Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKrista Kuipers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
© IOWO 2004 1.1. Overzicht van het leerwerktraject LBK 3.3. Mediumgebruik LBK 4.4. 16 LBK-schermafbeeldingen 5.5. Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek 7.7. Related to SPINE ICTO: schema's & screenshots Deze PPT bevat losse dia’s of reeksen dia’s voor diverse doeleinden in presentaties van Willibrord Huisman, IOWO Nijmegen. Ze zijn niet bedoeld om sequentieel te worden weergegeven. De meeste dia's zijn alleen begrijpelijk met mondelinge toelichting; soms is ook de animatie essentieel. Indien u deze PPT niettemin zelfstandig bestudeert, raadpleeg dan de sprekersnotities onder elke dia. w.huisman@iowo.kun.nl Zie ook TRAJ/LBKschemas.ppt
2
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen2 Overzicht van het leerwerktraject LBK eigen onderwijspraktijk tijd portfolio-opbouw module 1module 2 4 5 6 7 3 coach- gesprek coaching voortgangsgesprek intaketoetsing
3
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen3 Mediumgebruik LBK Blackboard: - structuur - informatie - communicatie roosters: htmlopdrachten in Word coaching: F2F, mail, telefoon video op cdrom groepsbijeenkomsten F2F schema’s in PPT zelfreflectie & module-evaluatie: - webformulieren digitaal portfolio bronnen deels op papier info: website
4
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen4
5
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen5
6
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen6
7
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen7
8
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen8
9
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen9
10
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen10
11
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen11
12
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen12
13
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen13
14
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen14
15
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen15
16
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen16
17
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen17
18
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen18
19
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen19
20
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen20
21
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen21
22
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen22
23
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen23
24
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen24 Blackboard, BrightSite, ICTO & didactiek Blackboard Leeromgeving - mediumgebruik Wat is BrightSite Didactiek en ICTO Bij Blackboard beginnen? Contactvormen en media Positie van de groepsbijeenkomst (2) Vier didactische modellen Zie NWIvoorlDocenten1juni2004.ppt voor de kasteeltekeningen (BB-context) NB de SPINE-versies zijn beterSPINE
25
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen25 Leeromgeving tv videoaudio drukwerk face to face beeldscherm printwerk telefoon werkelijkheid
26
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen26 3 perspectieven docenten studenten KUN
27
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen27 Wat is Blackboard? Beheer & ondersteuning op instellingsniveau KISS: faciliteiten voor studenten - beleid - didactiek - techniek Facultaire ondersteuning Blackboard learning system Ondersteunende website
28
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen28 Didactiek en ICTO (beetje kort door de bocht) Doelen, doelgroep, randvoorwaarden Inhoud Werkvormen, taken, toetsing, beoordeling Mediumkeuze –Face2face –Drukwerk –Print- en schrijfwerk –Video, audio, simulaties, animaties, tools –Digitale leeromgeving: Wat? Wie? Hoe? Wanneer? Digitale didactiek
29
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen29 Bij Blackboard beginnen !? bestaande onderwijspraktijk Blackboard! publicatie content communicatie discussiefora ? modereren opdrachten ? tijd doelen competenties didactisch concept digitaal portfolio assessment beroepenveld toetsen toetssysteem authenticatie user beheer organisatie beleid docententrainingen voorlichting ondersteuning contentmanagementsysteem ? interactie auteursomgeving video server ? rollen splitsen HRM kwaliteitszorg evaluatie
30
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen30 Contactvormen en media face-to-faceop afstand zelf werken contactgroep 1 op 1 offline online alleen groep 1 op 1 groep (chat, videoconferentie) (forum) (e-mail) papier computer (print, boek) (DLO, internet, Word) deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. schriftelijk mondeling
31
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen31 Positie van groepsbijeenkomst F2Fafstand zelfstudie contact alleen groep 1 op 1 groep 1 op 1 harde praktijk traditioneel, verondersteld = 1 uur tijd --> toets hybride leeromgeving deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt.
