Download de presentatie
1
Businesstoepassingen
Hoofdstuk 2, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
2
Businesstoepassingen
Hoofdstuk 2 Businesstoepassingen Met online activiteiten inspelen op behoeften van klanten E-business en e-commerce Verdienmodellen Verdienmodellen en marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
3
E-business en e-commerce
Businessprocessen die zich richten op het onderzoeken, ondersteunen en faciliteren van e-commerce. E-commerce Alle transacties, al dan niet betaald, over een netwerk. E-business en e-commerce E-business vormt een laag om e-commerce. E-commerce is onderdeel van e-business. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
4
E-business en e-commerce
HRM marketing e-commerce e-procurement finance administratie etc r&d Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
5
Online kopen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
6
Online organisatie Geen sluitingstijden Anonieme reactieve bezoeker
Volledig vrije markt Meten Interactiviteit Samenwerking Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
7
Online organisatie Nieuw online bedrijf starten
Bestaande producten ook online verkopen Verzekeraars ontwikkelen nieuwe merken: Ditzo Rechtstreekse online verkoop Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
8
Nog niet zo lang dat rechtstreeks boeken mogelijk is
Disintermediatie e-business Tussenpersonen Nog niet zo lang dat rechtstreeks boeken mogelijk is Disintermediatie Dus op wie richt je je met je marketingboodschap? Tio Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
9
Cybermediatie Tussenpersonen Cybermediatie Verdienmodellen
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
10
E-Verdienmodellen Uitgeefmodel Verkoopmodel Advertisingmodel
Hoofdstuk 2 Uitgeefmodel Verkoopmodel Advertisingmodel Affiliatemodel Brokeragemodel Utilitymodel Verdienmodel bepaalt de wijze waarop de inkomsten worden gegenereerd Verdienmodel is bepalend voor de doelstellingen van de ondernemingsstrategie Verdienmodel bepaalt de marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
11
E-Uitgeefmodel Hoofdstuk 2
Verdienmodel bepaalt de marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
12
E-Uitgeefmodel nieuwe vormen door opkomst van online social media
Hoofdstuk 2 nieuwe vormen door opkomst van online social media Bezoekers kunnen stemmen op de verschillende nieuwsitems en zo de inhoud beinvloeden Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
13
E-Uitgeefmodel nieuwe vormen door opkomst van online social media
Hoofdstuk 2 nieuwe vormen door opkomst van online social media Tijdschrift Smaak combineert een gedrukt tijdschrift met een website Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
14
E-Advertisingmodel Illustratie: homepage van telegraaf.nl toevoegen
Telegraaf verdient zowel met de gedrukte krant als met de website aan advertenties. Portal Startpagina.nl Spele.nl Hoofdstuk 2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
15
E-Verkoopmodel Hoofdstuk 2
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
16
E-Verkoopmodel Hoofdstuk 2
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
17
E-Affiliatemodel Hoofdstuk 2
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
18
Marketingmodellen Brandingmodel
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
19
Marketingmodellen Informatie- en service model
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
20
Marketingmodellen Complexe modellen Nieuwe verdienmodellen
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.