De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING

Verwante presentaties


Presentatie over: "MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING"— Transcript van de presentatie:

1 MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
week 9

2 W W W

3 PLANNING BLOK 2 Week Stof Bestuderen / voorbereiden Week 1/4 - 7/4
Presentatie website analyses (20%) Week 8/4 – 14/4 marketing Zoekmachinemarketing Microsites Hoofdstuk 9, 10, 11 HOM Week 15/4 – 21/4 Social Media Webvertising Affiliates Online video Advertising Hoofdstuk 12, 13, 15 HOM Week 22/4 – 28/4 Het plan, de campagne Instructie e-marketingplan Hoofdstuk 16 HOM Week 29/4 - 5/5 MEIVAKANTIE Week 6/5 – 12/5 GASTSPREKER Week 13/5 – 19/5 Mobile marketing Trends & ontwikkelingen Hoofdstuk 14 Week 20/5 – 26/5 Uitloop Week 27/5 – 2/6 E-marketingplan inleveren (30%) Oefententamen Week 3/6 Tentamenweek MCH tentamen (50%)

4 VANDAAG Social media Webvertising Affiliates Online video advertising
Hoofdstuk 12, 13, 15 HOM

5 SOCIAL MEDIA Hoofdstuk 12 HOM
Social media gaat over “burgerpers” Het delen van informatie, netwerken en over het hebben van invloed via online middelen zoals weblogs. Social media is de moderne vorm van PUBLIC RELATIONS waarbij de MCHT AAN DE KANT VAN DE ONTVANGER ligt en de participerende lezer die onderdeel uitmaakt van de community. Hoofdstuk 12 HOM SOCIAL MEDIA Hoofdstuk 12 HOM

6 REVOLUTION

7 SOCIAL MEDIA SERIOUS CHAOS De hoofdkenmerken van social media zijn:
NIET sterk GEORGANISEERD Komt organisch tot stand Communicatie is NIET STRAK GEREGISSEERD en geredigeerd - Kanaal zelf vormt de strategische waarde

8 WAT IS SOCIAL MEDIA? Social Media is de verzamelnaam voor alle internettoepassingen die het mogelijk maken voor gebruikers om onderling informatie te delen op een leuke, simpele manier. Interactie is hierbij het sleutelwoord Social Media KENMERKT HET HART VAN WEB 2.0 en de verschuiving van machtsposities in de media. Voorbeelden bespreken we zo!

9 WAAROM SOCIAL MEDIA? Goedkope manier van marketen
Bij viraal effect groot bereik Mogelijkheden voor experimenteren Mensgericht Delen van content Sociale beïnvloeding: dialoog Het is een relatief goedkope manier van marketen Het kent bij een sterk viraal effect een hoog bereik Het staat open voor experimenten zonder direct het imago aan te tasten Het is een gevoelige en mensgerichte manier van marketing Het maakt gebruik van sociale netwerken, media, sociale content en het delen van content Het gaat om sociale beinvloeding, dialoog, bewustwording, branding en netwerken Het gaat om het leren het gedrag van je crowd te (her)kennen

10 VOORBEELDEN SOCIAL MEDIA
MICROBLOG > snelle, gevatte online dagboeken, bv Twitter -WEBLOGS > over personen, trends, evenementen bv DELEN VAN FOTO’S > bv Flickr FORA > bv. Trosradar.nl REVIEWS PLAATSEN > bv iens.nl VERGELIJKEN EN BEOORDELEN > bv kieskeurig

11 SOCIAL MEDIA EXPLAINED

12 ONDERDELEN SOCIAL MEDIA
Voorbeelden: Discussie fora Reviews Blogs Social Media Chat Microblogs (Twitter) MICROBLOG > snelle, gevatte online dagboeken, bv Twitter -WEBLOGS > over personen, trends, evenementen bv DELEN VAN FOTO’S > bv Flickr FORA > bv. Trosradar.nl REVIEWS PLAATSEN > bv iens.nl VERGELIJKEN EN BEOORDELEN > bv kieskeurig User Generated Content Social news Social Networks

