Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Introductiebijeenkomst
2
Introductiebijeenkomst 6 maart 2012
Programma Welkom en kennismaken Je bent thuis waar je hart is Film Thuiskomen Missie & kernwaarden Nabespreking Arbeidsvoorwaarden ICT Afsluiting en rondleiding
3
Je bent thuis waar je hart is
4
Filmpje
5
MISSIE: EEN GOED LEVEN MISSIE:
Met onze cliënten invulling te geven aan een goed leven. Wij willen dit uitstralen in ons gedrag, onze werkwijze, in de vorm én inhoud van de zorg- en dienstverlening die wij aanbieden.
6
MISSIE KERNWAARDEN: GASTVRIJHEID, ONTMOETING, BEZIELING & VAKBEKWAAMHEID IN EEN KATHOLIEKE SIGNATUUR
7
Waardenkompas Koptekst hier plaatsen Tekst hier Gastvrijheid
Ontmoeting Bezieling Vakbekwaamheid Contact maken en onderhouden We heten bewoners, familie, gasten, vrijwilligers, en nieuwe medewerkers hartelijk welkom en nemen daarvoor de tijd. We stellen ze op hun gemak en maken ze wegwijs. Regelmatig vragen we of alles naar wens is. Zorgen voor sfeer en omgeving We zorgen voor een schone, opgeruimde en aantrekkelijke omgeving. We besteden aandacht aan aankleding en ambiance. Bereikbaar zijn We zorgen dat we goed bereikbaar zijn, ook voor familie en externe relaties. Je open stellen We luisteren goed naar bewoners en familie. We laten mensen in hun waarde en oordelen niet te snel. We zijn attent. Mogelijk maken van ontmoeting We zorgen ervoor dat mensen elkaar kunnen ontmoeten: in ontmoeting voel je je de moeite waard en heb je betekenis voor de ander. Ontmoetingsplekken inrichten We werken aan een uitnodigende en stimulerende omgeving. Er is bij ons ruimte voor goede gesprekken onder vier ogen, maar ook ruimte voor gezelligheid en leven in de brouwerij. Bieden van emotionele, sociale of praktische steun Als het even tegen zit, zijn we er met een luisterend oor, met een arm om de schouder, om troost te bieden en nieuwe zin. We helpen waar we kunnen en laten mensen niet aan hun lot over. Er is ruimte voor verschillende meningen. De buitenwereld binnen halen We stimuleren het contact met de buitenwereld, met vrienden, familie en diverse generaties: we halen hen naar binnen, of brengen bewoners in contact met buiten. Helpen bij levensvragen Bezieling gaat verder dan enthousiast zijn voor (in) ons werk: we gaan er echt voor en helpen onze bewoners bij het geven van zin aan hun leven of het beleven van spiritualiteit, ieder op zijn eigen manier. We kennen de (RK-) rituelen die voor bewoners essentieel zijn. Vertrouwensrelatie opbouwen We bouwen bij individuele ondersteuning een vertrouwensrelatie op. We tonen echte aandacht en betrokkenheid. Stilte vieren We zijn nabij, ook zonder gesprek zijn we waardevol voor de ander. Kiezen van onze houding Iedere dag kiezen we onze houding: mensen worden blij als we met plezier ons werk doen. Maar we zetten nog een stap verder door ons werk met toewijding te doen. Weten wat wel en niet kan We verstaan ons vak en zijn trots op ons beroep. We weten wat bewoners van ons vragen en hoe we dat het beste kunnen bieden. We kennen onze grenzen en kunnen dit uitleggen. Blijven leren We zijn opgeleid voor onze taak maar nooit uitgeleerd. We willen het steeds beter doen en houden ons vakgebied dan ook bij. Onze afspraken nakomen We zijn betrouwbaar en komen onze afspraken na. We laten zien dat we doen wat we zeggen. Elkaar aanspreken We durven te handelen, reflecteren daar respectvol op. We staan open voor de mening of het oordeel van anderen en durven fouten toe te geven. Elkaar aanspreken op ons gedrag vinden we vanzelfsprekend, omdat we ervan leren. Koptekst hier plaatsen Tekst hier Onze slogan Aanspreken doet goed!
8
Wat valt je op in De Merwelanden Wat vind je aangenaam,
INTERACTIE Wat valt je op in De Merwelanden Wat vind je aangenaam, Wat kan er beter, Wat mis je
9
ARBEIDSVOORWAARDEN
10
ICT
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.