32
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen32 Tijd, werkvorm, medium F2Fafstand zelfwerkz contact alleen groep 1 op 1 groep 1 op 1 cursist 2 tutor coach cursist 1 = 1 uur offline onlinetijd --> deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt.
33
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen33 Didactisch model
34
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen34 Evaluatie via BB en/of papier MONITOR scanner analyse opgeslagen antwoorden op eerdere vragen opslag MONITOR eerdere vragen nieuwe vragen vragenlijst rapportage op papier rapportage digitaal Blackboard Course webformulier server Groepsbijeenkomst papier achterzijde opmerkingen evaluatieforum opmerkingen
35
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen35
36
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen36
37
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen37 SPINE Various drawings for the About SPINE website. About SPINE (institutions & projects) Design & development Modes of contact, F2F, staff activities (4) Learning environment and Internet server (3) Learning environment and multimedia (2) Multi-institution learning environment (3) Three communities Modular design; Virtual classroom (3) Media & format choices (4)
38
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen38 Radboud University Nijmegen About SPINE Titus Brandsma Institute UCI IOWO SURF UNISA St. Augustine Manilla SPINE project Professionals SPIRIN community Fac. Theology
39
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen39 Design & development General view of TBI on scientific education in spirituality New online intercultural program in spirituality Instructional design SPINE progam Technical design SPINE module try-out & evaluation
40
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen40 Staff development Trainer workshop staff member From formal workshop learning to informal learning on the job Apprenticeship mode Just-in-time ‘just for us’‘just for me’
41
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen41 Modes of contact, media face-to-facedistance private contactgroup 1 to 1 offline online alone group 1 to 1 group (chat, videoconference) (forum) (e-mail) paper computer (print, book) (DLE, internet, Word) this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation written oral
42
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen42 Face-to-face meetings F2Fdistance private contact alone group 1 to 1 group 1 to 1 harsh reality traditional way, as supposed... time assessment blended learning environment deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity
43
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen43 Face-to-face meetings traditional view time assessment blended learning environment deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity F2Fdistance no contact contact: group desk forum e-mail meeting consultation 1 to 1 Digital & Desk work occasional personal consultation Face-to-face student activity:
44
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen44 Staff activities F2Fdistance no contact contact: group desk forum e-mail meeting consultation traditional way time assessment blended learning environment... if designed properly deze dia is niet bedoeld om in afgedrukte vorm zonder toelichting te worden gebruikt. intensity ... if designed badly 1 to 1
45
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen45 Learning environment & Internet server 1 Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard Radboud students Radboud tutors The primitive way external visitors ( + students & tutors) course info access only if enrolledopen this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation
46
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen46 Learning environment & Internet server 2 Radboud students Radboud tutors External content Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard course info students tutors external visitors not indexed this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation indexed by search robots
47
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen47 Learning environment & Internet server 3 External content and project info & tools students tutors developers external visitors Internet server assignments reader documents images fora communication Course in Blackboard course info development instructions templatessupport about institution about master about content about development project about researchabout instructional model about technical design lessons learned demo hidden area this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors not indexed indexed by search robots
48
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen48 Learning environment & multimedia, 1 4 possible locations for video source materials Internet server assignments reader documents fora communication Course in Blackboard video materials cd-rom streaming server on Internet too large much too large logistic problemstechnical problems probably solvable this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation
49
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen49 Learning environment & multimedia, 2 audio: what has been said recently Internet server assignments reader documents fora communication Course in Blackboard streaming server on Internet no need to use streaming audio recorded in face-to-face meeting stored as MP3 published same day available in 40 kbps progressive download announcement this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation
50