13 WIE MAAKT GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA?
Klanten Collega’s en medewerkers Fans Concurrent Iedereen die een mening heeft Social Media past goed in de Nederlandse samenleving: Openheid Verkleining van machtsverhoudingen en afstanden Nuchterheid in de communicatie Vergaande democratie Open-minded denken

14 HOOFDKENMERKEN SOCIAL MEDIA
Het kanaal is niet sterk georganiseerd Komt organisch tot stand Communicatie is niet sterk geregisseerd Het kanaal zelf vormt de strategische waarde Punt 4: social media wordt gebruikt voor onder andere branding; de branding van een organisatie, productie of van een persoon. Het bloggen, delen van meningen en visies via Twitter, Hyves of andere sociale kanalen geeft ons een online reputatie.

15 GEDRAGSKENMERKEN Authority andere regels
Snelle acceptatie en afwijzing Minimale hiërarchie Sterk netwerk Weinig zakelijk Gedragskenmerken: Een bekende naam of persoon heeft in de social media niet zomaar dezelfde status en macht als in andere media, er gelden andere regels voor het hebben van authority In de social media vindt er snel acceptatie of afwijziging plaats Sociale media kent een minimale hierarchie in besluitvorming Het bestaat uit sterke netwerken Je dient een sociaal gedrag te vertonen en bij voorkeur ervaringen, content en meningen te delen als ook antwoord te geven op vragen en verzoeken Het is een menselijk communicatiekanaal zonder regie en met weinig zakelijke toon Uit onderzoek blijkt dat Social Media een sterke invloed heeft op de attitude van consumenten.

16 SOCIAL MEDIA = S.O.C.I.A.L. Speed: communicatiesnelheid
Organic: vorming = puur Collaboration: met klant/gebruiker ontwikkelen Intelligence: delen ervaringen Social media is niet eenvoudig te begrijpen en daarom neit gemakkelijk te hanteren als succesvol instrument met gekoppelde doelstellingen. Concreet staat de S.O.C.I.A.L. van Social Media voor: SPEED: twitteren, mailen, bloggen, kan gemakkelijk los van tijd en plaats. De snelheid van communiceren van deze mobiele middelen overstijgt de communicatiesnelheid van traditionele communicatiekanalen ORGANIC: platform en omgeving worden organisch en puur gevormd. De uitbouw van de kanalen en redactievorm komen organisch tot stand. COLLABORATION: het samen met de klant en gebruiker ontwikkelen van producten en diensten. Gebruiker heeft invloed op de uiteindelijke oplevering INTELLIGENCE: door het “crowdsourcen” – het gebruiken van de kennis van de internetmassa. ERVARINGEN WORDEN GEDEELD EN WORDEN ADVIEZEN. ANTI-STRUCTURE: de aanwezigen bepalen de structuur, de toon en het onderwerpe LEARNING: de blogs die gericht zijn op het uitdiepen van onderwerpen fungeren als focussites. Door vergaande interactie kan van het social medium veel worden geleerd. Anti-structure: power 2 the people Learning: door vergaande interactie

17 SOCIAL MEDIA IN NEDERLAND
Twee plaatjes over elkaar heen! Onderzoek mei vorig jaar (beetje achterhaald al dus…) Vraag aan de klas: Welke leeftijdsgroepen het meest actief zijn op social media Percentage Nederlanders dat dagelijks inlog op: Facebook: 66% Twitter: 50% Hyves: 20% Linked In: 10% OOK HANDIG OM STUDS OP TE WIJZEN (IVM E-MARKETINGPLAN:

18 ONDERDELEN SOCIAL MEDIA MIX
Bloggen Social news en Social networking Microbloggen Podcasts en RSS Wikis Crowdsourcing en collaboratie Binnen het instrument Social Media kunnen we duidelijke middelen benoemen, zie tabel! Virtuele werelden zoals Second Life wordt ook weleens genoemd als onderdeel van een social mediamix.

