Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFemke Beckers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
telezorg in praktijk Andrea Nijhuis
2
Onderwerpen Telezorg Meerwaarde voor patiënt Relatie met EPD
Teleconsult Hoe verder? -
3
Telezorg... ... is het op afstand toepassen van zorgdiensten met behulp van ICT, gericht op het primaire zorgproces, zodat de kwaliteit van leven van de patiënt verbetert
4
Meerwaarde voor patiënt (1)
Autonomie bewustwording invloed op eigen zorg partnerschap met zorgverlener in samenspraak tussen arts en patiënt
5
Meerwaarde voor patiënt (2) integrale keten als uitgangspunt
Kwaliteit zorg dichter bij huis snellere, betere en eerdere diagnose meer effectieve tijd en aandacht behandeling sluit beter aan op patiënt integrale keten als uitgangspunt
6
spil in communicatie met zorgverleners
Relatie EPD Patiëntendeel zelfzorgmedicatie daadwerkelijk medicijngebruik meetwaarden ervaringen, etc. spil in communicatie met zorgverleners
7
de zorggebruiker is er klaar voor
Teleconsult (1) Onderzoek eerste lijn 40% wil contact herinneringen, herhaalrecepten, uitslagen de zorggebruiker is er klaar voor
8
Teleconsult (2) Voordelen teleconsult kent ook risico’s
los van tijd en plaats spaart tijd kans om snel te informeren betrokkenheid tweede lijn bij ha-consult betere kwaliteit van zorg? teleconsult kent ook risico’s
9
Teleconsult (3) Randvoorwaarden aanvulling op persoonlijk contact
voorlichting en afspraken over gebruik als onderdeel van totaal pakket zorg keuzevrijheid waarborgen voor de kwaliteit
10
Hoe verder? Samen werken aan NPCF onderzoek
veilige communicatie: een patiënten-pas (vgl. UZI) waarborgen voor de kwaliteit vergoeding van teleconsult NPCF onderzoek ervaringen van patiënten met teleconsult
11
NEDERLANDSE PATIËNTEN CONSUMENTEN FEDERATIE
Postbus 1539 3500 BM Utrecht Churchilllaan 11 3527 GV Utrecht Telefoon Fax Website
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.