Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJonathan Goossens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1 HET ROER MOET OM! Presentatie over merken, businessen en situaties waar om diverse omstandigheden een stepchange gemaakt moet worden. We gebruiken voorbeelden uit de praktijk om te illustreren wat er voor nodig is die grote stap te maken.
2
2 Situatie 1: Alfred Levi (voorstellen) 1.Reden voor verandering: Familie situatie. 2.De verandering: Start eigen bedrijf, niet internationaal 3.De barriere: zekerheden loslaten 4.De key driver: het MOET 5.Resultaat: Mooi bedrijf, gelukkig gezin. Key learning: Externe situatie vaak een belangrijke driver voor verandering.
3
3 Situatie 2: Helmond 1.Reden voor verandering: Binnenstad loopt leeg! 2.De verandering: Nieuw elan programma 3.De barriere: Wie gelooft in de kentering 4.De key driver: Grote kans op (ondernemer) succes (& hulp) 5.Resultaat: Binnenstad die bruist (in 2012). Key learning: Het overkomen van sceptisme van direct betrokkenen is niet te onderschatten.
4
4 Situatie 3: Duurzame Energie 1.Reden voor verandering: De wereld warmt op. 2.De verandering: Inconvenient Truth & PR campagne 3.De barriere: Kop in het zand, eigen belang eerst 4.De key driver: Confrontatie met de gevolgen van opwarming 5.Resultaat: Groot bewustzijn en openheid te veranderen. Key learning: We hebben vaak iets groots nodig om de boel in beweging te krijgen.
5
5 Situatie 4: NIMA 1.Reden voor verandering: Club ging bijna falliet. 2.De verandering: Kosten snijden, allemaal schouders eronder 3.De barriere: Waar gaat dit allemaal heen? 4.De key driver: Liefde voor de club en het vak marketing 5.Resultaat: Gezonde club met veel activiteiten en echte leden Key learning: Samen de schouders ergens onders zetten creëert extra energie en kracht.
6
6 Situatie 5: Energie Direct 1.Reden voor verandering: Essent verliest veel klanten. 2.De verandering: Introduceer een tweede “goedkoop” label 3.De barriere: Dat gaat heel veel geld (winst) kosten 4.De key driver: Klanten kwijtraken is nog veel duurder 5.Resultaat: Meer klanten, groeiende winst. Key learning: Heel vaak blijken barrieres vooral te leven in ons eigen hoofd en niet bij de klanten.
7
7 Situatie 6: Heineken 6 Pack 1.Reden voor verandering: Verlies contact met jongeren 2.De verandering: creeer eigen omgeving gekoppeld aan HK 3.De barriere: Dat gaat ten koste van bestaande gebruikers 4.De key driver: Midden in de nacht, eigen zender 5.Resultaat: populariteit HK onder jongeren hoger dan ooit Key learning: Just Do It! Goed denken, nog eens denken en het dan gewoon doen.
8
8 Situatie 7: Rabobank 1.Reden voor verandering: Imago liep achter bij feitelijkheid 2.De verandering: “Coming out” via Jochem campagne 3.De barriere: Dat durven we niet over onszelf te zeggen 4.De key driver: Jochem laat zien wat we zelf zijn. 5.Resultaat: merk Rabobank krachtiger en geloofwaardiger Key learning: Durf te laten zien wie je bent en wat je doet. Sta voor je zaak en laat dat zien.
9
9 Situatie 7: Rabobank uitingen Situatie 7: Rabobank films You never Walk alone
10
10 Situatie 7: Rabobank uitingen Situatie 7: Rabobank films Jochem 70”
11
11 Situatie 8: Albert Heijn 1.Reden voor verandering: Groot klanten verlies begin 2000 2.De verandering: Prijsoorlog en supermarktmanager 3.De barriere: Een marktleider start geen oorlog 4.De key driver: Inzicht dat dit tot lange termijn groei leidt. 5.Resultaat: AH op weg naar 1/3 van de markt Key learning: Pak de problemen bij de wortel aan en draai er niet omheen.
12
12 Situatie 7: Rabobank uitingen Situatie 8: Albert Heijn film A-merken
13
13 Situatie 9: VNU 1.Reden voor verandering: Media consumptie verandert 2.De verandering: van uitgever naar data leverancier 3.De barriere: Kunnen we dat wel 4.De key driver: Overname AC Nielsen. 5.Resultaat: Gezond bedrijf op weg naar 2050! Key learning: Werk met het “end in mind”. Schets het eindbeeld en werk dan terug
14
14 Situatie 10: RTL 1.Reden voor verandering: RTL zender verliezen kijkers 2.De verandering: Back to the basics, maar 15 jaar jonger 3.De barriere: Kunnen we dat met bestaande programma’s? 4.De key driver: Kleine successen bouwen aan grote. 5.Resultaat: Zenderaandeel en kijkers terug Key learning: Gebruik de brandhaarden strategie: kleine successen bouwen naar meer!
15
15 Samenvattend Externe factor drijft verandering Veel sceptisme te overwinnen Groot idee nodig om te slagen Samen schouders eronder Barrieres zitten in ons eigen hoofd Just do it! Denken, denken, doen. Laat zien wie je bent Pak het probleem bij de wortel aan Werk met het eind in zicht Kleine successen bouwen grote
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.