19 BLOGGEN Webloggen > bloggen. Is inmiddels niet langer een online dagboek bijhouden waarin wordt “gelogd”. Maar ook: een corporate blog van iemand die zijn visie van een organisatie uitdraagt, of een politieke blog, een themablog, etc. Alle verschillende blogtypes hoef je niet te kennen. Voorwaarden voor succesvol bloggen zijn: Het onderwerp of de organisatie moet voldoende content bieden om jarenlang over te kunnen bloggen Het aanwezig zijn van een open cultuur bij een organisatie Het kunnen geven van openheid over een bepaald onderwerp De middelen hebben om tijdig te reageren op reacties op blogposts

20 MICROBLOGGEN Beperkte vorm van bloggen maar kent dezelfde eigenschappen van het normale webloggen. Bij microbloggen is de sociale omgeving beperkter en gesloten. De manier van communiceren is snel en kort en kent een simpele websitevorm. Voorbeeld > Twitter en Plurk MICROBLOGGEN GAAT MEER OVER HET LOGGEN VAN DAGELIJKSE WERKZAAMHEDEN EN EEN GERICHTHEID OP EEN (GESLOTEN) COMMUNITY

21 WIKI Wiki is een goed voorbeeld van social media waarbij het leren voorop staat. Wiki is een open en interactieve online toepassing waarbij de lezer tevens onderdeel kan zijn van de lerende gemeenschap. De wiki heeft de traditionele ENCECLOPEDIE overbodig gemaakt Wikipedia is het voorbeeld van crowdsourcing, maar vooral van collaboration: de gebruiker wordt gevraagd een bijdrage te leveren

22 SOCIAL NEWS & SOCIAL NETWORKING
De scheidslijn tussen een blog en social news is niet altijd te maken. De sociale aanpak en open manier van communiceren geeft veel OVERLAP in beide vormen van Social Media. SOCIAL NEWS WORDT DOOR DE CROWD GEBRACHT EN AANGEBODEN Bv, nujij.nl IS GROVER EN MINDER STRAK GEREDIGEERD DAN HET REGULIERE NIEUWS

23 PODCASTS & RSS Podcast is een samentrekking van iPod en “broadcasting”. Met podcasten kunnen gebruikers geluidsbestanden van het web downloaden om op de eigen MP3-speler af te spelen. Bekende vorm van Podcasts zijn: Radioshows Interviews gemaakt op evenementen Liveshows zoals muziekoptredens Presentaties en toespraken Voorbeeld: de radio538 powermix podcasts. Waarbij Podcast vooral een vorm van content aanbieden is, is RSS een “harder” middel waarmee resultaat kan worden geboekt in de online mix. RSS > REALLY SIMPLE SYNDICATION en wordt omschreven als een “scripting news format”. Met RSS kunnen artikelen op weblogs en overige nieuwsberichten eenvoudig worden doorgeplaatst op andere sites. Met RSS kan CONTENT ZICH GEMAKKELIJK VERSPREIDEN. Bij het aanklikken van de RSS-feed wordt de lezer doorgelinkt naar het originele artikel.

24 CROWDSOURCING & COLLABORATE
Gebruik maken van de intelligentie van de internetmassa Crowdsourcing nu al een aantal keer besproken: je stelt een vraag aan je netwerk en bij een goed “engagement” van jouw crowd en volgers zul je snel antwoord krijgen. Bijzondere manier van Crowdsourcing: Een tegoedbon van EUR100 voor babywinkel winnen voor het bedenken van een naam voor het nieuwe kindje van dit gezin...

