Download de presentatie
GepubliceerdAdam Jansen Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
Merkbelevenissen Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
2
Merkbelevenissen Melk! Ja, maar wel Campina hoor pap
3
Merkbelevenissen Melk + verpakking
4
Merkbelevenissen Melk?
5
Merkbelevenissen Het bepalen van de herkomst
Functie van de afzender wordt belangrijker: geeft authenticiteit en geloofwaardigheid
6
Merkbelevenissen Functies van merken:
verminderen van waargenomen risico (Financieel, Fysiek, Technologisch, Psychologisch) Het leven makkelijker maken
7
Merkbelevenissen waar·de (de ~ (v.), ~n, ~n/~s, ~n/~s)
1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject 2 zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte 3 [muz.] (van een noot) tijdsduur 4 getal, bedrag dat een meter aanwijst Bron:
8
Merkbelevenissen Positionering: Schets 2 assen
Prijs en Inhoud (functionaliteit + expressiviteit) Van Lier, Nike, Bijenkorf huismerk
9
Merkbelevenissen Maar de maatschappij verandert dus geruststellen is niet genoeg > Materiële en immateriële bevrediging Dit laatste zorgt voor een emotionele band
10
Merkbelevenissen Omschrijf jezelf door middel van 5 merken! Koppel 2 tot 3 woorden aan je merken; wat zeggen de woorden over de merken. Wat zeggen de merken over jou? Maak een elips met je naam in het midden en alle woorden op korte of langere afstand>> = mentaal merkbeeld
11
Merkbelevenissen Waarde + ontwikkeling van Pine & Gilmore
Beelden van McDonalds (eenheidsworst) Niet alles wordt uniek en op maat gemaakt want……..? Onderwerpen uit de Reader: - kijk-en luistercijfers (Tijd en aandacht) - Explosie aan kanalen, budgetten zijn beperkt - Ongrijpbare consument - Aanjager: de entertainment industrie
12
Merkbelevenissen Nick and ? Branddating zooo 2006 of niet ?? Hyves!!
13
Merkbelevenissen Consumenten/afnemersgedrag
Informatie technologie (widgets, stats…) Merkconcept Het experience concept ( bijv. Achmea Health centers) Project – en procesmanagement Economische performance : wat kan je meten en welke kant gaat het op??
14
Merkbelevenissen Zien:foto, video, tekst, persoon, kleuren enz ….
Horen: muziek, gesprek, sounds enz…. Voelen: WII, Arcade-games, materiaal, temperatuur… Proeven: zoet, zuur, bitter, zout Ruiken: product, omgeving, herrinneringen 6e zintuig?
15
Merkbelevenissen Opdrachten verleden week Van Lier, Heineken, Diesel
Online en offline waarnemingen ??? Kloof, verwachtingen anders, samensmelting, FLOW ? Wat zijn jullie ideeën, leerpunten?
16
Merkbelevenissen Naar de kernopdracht!! Teams
Inventarisatie van kennis Organisatie van het team (rollen) Debriefing aan Andre maken + eerste 4 stappen/activiteiten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.