Download de presentatie
1
Gehaktballen met slagroom
Seth Godin Nathalie Boumans & Jacqueline Schippers
2
10 jaar 6 jaar 100en 1000en
4
Bedrijven falen Extra aandacht Worden besproken Generen handel/winst
6
Industriële revolutie Technologie
Nieuwe Marketing Digitale revolutie
8
Gehaktballen; het basisartikel
Slagroom; Nieuwe Marketing
9
De grondslag Oude marketing:
‘Lastigvallen van massa’s mensen met advertenties voor doorsneeproducten.’ Beperkte keuze Grote hoeveelheid goedkope aandacht
10
De grondslag Nieuwe marketing:
‘Zoomt in op schaarse aandacht en investeert in interactie tussen groep met dezelfde interesse.’ Verhalen Opvallende producten Toestemming
11
Voorbeelden: Oud Nieuw
Oude marketing Nieuwe marketing Beperkt aantal media-instrumenten Ontelbaar aantal media-instrumenten Beperkt aantal fysieke verkooppunten Ontelbaar aantal online verkooppunten Marketeer tot consumentcommunicatie Consument tot consument communicatie Kloof tussen consumenten en fabrikanten Direct contact (mogelijk) tussen consumenten en fabrikanten Spam Toestemming Lange productlevenscyclus Hypes, rages Filmpjes Verhalen Adverteren grootste uitgavenpost Innoveren grootste uitgavenpost
13
Consumenten krijgen… Wat ze willen Wanneer ze willen
Bepalen hoeveelheid aandacht
14
Consumenten willen… Respect Met elkaar verbonden worden
15
Trend 1 Directe communicatie en handel tussen consumenten en producenten: Bol.com Permissiemarketing Bestaat om de klant te helpen Toestemming kan niet gekocht worden Klant geeft niets om u U doet een belofte Klant eist respect
16
Trend 2 Uitvergroting van de stem van de consument en onafhankelijke autoriteiten Iedereen is een criticus Nadruk op kwaliteit en service Internet vergeet niet De 1 procent van het bedrijf
17
Trend 3 Extreem korte aandachtsspanne als gevolg van elkaar overschreeuwend aanbod. Overvloed aan keuzes en interrupties
18
Trend 4 The long tail Meer keus lijdt tot meer opbrengst Latin-America
Regular Africa-Arabia Decaf Asia-Pacific VIA Multiregion blends Organic & fair trade Speciality roast
19
Trend 5 Oneindige communicatiekanalen
20
Trend 6 Directe communicatie en handel tussen consumenten en consumenten Marktplaats Matchingdonors.com
21
Trend 7 De verschuiving in schaarste en overvloed Vrije tijd
Vertrouwen Aandacht Gekwalificeerde werknemers Mogelijkheid tot vervuiling
22
Trend 8 De verschuiving van hoeveel naar wie Trechter – focus op massa
Duur Lang tijdsbestek Werkt niet Geïnteresseerden activeren
23
Vraag wat u kunt doen om optimaal te profiteren van Nieuwe Marketing!
Vraag niet wat Nieuwe Marketing voor u kan doen. Vraag wat u kunt doen om optimaal te profiteren van Nieuwe Marketing!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.