25 POST-MODEL VOOR EEN SOCIAL MEDIA PLAN
People Objectives Strategy Kijken we met een marketingoog naar Social Media Marketing dan is de opbrengst niet altijd hard te meten. AANDACHT IN SOCIAL MEDIA = NIET ALTIJD HARDE CONVERSIE! Kenmerken Social Media (zie ook sheet 10) Het is een relatief goedkope manier van marketen Het kent bij een sterk viraal effect een hoog bereik Het staat open voor experimenten zonder direct het imago aan te tasten Het is een gevoelige en mensgerichte manier van marketing Het maakt gebruik van sociale netwerken, media, sociale content en het delen van content Het gaat om sociale beinvloeding, dialoog, bewustwording, branding en netwerken Het gaat om het leren het gedrag van je crowd te (her)kennen Op basis van deze kenmerken bekijken we het P.O.S.T. model: PEOPLE: wie wil je bereiken, welke belangrijke spelers zijn beinvloeders binnen de campagne OBJECTIVES > als onderstaande stappen positief zijn doorlopen kan er uiteindelijk betrokkenheid en acceptatie ontstaan Luisteren: monitor, analyseer Praat mee: en stuur in positieve zin bij Lever Support en Webcare STRATEGY: uitvoering van de strategie zal bestaan uit participatie, dialoog en seeding, geef in je strategie aan hoe je het uit gaat voeren! TECHNOLOGY: welke middelen zetten we in? twitteraccount, blog, forum, mobiele toepassing? Technology

26 VAKANTIE STRESS TEST Online stress-test bepaalt hoeveel dagen je aan vakantie toe bent De D-reizen Vakantiestresstest is een online (zelf)test, die je stressniveau test en advies geeft hoeveel vakantiedagen je nodig hebt om helemaal tot rust te komen. Je krijgt een aantal herkenbare reis- gerelateerde objecten te zien en moet deze benoemen. De test is gebaseerd op spraakherkenning-technologie. Op basis van trilling, tempo en volume wordt je stem geanalyseerd en krijg je advies over hoe hard je aan vakantie toe bent. De activatie kon gedeeld worden via Twitter, Hyves en Facebook. De Vakantiestresstest was onderdeel van ‘de Vakantieverdubbelaar’; een campagne waarbij vakantieboekers iedere dag kans maakten op een verdubbeling van het aantal geboekte dagen. Crossmedia / MULTICHANNELING DUS! Doelstelling(en) D-Reizen wilde naast traffic naar de site ook op blogs terecht komen (earned media). Hiervoor wilde zij voor een keer iets innovatiefs doen, zodat we content hadden voor die blogs. En waarmee we via deze campagne ook het imago van D-Reizen verder konden laden op de waarde "online aanbieder" en "innovatief". Doelgroep(en) De Nederlandse vakantieganger die online boekt. Gekozen strategie Voor veel mensen is behalve het ‘waarheen’ is ook het ‘hoe lang’ een belangrijk element van hun vakantie. Daarom kwam D-Reizen met een overall actie waarbij de boeker van een vakantie zijn/haar vakantie kon verdubbelen. Voor het filmpje over de test een beetje naar beneden scrollen op de site van Fitzroy!

27 INZET SOCIAL MEDIA Vergelijken met de restvan Nederland De uitslag van de test kun je delen met je vrienden op Facebook, Hyves en Twitter. Je kunt jouw uitslag ook vergelijken met de rest van Nederland.

28 RESULTATEN De website trok op basis van een kleine media-inspanning op Hyves bijna het dubbele aantal bezoekers:   Vermelding op meer dan 80 nationale en internationale blogs. Het kreeg al een aantal awards waaronder Site of The Day bij The FWA en een nominatie voor de Spin Awards. En zelfs Ashton Kutcher twitterde en facebookte deze site.

