Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRobert Segers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
21 april 2010 Mattijs Maris Milieu Programma Manager Academisch Medisch Centrum Amsterdam
2
Inhoud Aanleiding en vraagstelling Onderzoeksopzet
Uitkomsten onderzoek Toekomstige ontwikkelingen Conclusies Vervolg
3
Aanleiding Mobiliteitsbeleid AMC Milieuvergunning
verbetering milieuprestatie duurzaam vervoersbeleid Actualisatie bestemmingsplan Effecten locatie-ontwikkeling Inventarisatie gebruik parkeerterreinen Inzicht sluiproute
4
AMC Amsterdam Zuid Oost NS BUS Metro Amsterdam A2 Haarlem A9
Diemen - Amersfoort
5
7.200 medewerkers – 6.000 FTE in AMC
P5 P2 P3 P1 P4 P6 Enkele cijfers: m2 BVO 7.200 medewerkers – FTE in AMC derden op terrein ~ 800 werknemers 2.300 studenten polibezoeken per jaar verpleegdagen per jaar
6
Onderzoeksopzet AMC-brede betrokkenheid: Huisvesting, Parkeerbeheer, Milieu, Voorlichting, etc. Bureau aanbesteed: Goudappel Coffeng
7
Onderzoeksopzet Enquêtes en tellingen Mechanische verkeerstellingen
Parkeerdrukmetingen
8
Onderzoeksopzet Aansluiting bij 1997 en 2002 onderzoeken Enquêtes:
Zeer kort, alleen herkomst en vervoerkeuze (Bijna) alle uit-/ingangen Aankondiging via Intranet en Internet Tellingen: 1 week mechanische telslangen Strategisch geschikte plaatsen
9
Onderzoeksopzet Parkeerdrukmetingen:
Eén dag, gelijktijdig met enquêtes Parkeercapaciteit over de dag Parkeerduur per terrein Omloopsnelheid parkeerplaatsen per terrein
10
Uitkomsten onderzoek: Vervoerwijzekeuze
11
Vervoermotieven
12
Vervoerwijze naar herkomst (werknemers)
Auto: ± 50% Zuid en ZO
13
Verkeersstromen per uur (weekdag - gemiddelde)
14
Verkeersstromen per dag
AMC: motorvoertuigen/etmaal 10% zwaarder transport; leveranciers, bussen Dinsdag drukste dag Enquêtedag representatief
15
Bevindingen onderzoek
AMC zeer goed bereikbaar met alle vervoersopties Vrijwillige vervoerkeuze is al(lang) gemaakt Gebruik OV sterk toegenomen – corridors A2 en A8 Werknemers van dichtbij – autogebruik hoog Afname fiets gebruik vanuit directe omgeving Patiënten en bezoekers overwegend met de auto Weinig ‘oneigenlijk’ gebruik parkeerterreinen AMC-ring weinig gebruikt als sluiproute
16
Parkeerbehoefte (weekdag – gemiddelde)
kort parkeren, hoge omloopsnelheid lang parkeren, grootste capaciteit
17
Toekomstige ontwikkelingen
Bouwplannen rond AMC (≃ 2025) m2 inbreiding m2 uitbreiding rond Monoliet revitalisatie bedrijventerreinen Amstel III Gevolg, toename: medewerkers, bezoekers, parkeerbehoefte, vervoerstromen.
18
Ontwikkeling parkeerbehoefte
Huidige situatie: pp Waarvan op tijdelijke terreinen pp Locatieontwikkeling zonder norm: pp Nieuwbouw volgens Amsterdamse norm 1 pp per 5 werknemers: pp Nieuwbouw èn bestaand volgens Amsterdamse norm 1 pp per 5 werknemers: pp
19
Enkele conclusies AMC heeft veel gedaan op vervoersmanagement
Eerste focus op medewerkers: beter stuurbaar Mobiliteitsbeleid = Mobiliteitsmanagement & Parkeerbeleid Maatregelen èn Marketing Nadere uitwerking: Fietsvervoer en -voorzieningen Voor- en natransport AMC-terrein (ook toekomst) OV verbeteren vanuit enkele corridors en aansluitingen Gedifferentieerd vervoersbeleid Arbeidsvoorwaardelijke sturingsmogelijkheden Besluitvorming over toekomstige parkeervoorziening Informatievoorziening OV → alle doelgroepen
20
Mobiliteitsmanagement en Parkeerbeleid
Vervolg Mobiliteitbeleid AMC: 2010 2011 V&V Onderzoek Beleidsontwikkeling Implementatie >>>>>>>>>> & uitwerken concrete maatregelen en kansen Mobiliteitsmanagement en Parkeerbeleid Beleidsontwikkeling Werkgroep Duurzaam Werkgroep HRM Werkgroep Locatie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.