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen50 Multi-institution learning environment usage 1 Internet server assignments reader documents images, videos fora communication Course in UNISA DLE fora communication Course in Radboud DLE UNISA students UNISA tutors Different digital learning environments (DLE); Shared materials on 1 internet server this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors
51
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen51 Multi-institution learning environment usage 2 Internet server assignments reader documents images, videos communication Radboud Shared course in Radboud DLE Different tutors and students Shared learning environment shared fora for all students communication st.A st Andrew’s students st Andrew’s tutors AAGroup fora: BB CC this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors
52
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen52 Multi-institution learning environment communication Radboud Shared course in Radboud DLE Different tutors and students Shared learning environment shared fora for all students communication st.A st Augustine students st Augustine tutors AAGroup fora: BB CC this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Radboud students Radboud tutors shared content assignmentsreader documentsimages
53
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen53 Three communities instructional practice instructional development SPIRIN students tutors coaches teachers spirituality professionals developers writers consultants
54
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen54 Module 1: Intr. to Spirituality Module 2 Learning Unit 3 Assignment 3.1 Assignment 3.3 Assignment 3.4 Assignment 3.5 Assignment 3.6 = assessment Learning Unit 1 Learning Unit 2 Learning Unit 3 Learning Unit 4 Learning Unit 5 Learning Unit 6 Learning Unit 1 Learning Unit 2 General intro Modular design of learning materials Instruction document: 1. context 2. learning objectives 3. instruction 4. product 5. feedback Work document Reader document Web pages photo audio video F2F Face-to-face meeting Assignment 3.2 book specific discussion forum general discussion forum digital learning environment
55
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen55 Virtual classroom frameworks this slide is not meant to be used in printed form without accompanying explanation Instruction document: 1. background 2. learning objectives 3. instruction 4. product 5. feedback specific discussion forum Schedule Meetings Assignments outer boundary intermediate boundary inner boundary Assignment
56
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen56 Module 1: Intr. to Spirituality Module 2 Learning Unit 3 Assignment 3.1 Assignment 3.2 Assignment 3.3 Assignment 3.4 Assignment 3.5 Assignment 3.6 = assessment Learning Unit 1 Learning Unit 2 Learning Unit 3 Learning Unit 4 Learning Unit 5 Learning Unit 6 Learning Unit 1 Learning Unit 2 General intro Blackboard course Learning Process --- Course materials (verouderd) cdrom book Instruction document (Word) Work document Reader document Web page Set of web pages PPT presentation photo video help web server General discussion forum Discussion forum F2F Face to Face streaming server video audio
57
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen57 Media choices, 1 Students work mainly from paper Book Work document Instruction document (Word) Reader document Discussion forum Prints: –distributed via the DLE and on cdrom –at wish, printed by the student –however also readable from screen Students work mainly with text Writing, editing, re-using (word processor) Communicating (discussion fora)
58
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen58 Media choices, 2 All processes are organized in the DLE only Who does what, when, why, how Find course materials Communication platforms Dependency on specific DLE as low as possible Course materials on web server and cdrom Face to face sessions for: Feedback on assignment Motivation, inspiration Seeing eachother
59
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen59 Format choices, 1 Why use Word? Editable and exchangeable: –Students must re-use given texts –Work documents guide thinking & working Easily produced and maintained by staff How use Word? As clean as possible (paragraph styles) Follow a given template Printable AND on-screen readable AND editable Metadata (= document properties) Structured file naming
60
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen60 Format choices, 2 When use web pages? text with pictures text with video complex documents (faq, set of web pages) context, contact, help, about this server How make web pages? All static html FrontPage web, no themes Sizes in % (= scalable, printable) One CSS style sheet Thus, it runs also in file protocol (cdrom)
61
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen61 Support Technical Infrastructure : digital learning environment, server hosting (UCI) Web communities for Staff and Developers (in Blackboard) Educational development support and educational technology support (IOWO) Management Board TBI Governing Board of the University of Nijmegen International Governance Project manager Drs. G. Groothuijsen (UCI) Steering committee Prof. Dr. K. Waaijman (TBI) Prof. Dr. P. Nissen (FdT) Dr. H. Welzen (TBI) Drs. W. Veenstra (UCI) Dr. E. Schalkwijk (IOWO) Project Manager Development Group South Africa (Unisa / St.Augustine College) Development Group Manila (CSM) Development Group Faculty of Theology Univ. of Nijmegen Development Group TBI SURF Organization chart
62
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen62
63
© IOWO 2004ICTO schema's en schermafbeeldingen63
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.