De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009"— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009
Personal Branding Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel

2 Agenda Weekoverzicht Feedback opdracht 1
Huiswerk vorige keer (case snoepje) Terugblik les 1 t/m 5 Snuffelen aan Brand Activation Oefening Vragen opdracht 2 Huiswerk

3 Weekindeling Winterkwartaal Werkcolleges
WC 1: Verkenningsles WC 2: Personal Branding WC 3: Personal branding, best practices WC 4: Positioneren en pitchten WC 5: Personal branding + inleveren opdracht 1 + pitch WC 6: Online identiteiten + Brandactivation WC 7: Brandactivation WC 8: Samenvatting, presentaties opdracht inleveren opdracht 2 WC 9: FEEDBACKLES

4 De Snoepjes Oefening... De opdracht was:
Bedenk een nieuw snoepje met verpakking en logo

5 Het huiswerk van vóór de Kerst
Maak de snoepjes oefening af en publiceer op je studentenspace Heb je dat gedaan? Twee studenten presenteren nu de uitkomsten...

6 Hoe zichtbaar ben jij online?
Even een recap: We hebben bekeken hoe zichtbaar jij bent...

7 Hoe herkenbaar ben jij online?
We hebben bekeken hoe (on)herkenbaar je bent...

8 Wat is het doel van jouw online ‘personal brand(ing)’?
We hebben bekeken... Op welke sociale netwerken heb je nu een profiel en... waarom? Wat is jouw persoonlijke ‘onderscheidendheid’ per profiel? En kan je nu zelf bepalen.... Op welke netwerken heb je nog géén profiel? Waarom vind je dat dat wél moet? Wat zet je er dan op? En... met welk doel?

9 Okay ‘Personal Brands’, en nu?
Stap 1: Je hebt nagedacht over jou als personal brand... Stap 2: Je hebt bekeken hoe zichtbaar je bent, je doelen bepaald en je weet inmiddels wat er anders moet... Stap 3: Je hebt je nagedacht over je profilering en kennis gemaakt met het fenomeen ‘pitch’ En nú... Nú gaan we zorgen dat je dat merk ‘tot leven wekt’

10 Snuffelen aan: Brand Activation
WAT IS HET?

11 Volgens Kotler Customers want to buy products or do business with companies that make them feel good, somehow challenge them, fit into their lifestyles and provide them with a social identity. In other words, they want a branded experience. A brand has its physical presence and soul. In addition, it also needs to interact with its potential consumers so that it can leave an impression in the consumers’ mind. "You need to create an experience that makes hearts beat faster. People need a feeling. Without emotion, a product is just a product.“ (Philip Kotler, 2003)

12 Volgens de vakpers: Brandactivation:
Traditionele advertising verliest aan impact, dus zoeken adverteerders meer interactieve wegen. Brand activation lijkt daarbij steeds vaker te worden uitgespeeld als de ultieme troefkaart... (Bron: Adformatie)

13 Volgens de vakman Unilever zegt op zijn website:
Een merk bouw je niet met alleen maar een sterke merkstrategie, het merk moet gaan leven. Unilever gebruikt daarvoor de volgende mediakanalen: promoties en klantenintroducties, strategische direct marketing, tactische prijssetting en het opzetten van een goede marketingsupport. En slim mediamanagement plus een nauwe samenwerking met sales, category en channel-management. En véél marktonderzoek, want zónder een consumer insight kun je brand activation rondom je merk wel vergeten.

14 Hoe? Hoe “activeer” je een brand?
Door een ‘beleving’ die het hart sneller doet kloppen. Door ‘gevoel’ en ‘emotie’ te koppelen aan je merk... IN10 – Rotterdam Heeft in 2008 als input van Snickers (master food) het reclame filmpje van Mr T gekregen. Zij zijn hier op gaan voortborduren. Ze zijn begonnen met een Guerrilla style campagne: een kort filmpje zogenaamd gemaakt door Japanse toeristen. Ze zien een tank auto's kapot rijden. De dag erna hebben ze een aantal autowrakken neergezet. Het AD heeft er drie artikelen aan gewijd voordat ze er achterkwamen dat het niet echt was. Net zoals in 2007 was het hoogtepunt de zwarte cross. Hier mochten de gelukkige winnaars van de winnende code op actieverpakking met de tank auto's stuk rijden. Ook was er op het evenement een actie georganiseerd (filmpje) De centrale plek op internet is mannenbrandstof.nl waar inmiddels meer dan één miljoen bezoekers zijn geweest. De tank was afkomstig uit Tsjechië en was geleased. Resultaat: 109% tov 2007

15 Fun? Zéker! Maar: de scheidslijn tussen ‘Brand Activation’ en ‘Aktie Marketing’ is dun... Aktiemarketing stimuleert op een sympathieke manier de verkoop... Brand Activation stimuleert sympathie* met als gevolg de verkoop... * Brand Awareness, Message Association, Brand Favorability

16 Wat te doen? Breng een brand tot leven
Lever als het kan het bewijs (reclame is vaak ongeloofwaardig) Brandactivation = Interactie Nieuwe media maakt dit een stuk eenvoudiger basis is vaak een website maak het relevant laat de doelgroep het ervaren (een activiteit)

17 Menthos Zie: http://www.mentoskisscam.com/
Beleving van een snoepje..... op je scherm! Zie:

18 NU JIJ! Opdracht MET JE “SNOEPJE TEAM”
VERZIN JE EEN MANIER OM JOUW / JULLIE SNOEPJE BRAND TE ACTIVEREN... IN 1 SHEET (POWERPOINT BIJVOORBEELD) SCHETS JE JULLIE BRAND ACTIVATION CONCEPT... DAT MAG EEN ‘QUICK & DIRTY’ VISUAL ZIJN... EEN STORYBOARDJE OF WAT JE MAAR WIL JE HEBT 30 MINUTEN, DAARNA PRESENTEREN EEN AANTAL VAN JULLIE JE CONCEPT... CHECK VOOR INSPIRATIE

19 Afsluiting Kijk de komende week wat je tegenkomt aan informatie óver en voorbeelden ván Brand Activation Werk een voorbeeld uit, dat je aanspreekt, tot iets dat je kort kan presentatie Vragen? Tot volgende week! Werkcollege te downloaden van:


Download ppt "CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 1, Winter 2009"

Verwante presentaties


Ads door Google