Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElias Wouters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
21 januari 2013 door: Henk-Jan Geel @HenkJanGeel Workshop Social Media
2
• Introductie • Doelstellingen • Doelgroep • Wat is Social Media? – Blogs – Twitter – Facebook – Linkedin • Integratie • Capaciteit • Tips & Tricks • Meten • Experimenteer Overzicht
3
• Start met een film • Wie ben ik introductie
5
• Wat wil je bereiken? – Verhogen van naamsbekendheid – Relatie opbouwen met uw doelgroep – Online reputatiemanagement – Bezoekersaantallen op uw website verhogen – Werving nieuw talent – Betere posities in de zoekmachines • SMART? – Hoe ga je wat meten? • Andere activiteiten? – Doe niet alleen maar social media Doelstelling
6
• Wie bereiken en waarom? • Nieuwe of bestaande groep? • Kennen ze jou en of je product • Wat wil je ze vertellen of laten zien? • Waar zijn ze, lezen ze, doen ze? • Onderzoek? Doelgroep
7
Ken jij je doelgroep?
8
• Blogs • Twitter • LinkedIn • Facebook/Hyves • YouTube/Vimeo • Pinterest • Flickr/Picasa • Digg/Netvibes • …… Wat is Social Media?
10
1.Wat is het? 2.Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen? – SEO – Expert – Branding – Discussies 3.Hoe te gebruiken – Denk na over de inhoud – Maak een planning – Mogelijk om te delen, reacties te geven Blogs
12
1.Wat is het? 2.Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen? – Links delen – Expert – Branding – Nieuwe contacten/partners vinden 3.Hoe te gebruiken – Start: Registreer, volg, luister, reageer, creeer. – Following, follower, tweets – #, @-mention, dm – Lijsten & Search – Tool tweetdeck Twitter
13
1.Wat is het? 2.Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen? – Expose – Lead generation – Branding – Uitleggen van producten en processen 3.Hoe te gebruiken – Plaatsen film – Eigen achtergrond – Afspeellijsten YouTube
14
1.Wat is het? 2.Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen? – Leads/prospect vinden, contacten partners – Kennis delen – Discussiëren – Zichtbaar zijn – Branding 3.Hoe te gebruiken – Pasief100% profiel, groups, company page – Actiefshare, post, like, recom. answers, discuss, events – Pro actiefContacten vinden en naar bijeenkomsten gaan Linkedin
15
1.Wat ga je kiezen? – Blog – Twitter – Facebook – Linkedin 2.Ondersteund dit de overige marketing activiteiten? 3.Offline en online Integratie
16
1.Wie gaat het doen (Jij?) 2.Heb je de tijd er voor 3.Hulp nodig (Implementatie, uitvoer, adverteren) 4.Alleen doen? (Ga jij alles doen?) Capaciteit
17
1.Welke tactiek ga je hanteren – Update plaatsen – Nieuws delen – Vragen beantwoorden – Connecties maken 2.Heb je de capaciteit? – Maak een planning – Doe rustig aan en start langzaam 3.Neem tijd om te leren – Doe rustig aan en start langzaam – Maak fouten en maak meer fouten. Tips & tricks
18
1.Welke doelstellingen ga je meten – Fb: Fans, likes, shares, comments – Tw: Followers, @-mentions, Retweets – Li: Connections, hits op profiel, telefoontjes – Blogs: Hits, comments, inkomende links 2.Hoe ga je dit meten Meten
19
• Wat ga jij doen om te beginnen? Experimenteer
20
Dank je wel! www. ProjectAntarctica.com
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.