29 ONLINE ADVERTISING EN AFFILIATES Hoofdstuk 13 HOM
Social media gaat over “burgerpers” Het delen van informatie, netwerken en over het hebben van invloed via online middelen zoals weblogs. Social media is de moderne vorm van PUBLIC RELATIONS waarbij de MCHT AAN DE KANT VAN DE ONTVANGER ligt en de participerende lezer die onderdeel uitmaakt van de community. ONLINE ADVERTISING EN AFFILIATES Hoofdstuk 13 HOM

30 WAT IS WEBVERTISING? Webvertising omvat alles wat te maken heeft met betaald adverteren op internet. Bannering Betaalde links Linkruil Advertorials MAAR OOK! Search (SEA + SEO): 50% Webvertising is sinds het ontstaan van professionele online marketing het hart geweest van de online mix = BETAALD ADVERTEREN De VERSCHUIVING VAN TRADITIONELE MEDIA NAAR ONLINE MEDIA gaat gestaag door, waarbij het gebruik van een effectieve online mix en daarbinnen een online mediamix meer aandacht krijgen. Webvertising wordt door moderne marketing gezien als: Goedkoop medium met een hoog bereik Meetbare en gerichte manier van adverteren Flexibele manier van inzetten van media en online campagnes aangezien ze snel zijn aan te passen Interactieve manier van adverteren

31 WEBVERTISING IN DE TOEKOMST
Trends volgens Emarketer.com: Search +200% komende 5 jaar marketing: + 50% Classified Adds (standaard adv.): -10% Online video advertising: +800% in 5 jaar Flinke groei online adverteren Uitgaven traditionele media in EU: - 18% DUS: noodzaak online mix! Volgens het Amerikaanse Emarketer: Toename van zoekmachinemarketing (search) van bijna 200% de komende vijf jaar Een gematigde stijging van de bestedingen aan marketing van 50% over de genoemde periode Een afname van de Classified Ads (standaard advertenties van vast formaat) van zo’n 10% Flinke stijging van Online Video Advertising van 800% in vijf jaar 2009 was een spannend jaar voor online bestedingen gezien de zwakke economie. Maar we zien in 2009 ook een stijging in de online bestedingen in Nederland en Europa. Er wordt dus meer besteed aan online adverteren.

32 ONDERDELEN WEBVERTISING
Banners Game/ Betaalde links Affiliates Take overs Online Video SEA Advertising Webvertising In week 5 al besproken – webvertising = Bannering Betaalde links Linkruil Advertorials Het boek behandelt nogmaals: banners, zoals full banners, takeovers en layer ads Betaalde links zoals betaalde lnks op Zoekmachine advertenties, SEA (H10 HOM) Game-advertising, inmail advertising Online Video Advertising (H15 HOM)

33 WEBVERTISING VOORBEELDEN
Rectangle Sponsored links Advertorial

34 DISPLAY ADVERTISING Display advertising is a type of advertising that typically contains text (i.e., copy), logos, photographs or other images, location maps, and similar items. STANDAARD DISPLAY Om duidelijkheid en transparantie te scheppen in de interactive advertising mogelijkheden en spelregels stelt IAB advertentie guidelines op. IAB formaten: aantal veel gebruikte formaten: 300x250 (medium rectangle, mpu), 728x90 (leaderboard), 160x600 (skyscraper)

35 NON DISPLAY Voorbeeld van een advertorial. Het lijkt alsof het redactioneel is, maar er wordt wel degelijk (door de adverteerder, in dit geval Chess iX) voor betaald)

