Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKatrien Willems Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Kasteel De Vanenburg - Putten
2
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Dank aan de jury -Gestelde vertrouwen -Onderkennen van de BMW Group Corporate Sales strategie -Terwijl 1, 3 en 5 Serie bekende verschijningen zijn.
3
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Compliment Compliment aan de: - BMW Dealerorganisatie - Corporate Sales afdeling van BMW Group Nederland
4
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009
5
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Bekendheid fleetowners van groene labels Bron: Heliview Research “van groene labels naar CO2?”
6
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar De nieuwe norm wordt CO2 -Heden: Prinsjesdag en belastingplan 2010 - van groene labels naar CO2. -Straks: Anders Betalen voor Mobiliteit - CO2 component in kilometerprijs.
7
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar CO2; hype of nieuwe werkelijkheid? Consequentie: - CO2 belangrijke factor voor restwaarde; leasetarieven. - CO2 = verbruik = kosten. Verwachting zakelijke markt: - Actievere sturing op CO2 performance van voertuigen.
8
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar CO2 uitstoot premium segment NL Gemiddelde CO2 (gr/km) uitstoot van nieuw geregistreerde auto’s (12-maands voortschrijdende periode) MINI BMW A C B
9
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar CO2 uitstoot BMW Group in NL Gemiddelde CO2 (gr/km) uitstoot van nieuw geregistreerde auto’s (12-maands voortschrijdende periode) BMW Group Marktgemiddelde
10
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Gemiddeld vermogen vs. CO2 uitstoot 09/2008 – 08/2009 Gemiddelde vermogen van nieuw geregistreerde auto’s versus gemiddelde CO2 uitstoot (12-maands voortschrijdend) BMW Concurrent A Concurrent B Concurrent C
11
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar De kracht van een dealerorganisatie - Alleen een goed product/marketing is niet genoeg: - EfficientDynamics technologie standaard - Corporate Lease varianten - Business Line pakketten - Marketing campagnes
12
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar De kracht van een dealerorganisatie - Dealernetwerk bepaalt klanttevredenheid. - Laag stilval percentage - Condition Based Service - One stop shopping (schade, banden, ruiten)
13
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Belangen dealer vs. leasemij. MerkdealerLeasemaatschappij - Winst- Winst - Klanttevredenheid- Klanttevredenheid - Mobiliteit- Mobiliteit - Continuiteit- Continuiteit - Hoge restwaarde- Hoge restwaarde - Loyaliteit- Loyaliteit - Liquiditeit- Liquiditeit
14
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Tegenstellingen dealer vs. leasemij. Merkdealer belangLeasemaatschappij belang - One stop shopping- Inkoop optimalisatie after sales - Merkgebonden- Multi-brand - Laag debiteurenbestand- Langere betalingstermijn - Decentraal leveringsbeleid- Centrale inkoop en afleveringen
15
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Tegenstellingen dealer vs. leasemij. - Van wie is de klant? - Is de klanttevredenheid hiermee gediend? - Win-win?
16
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar De kracht van een dealerorganisatie Dealernetwerk ingericht op zakelijke markt: - Landelijke dekking en continuiteit - Openingstijden werkplaatsen - Consistent prijsbeleid - Service Level Agreements Sales en After Sales
17
Zakenauto van het Jaar 30 september 2009 Zakenauto van het jaar Tenslotte - BMW Zakenauto van het Jaar 2010: 320d EfficientDynamics Edition - 163 pk, 360Nm - 109 gr. CO2 - EU5 - 20% bijtelling - Maart 2010 introductie - Richtprijs € 42.900,-
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.