Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFranciscus Christiaens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics
2
3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage2 Agenda •2Com2 introductie •WebXpress CMS •Samenwerking met LE Synstage –Webdesign –Vindbaarheid –Website promotie –Analytics
3
3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage3 2Com2 introductie •2Com2 internet & communicatie, jong bedrijf bezig op vlak van ICT en communicatie •2Com2 is oorspronkelijk opgericht in 2005 door 3 vennoten. In 2007 is het bedrijf doorgestart door 1 vennoot.
4
2Com2 introductie (2) •2Com2 wordt nu geleid door Bernoud Jonker. •Korte CV: –Passie voor automatisering –Ervaring in management, logistiek, verkoop –Ervaring met websites, webshops •2 Bedrijven: –2Com2, JBMS en samenwerking met LE 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage4
5
3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage5 WebXpress CMS •WebXpress is: –Webbased Content Management Systeem, direct online, altijd laatste versie; –Instellen stijl, kleuren, achtergrond, logo –Verschillende pagina typen: webpagina, contact, fotoalbum, gastenboek, shop; –Webshop met beheer categorie, artikelen en varianten, online betalen (iDEAL), back office –Compleet inclusief webruimte, domeinnaam en e- mail.
6
WebXpress CMS (2) •WebXpress CMS: 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage6 •Overzichtelijk •Logische opbouw •Windows look&feel •WYSIWYG •Instelbaar •Webbased •Verschillende paginatypen •Verschillende pakketten •Webbased
7
WebXpress CMS (3) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage7 ParticulierenParticulieren/BedrijvenBedrijven Website/weblogWebshopWebsite/visitekaartje Willen zichzelf te manifesteren en in contact met anderen. Willen vindbaar zijn, informatie verschaffen en verkopen via internet Willen vindbaar zijn, informatie verschaffen en in contact te komen. WebXpress HomeWebXpress ShopWebXpress Office
8
Verkoopconcepten ProductInhoudVerkopen via webXpress pakket 2Com2 Wisemice webXpress pakket + training (evt.) Kunstencentrum Groningen De Plannenmakers Leeuwarden Bureau Zelfstandigen Friesland webXpress pakket + webdesign 2Com2 LE-Synstage? 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage8
9
Samenwerking LE Synstage •LE Synstage wil klanten ondersteunen bij realiseren van bedrijfsdoelen door inzet van studenten •O.a. met het opzetten en verbeteren van website of webshop: –Design (vormgeving, huisstijl) –Inrichting (techniek, teksten, fotos, videos) –Vindbaarheid (zoekmachines) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage9
10
Voor- & nadelen •Voordelen: –Effectief door voorgeprogrammeerde oplossingen –Vormgeving en content gescheiden –Continuïteit in nazorg •Nadelen: –Opzet vormgeving is belangrijk/beperkt 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage10
11
Webdesign 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage11 Achtergrond Website Logo Rand Menu Disclaimer
12
Webdesign (2) •Achtergrond: –Kleur –Gradiënt (herhaling) –Afbeelding (herhaling) •Website: –Breedte –Logo hoogte –Rand (dikte, kleur) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage12 •Menu: –Links of rechts –Boven –Boven & links •Kleuren –Kleur (hexadecimaal) –Transparant
13
Webdesign (3) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage13 Achtergrond Logo Menu Inhoud Disclaimer
14
Webdesign (4) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage14 Achtergrond Logo Menu Inhoud
15
Webdesign (5) 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage15 Achtergrond Logo Menu Inhoud
16
Website vindbaarheid 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage16 Bepaal de juiste zoektermen Ook afbeeldingen tellen mee Gebruik zoekterm vaker, meer in het begin In- en buiten pagina linkbuilding Denk na over paginatitel Gebruik tussentitels is belangrijk Geef redenen om door te klikken Metatags, Description tag is heel belangrijk Gebruik zoekterm in de URL Meest belangrijke inhoud boven vouw
17
Website vindbaarheid (2) •Teksten: –Korte/leesbare teksten –Tussentitels en lijstjes •Zoekwoorden: –Regelmatig gebruik 2- 8% –Vooraan hoger gewicht 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage17 •Call-to-action: –Prikkelen om door te klikken –Sturen naar doel (welk doel) •Links: –Van buiten naar binnen! –Intern
18
Website vindbaarheid (3) •Leidt de bezoeker door website 18Presentatie aan LE-Synstage3 september 2010
19
website Website promotie 19Presentatie aan LE-Synstage3 september 2010
20
Website promotie (2) •Zoekmachines –Vindbaarheid –Gericht adverteren •Referenties –Belangrijke bronnen –Startpagina’s –Verzamelsites 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage20 •Eigen referenties –Blog –Nieuwsbrief •Social Media –Twitter –Facebook –Hyves
21
Google Tools •Meten = weten •Google Analytics •Google Webmaster Tools •WebXpress kan gekoppeld worden 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage21
22
Google Analytics 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage22 Hoeveel bezoekers? Uit welk land? Welke zoekwoorden gebruikt? Van welke website? Welke pagina binnen? Welke pagina uitstappen? Hoe lang op website Hoeveel pagina’s? Wat is de conversie?
23
Ter afsluiting •Bedankt voor jullie aandacht! •Zijn er nog vragen? 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage23
24
Opdracht •Maak een demo website en nieuwsbrief voor de Cinetheek Haren •Deze wordt gebruikt in verkoopgesprek van Ronald binnenkort om te tonen wat LE Synstage kan bieden. 3 september 2010Presentatie aan LE-Synstage24
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.