36 WAT WERKT OP ‘T WEB?

37 METEN = WETEN… CPM = Cost Per Mille CPC = Cost Per Click
CPL = Cost Per Lead CPS = Cost Per Sales CPO = Cost Per Order Webvertising is een goed meetbaar online instrument voor bereik en conversie. De verschillende manieren van verrekenmodellen VAN ZACHT NAAR HARD CPM Cost Per Mille Rekent af per view, de kosten per duizend vertoningen of bekeken uitingen kan goed worden ingezet bij BRANDING CAMPANGES WAARBIJ DE DOORKLIK NIET ALTIJD NOODZAKELIJK IS CPC Cost per Click Rekent af per (unieke) klik op bv een banner of link Kan goed worden ingezet in (online) markten met VEEL CONCURRENTIE OF KORTLOPENDE ACTIES CPL Cost Per Lead Mediabureau levert kant en klare leads aan, zoals ingevulde offertes, aanvragen, bestellingen of aanvragen van brochures Bv campagnes waar je je gegevens in kunt achterlaten CPS = CPO Cost Per Sale // Cost Per Order Sites die als affiliate dienen bij bv de afsluiting van een telefoonabonnement. Je denkt zaken te doen met de organistie achter de website, maar deze verkoopt simpelweg zijn verkoop door aan een andere organisatie Het performance based model wint aan populariteit. De klant rekent met gebruik van dit model alleen af bij voldoende bereik, leads en afgesproken conversie.

38 Storyboard banner

39 STORYBOARD BANNER

40 BANNERS & OVERLAYS Full banner Gewenning (bannerblindheid)
Andere soorten & grootte banners: Leaderboard (bovenkant site, kostbaar) Expandable leaderboard (dynamisch) Rectangle (nieuwssites en tijdschriften) Banners zijn er in verschillend vormen en kunnen divers worden ingezet. Hier hebben we het al eerder over gehad! Bij het gebruik van banners wordt er gesproken over BANNERBLINDHEID: we zien de banenrs wel maar de uitingen dringen niet meer tot ons door! Banners die echt opvallen qua plaats en creatie – zoals banners met video – willen nog wel een opleving in effect geven (zie volgende sheet!)

41 HOME PAGE TAKE OVER Home page take over

42 LAYER AD Roadblock / overlay

43 BETAALDE LINKS SEA Google Adsense
SEA > betaalde links in zoekmachines ADSENSE > een gratis programma waarmee online uitgevers inkomsten kunnen genereren door relevante advertenties weer te geven bij de meest uiteenlopende soorten online inhoud. Googletechnieken lezen de pagina’s door en bepalen welke advertentie vervolgens wordt geplaatst > RELEVANTIE! Hierdoor wordt het dus niet als irritant ervaren!

44 BETAALDE LINKS - ADSENSE
ADSENSE > een gratis programma waarmee online uitgevers inkomsten kunnen genereren door relevante advertenties weer te geven bij de meest uiteenlopende soorten online inhoud. Googletechnieken lezen de pagina’s door en bepalen welke advertentie vervolgens wordt geplaatst > RELEVANTIE! Hierdoor wordt het dus niet als irritant ervaren! Het meest indrukwekkende van AdSense vind ik de relevantie van de advertenties. Ik kom nooit advertenties tegen op mijn website waarvan ik denk “Wat doen die daar?” Roland Bieleveldt Eigenaar en oprichter van homefinance.nl

45 GAME EN INMAIL ADVERTISING
Adverteren in spellen Bijv : Obama adverteert in een autorace Wereldwijd: €10 miljard Do’s en don’t’s van game-advertising: Gamers accepteren geen onderbreken van het spelen voor een reclame-uiting Het is niet altijd duidelijk welke doelgroep wordt bereikt, de “waste” kan groot zijn De game ervaring mag nooit negatief worden beinvloedt In 2005 werd er 56 miljoen dollar uitgegven aan in-game advertising In miljard (prognose) volgens Massive Incorporated.

