Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCasper Eilander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
http://www.youtube.com/watch?v=u1bRj7JxO QI&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=u1bRj7JxO QI&feature=related
3
Het inzetten van marketing via draadloze toepassingen om te communiceren met de doelgroep. . In het kort, alle vormen van marketing die lopen via de mobile telefoon.
4
Bedrijven behalen tussen 20% en 30% meer omzet De consument is moeilijker te bereiken. Mobile marketing staat niet op zichzelf en wordt altijd gecombineerd met uitingen in print, op het internet, op abri’s en bijvoorbeeld via radiospots.
5
eind 2009: 2,6 miljoen mobiele internetters eind 2010: 3,2 miljoen mobiele internetters eind 2011: 3,8 miljoen mobiele internetters eind 2012: 4,4 miljoen mobiele internetters
6
Sms Mms Mobile websites Applicaties Mobile content Interactive voice responds Bluetooth QR codes
7
SMS MMS SMS Programma is een online SMS software waarmee u als bedrijf snel en eenvoudig op een georganiseerde manier SMS berichten kunt versturen en daarmee uw klanten contact op een interactieve manier onderhoud. MMS werkt het zelfde als SMS maar zijn de mogelijkheden natuurlijk weer veel groter. Foto’s, tekst, plaatjes en zelfs video’s.
8
Veel mensen hebben internet op hun telefoon Normale websites niet optimaal zichtbaar op je mobile telefoon Mobile websites, speciaal om te surfen op je telefoon
9
Doel: het nog beter van dienst van je klanten op een interactieve manier. Mobile guide Branded game Club applicatie Costum made
10
Mobiel afrekenen voor content, applicaties, diensten of andere goederen. vergelijkbaar met het verrichten van een betaling via een webgebaseerde betaaldienst op de PC.
11
Een telefonische toepassing om opdrachten via telefoontoetsen of een stem door een computer te laten uitvoeren. Ook wel “spraak computer” Door middel van keuze menu’s Word vaak als irritant bestempeld
12
Gratis versturen van berichten naar mobile telefoons
13
Tweedimensionale streepjescode afkorting van Quick Response Functie: decodeerbaar en direct doorsturen naar inhoud.
14
Wie van jullie allemaal heeft een smartphone (mogelijkheid tot internet)? Mensen dragen mobieltjes altijd bij zich, dat maakt het erg persoonlijk. Mogelijkheden zijn enorm
15
Voordelen: Grote merkbeleving naamsbekendheid het imago interactie met de consument groot bereik relatief goedkoop
16
strenge regelgeving vanuit europa onbekende technische mogelijkheden/ niet werkend of niet optimaal benut database lage irritatiegrens beperkt aantal karakters
17
Sms jou man of the match naar 9898 Win een gesigneerd shirt van FC Utrecht.
18
komt met een spraakmakende MMS actie: “Bestel het aidsweesje op je mobiel!”.
19
Video: http://www.youtube.com /watch?v=vQt2mmKwz-A http://www.youtube.com /watch?v=vQt2mmKwz-A
20
ABN AMRO gaat mobile marketing inzetten als middel om studenten te werven als nieuwe rekeninghouders. De student gaat op kamers en gaat zijn eigen keuzes maken. Dus ook deze keuze voor zijn eigen bank. De ABN AMRO wil zich opstellen als een bank die de student begeleidt in zijn keuzes. Vandaar de Student City Guide
22
Case Bedenk een iphone applicatie voor Nike, WWF en NED1. Klas wordt in 3 groepen verdeeld. 20 minuten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.