Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Marktonderzoek Danneels
Robin Jans Laura Danneels Thomas Van den Broeck
2
Inhoudstafel Situering Deskresearch Fieldresearch Conclusie
3
Wat is Danneels Immobiliënkantoor/bouwbedrijf Verkavelingen: 60%
West-Vlaanderen Afgewerkte producten: verkaveling tot afgewerkt huis Sponsering: KVC Wingene en cunina Differetatie: verkaveling zonder bouwverplichting
4
Website 2007: interactieve website Doel: profileren naar de klant toe
Uithangbord: Vroeger: streekkrant en voetbalploeg Nu: site
5
Probleem? Opdrachtgever: Mr Danneels Klachten :
Personeel Klanten Problemen die hij zelf aanhaalde waren: Te weinig bezoekers De klanten vonden hun weg niet Moeilijk in contact
6
Probleem? Mr danneels: de site is essentiël Sector
7
Doel van de website Optimale service aanbieden
Bezoekers naar het bedrijf lokken
8
Onderzoeksvraag Hoe kan de site ervoor zorgen dat er meer mensen naar de site komen?
9
Wat is een goede Website?
CONTENT Doel: Is het duidelijk waar de site voor staat en wat je er kunt doen/vinden? Beknopt: ‘to the point’? Relevant? Informatief: Zijn de teksten op de site informatief? Sitemap: overzichtelijk? SEO Bespreek ik direct USABILITY Doelgroepen: voor elk wat wils ? Layout: overzichtelijk? Navigatie: gemakkelijk dudelijk? DESIGN Uitstraling: Heeft de site een betrouwbare, professionele en verzorgde uitstraling? Balans: Is er voldoende ruimte zodat er balans is tussen diverse elementen? Huisstijl: Is er een heldere en consistente huisstijl gebruikt? Multimedia: Wordt er gebalanceerd gebruik gemaakt van multimedia? Typografie: Is er goed gebruik gemaakt van typografie? TECHNIEK Voldoet de site aan de moderne standaarden? Browser support: Worden de belangrijkste browsers ondersteund? Snelheid: Laadt de website binnen afzienbare tijd?
10
Deskresearch Voorwaarden goede website Concurrentieanalyse SEO
11
Concurrentieanalyse Via google De site geeft een lijst met allemaal immobiliënkantoren in deze regio. Tip op site ? Degene die helemaal eerst staat is Immo cattaert. Website in 3 talen( Duits Frans Nederlands) Op startpagina Zoek in ons aanbod( duidelijke zoekmachine met wat ze in aanbiedingen hebben) In de kijker Banner is zeer mooi ( 6 foto’s met link onder naar verschillende delen van de site) Onderaan duidelijk het adres, telefoonnummer en de openingsuren
12
SEO Search engine optimalisation
13
Field research waarom? Doel? Onderzoeksmethode Contactmethode
Steekproef Onderzoeksinstrumenten Voor-en nadelen
14
Waarom? Geen volledig antwoord Perspectief van de klant
Wat verwacht de klant? Doel van fieldresearch: Te weten komen wat de klant wilt
15
methode Onderzoeksmethode: voordeel: betere respons dan bij andere
Persoonlijk gesprek voordeel: betere respons dan bij andere Nadeel:niet iedereen zal eerlijk antwoorden.
16
methode Contactmethode Telefonisch * nadelen: hoge kosten,tijdrovend,
*voordeel: degelijke antwoorden
17
Steekproef Wie? Klanten die al gekocht hebben en waarvan we gegevens hebben. Hoeveel? 100 contactpersonen Hoe getrokken? random
18
Onderzoeksintrument Vragenlijst Open vragen stellen Voorbeelden:
-kunt u gemakkelijk de contactpersonen vinden? -is de website overzichtelijk? -gemakkelijk om ons terug te vinden? -vindt u wat u zoekt?
19
Resultaten interview Verwerken verzamelde resultaten
Analyseren en conclusies trekken
20
Algemene Conclusie Bevinding uit het deskresearch
Bevinding uit het fieldresearch Deze 2 samenbrengen om een oplossing aan te bieden voor de site van Danneels
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.