46 BEHAVIOURAL TARGETTING & LINKBUILDING
Interesse en websitebezoek van online bezoeker worden gemeten. Advertenties o.b.v. profielen beter afstemmen op bezoekers. Voorbeelden: Zalando Marktplaats Bol.com BEHAVIORAL TARGETING: Een van de meest besproken nieuwere manieren van adverteren INTERESSES EN HET WEBSITEBEZOEK METEN VAN DE ONLINE BEZOEKER Voorbeeld bij Marktplaats: ZOEKGEDRAG, KOOPGEDRAG EN VERKOOPGEDRAG in kaart brengen Cookie wordt op je computer geplaatst Als een bezoeker een bod doet op een auto van EUR kan aan die persoon een passend aanbod worden gedaan door een financiele aanbieder. Door die aanbieding te tonen is direct meetbaar op welke advertentie de potentiele klant doorklikt. RE-TARGETING HEEL SUCCESVOL (wat Zalando ook doet): iedereen die de site van de adverteerder bezoekt maar niets koopt, herkennen we later als hij/zij op Marktplaats komt en kun je opnieuw de uiting van de adverteerder laten zien BELANGRIJK: BEHAVIORAL TARGETING KOST TIJD! > testen, optimaliseren, zet het dus alleen in als je bereid bent om er tijd in te (laten) investeren.

47 AFFILIATES Doen inspanning die nodig is voor het opvangen van de doorklik, de lead of de koop. Commissie bij verkoop. Voorbeelden: Krantenkiosks (fysiek) Testnet.nl Groupon AFFILIATE MARKETING = VORM VAN ONLINE MARKETING waarbij adverteerders hun partners (affiliates) belonen voor de gegenereerde verkopen of leads die de affiliate heeft aangeleverd. Als er uit het doorverwijzen van klanten naar de adverteerders een verkoop of lead volgt, ontvangt de affiliate hiervoor een vergoeding van de adverteerder. Er kan ook per click betaald worden. Voorbelden van typische affiliate concepten zijn: vergelijkingssites, BETALINGSMODEL = NO CURE NO PAY > AFFILIATE WORDT PAS BETAALT ALS HIJ DE DIENST TOT EEN GOED EIND HEEFT GEBRACHT MEEST TOEGEPASTE BETALNGSMODELLEN (zie eerdere sheet!) > CPL OF CPS Het doormeten is voor affiliate marketing dus echt extreem belangrijk! Daisycon en Tradedoubler zijn twee partijen die in Nederland de schakel vormen tussen adverteerder en affiliates. Zij zorgen voor de juiste afhandeling van de betalingen aan de affiliates en het doormeten van geplaatste verkopen en leads in hun software. Kijk ook eens naar fashionchick.nl! (etail trends heeft een artikel over haar geschreven)

48 VOORBEELDEN AFFILIATES
Voor elke offerte die een verzekeraar mag versturen via betaalt de betreffende verzekeraar € 5,- Elke bezoeker die zoekt op de term “modieus shirt” krijgt bovenaan de zoeklijst te zien. Voor elke “klik” naar de site van G-sus via de Google Adwords ontvangt Google € 0,10

49 ONLINE VIDEO ADVERTISING Hoofdstuk 15 HOM

50 ONLINE VIDEO ADVERTISING
Hangt samen met stijgende populariteit van het gebruik van online video Grote impact van mobiel internetten Online video is een van de meest sterke virale content Sterke engagement

51 YOUTUBE Elke minuut wordt er 60 uur aan video geupload
Elke dag worden meer dan 4 miljard video’s bekeken wereldwijd Meer dan 800 miljoen unieke gebruikers bezoeken op YouTube elke maand

52 ONLINE VIDEO Voordelen Nadelen Kosten zijn relatief laag
Professionele video is arbeidsintensief Kan instant gemaakt worden Vluchtig Gemakkelijker manier voor virale marketing en PR Virale effect is niet te voorspellen Eenvoudig middel voor creeren engagement Kan PR-technisch verkeerd vallen

53 WNF

54 VOLGENDE WEEK Het plan, de campagne Instructie e-marketingplan
Hoofdstuk 16 HOM LET OP: AANWEZIGHEID VERPLICHT!

55


Download ppt "MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING"

Verwante presentaties


Ads door Google