Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren
3
Informatie http//
4
Feedback MK02 Opdracht Tentamen Bronvermelding Formulering Lay-out
SWOT Segmenteren, Positioneren Ethiek
5
Doelstelling Hoofdstuk 1: positie van Sales binnen organisatie
Hoofdstuk 2: Wat is Sales? Verschillende vormen van verkoop Klantenmanagement Verkoopmanagement Het verkoopplan
6
Vormen van verkoop Transactieverkoop Systeemverkoop Accountmanagement
Strategische relaties
7
Klantenpiramide Grote vaste klanten Middelgrote vaste klanten
Kleine vaste klanten Nieuwe klanten Hot prospects Warme prospects Koude prospects Leads Suspects Rest van de wereld
8
Klantenmanagement 20/80 regel; NewNew is 5 x duurder
Customer Loyalty Progamma Customer Life Cycle Acquisitie Switch/trail Loyalty Re-activering Deur-op-slot
9
Customer Life Cycle
10
Customer Life Cycle
11
Customer Life Cycle
12
Customer Life Cycle
13
Customer Life Cycle
14
Verkoopmanagement Verkoopplan Organisatie Management verkoopapparaat
Interne en externe relaties Communicatie Controle
15
Verkoopmanagement Beleidsniveau en activiteiten Management by:
Operationeel Tactisch Strategisch Management by: Objectives Exception
16
Verkoopmanagement Effectiviteit: Efficiëntie:
Mate waarin werkelijke en geplande out¨put met elkaar overeen komen Efficiëntie: Mate waarin inzet van middelen en gerealiseerde output zich verhouden
17
Het verkoopplan Omzetprognose per …. Topdown of bottom-up
Vaak niet gemaakt of zeer onvolledig Feedback zeer belangrijk
18
Samenvatting Verschillende vormen van verkoop Klantenmanagement
Verkoopmanagement Het verkoopplan
19
VRAGEN?
20
Voor de volgende keer Hoofdstuk 2 bestuderen
Alle “groene termen” kennen Eventuele vragen opschrijven
21
Einde
22
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.