De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gehaktballen met slagroom

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gehaktballen met slagroom"— Transcript van de presentatie:

1 Gehaktballen met slagroom
Seth Godin Nathalie Boumans & Jacqueline Schippers

2 10 jaar 6 jaar 100en 1000en

3

4 Bedrijven falen Extra aandacht Worden besproken Generen handel/winst

5

6 Industriële revolutie Technologie
Nieuwe Marketing Digitale revolutie

7

8 Gehaktballen; het basisartikel
Slagroom; Nieuwe Marketing

9 De grondslag Oude marketing:
‘Lastigvallen van massa’s mensen met advertenties voor doorsneeproducten.’ Beperkte keuze Grote hoeveelheid goedkope aandacht

10 De grondslag Nieuwe marketing:
‘Zoomt in op schaarse aandacht en investeert in interactie tussen groep met dezelfde interesse.’ Verhalen Opvallende producten Toestemming

11 Voorbeelden: Oud Nieuw
Oude marketing Nieuwe marketing Beperkt aantal media-instrumenten Ontelbaar aantal media-instrumenten Beperkt aantal fysieke verkooppunten Ontelbaar aantal online verkooppunten Marketeer tot consumentcommunicatie Consument tot consument communicatie Kloof tussen consumenten en fabrikanten Direct contact (mogelijk) tussen consumenten en fabrikanten Spam Toestemming Lange productlevenscyclus Hypes, rages Filmpjes Verhalen Adverteren grootste uitgavenpost Innoveren grootste uitgavenpost

12

13 Consumenten krijgen… Wat ze willen Wanneer ze willen
Bepalen hoeveelheid aandacht

14 Consumenten willen… Respect Met elkaar verbonden worden

15 Trend 1 Directe communicatie en handel tussen consumenten en producenten: Bol.com Permissiemarketing Bestaat om de klant te helpen Toestemming kan niet gekocht worden Klant geeft niets om u U doet een belofte Klant eist respect

16 Trend 2 Uitvergroting van de stem van de consument en onafhankelijke autoriteiten Iedereen is een criticus Nadruk op kwaliteit en service Internet vergeet niet De 1 procent van het bedrijf

17 Trend 3 Extreem korte aandachtsspanne als gevolg van elkaar overschreeuwend aanbod. Overvloed aan keuzes en interrupties

18 Trend 4 The long tail Meer keus lijdt tot meer opbrengst Latin-America
Regular Africa-Arabia Decaf Asia-Pacific VIA Multiregion blends Organic & fair trade Speciality roast

19 Trend 5 Oneindige communicatiekanalen

20 Trend 6 Directe communicatie en handel tussen consumenten en consumenten Marktplaats Matchingdonors.com

21 Trend 7 De verschuiving in schaarste en overvloed Vrije tijd
Vertrouwen Aandacht Gekwalificeerde werknemers Mogelijkheid tot vervuiling

22 Trend 8 De verschuiving van hoeveel naar wie Trechter – focus op massa
Duur Lang tijdsbestek Werkt niet Geïnteresseerden activeren

23 Vraag wat u kunt doen om optimaal te profiteren van Nieuwe Marketing!
Vraag niet wat Nieuwe Marketing voor u kan doen. Vraag wat u kunt doen om optimaal te profiteren van Nieuwe Marketing!


Download ppt "Gehaktballen met slagroom"

Verwante presentaties


Ads door Google