Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Persoonlijke Stijl (DSIC)
Welkom training communicatie training Persoonlijke Stijl (DSIC)
2
35-45 jaar 0 jaar 1- 4/6 7-9 Puber 18-21 27-28 35-45 45-55 56 >>
Vragen, is dit nog wel wat ik wil? Relatie Kinderen Ouders Werk Huisvesting Gezondheid 35-45 jaar 0 jaar 1- 4/6 7-9 Puber 18-21 27-28 35-45 45-55 56 >> toekomst
3
Maslow piramide Zelfontplooiing Kennis / studie, opleiding
Liefde,genegenheid, waardering / familieleden,ouders Veiligheid, bescherming / werk, woning Fysiologisch /honger,dorst voortplanting
4
Bewust | Onbewust De hersenen zijn verdeeld in drie gebieden: het reptielenbrein, het limbische systeem en de neocortex. Elk hersengebied heeft zijn eigen intelligentie, zijn eigen tijd- en ruimtegevoel, en zijn eigen geheugen. Het reptielenbrein, ook bekend als de hersenstam, vormt het primitiefste hersengebied. Het is verantwoordelijk voor de vecht-of-vlucht respons en voor vele fundamentele biologische functies. Hier ligt het temperament vast. Het Limbische systeem of zoogdierbrein vormt het sociale brein en werkt als scheidingsvlak met de wereld. Het helpt ons om problemen op te lossen, relaties te onderhouden en onze plaats in de maatschappij in te nemen. Het limbische systeem bestuurt ook alle klieren in het lichaam en bewaakt daarom evenwicht en gezondheid. De Neocortex vormt het hogere brein en wordt beschouwd als de controleur van onze hogere vermogens, zoals logica, nadenken en ons gevoel voor het spirituele. Dit deel van het brein onderscheidt ons van andere zoogdieren.
5
Communicatie start met zelfkennis
Willen Kunnen Kennen Z E L F V E R T O U W E N Z E L F W A A R D E R I N G Z E L F K E N N I S
6
Dominant Invloed Stabiel Consciëntieus
7
Indirect Direct Praat zachter Prettig om alleen te zijn
Lichaamstaal is rustig en beheerst Praat hard Zoekt actief mensen op Expressief, levendige lichaamstaal Indirect Direct Groep laten opstaan en middels de vragen een kant laten kiezen waar men plaats zal gaan nemen.
8
Taak Gericht Mens Gericht Gericht op afronden van taken
Besluit op basis van feiten en argumenten Bij onenigheid de strijd aangaan Gericht op het bouwen van relaties Besluit op basis van emoties en gevoel Bij onenigheid eerst even laten rusten Groep laten opstaan en middels de vragen een kant laten kiezen waar men plaats zal gaan nemen. Mens Gericht
9
Taak Gericht Consciëntieus Dominant Indirect Direct Stabiel Invloed
Groep laten opstaan en middels de vragen een kant laten kiezen waar men plaats zal gaan nemen. Mens Gericht
10
Beslissen Bedenken Uitvoeren Beïnvloeden Informatie Richting Waarom?
Wat? Hoe? Wie? Instructie Erkenning Uitvoeren Beïnvloeden
11
Emoties Rechtvaardig Kort lontje Goed van vertrouwen Toont geen emotie
Groep laten opstaan en middels de vragen een kant laten kiezen waar men plaats zal gaan nemen.
12
Frustratie Geeft de ander de schuld Trekt zich terug
Bezorgd depressief Verward doelloos Groep laten opstaan en middels de vragen een kant laten kiezen waar men plaats zal gaan nemen.
13
Herstellen / accu opladen
Groep laten opstaan en middels de vragen een kant laten kiezen waar men plaats zal gaan nemen.
14
Woorden die werken Precies Feiten Nauwkeurig Details Veranderen
Resultaten Overtuigend Snel Voorzichtig Gevoel Routine Stabiel Teamplayer Optimistisch Gezellig Makkelijk Even Vertrouwen Groep laten opstaan en middels de vragen een kant laten kiezen waar men plaats zal gaan nemen.
15
Woorden die NIET werken
Fout gedaan Ongeveer Kantjes eraf lopen Onderbrekingen Naar mijn mening “Even” Verandering Snel Nieuw Details Nauwkeurig Vereist studie
16
Snel Overtuigend D Avontuur Direct Resultaat
17
Overtuigend I Enthousiast Gezellig Charmant Sociaal
18
Vriendelijk Routine Oprecht S Teamplayer Luisteren
19
Precies Analyse C Geduldig Details Feiten
20
Het Persoonlijke (DISC) Profiel
21
Hoofdstuk 2 Blz.4 Karakteristieken Drijfveren
“Dit hoofdstuk is verstuurd ter herkenning. Bespreek de punten welke niet of minder herkenbaar zijn.”
22
Hoofdstuk 2 Blz.5 Talenten met mensen Talenten met taken
23
Hoofdstuk 3 Blz.6 Groeimogelijkheden met: Mensen Taken
“Links grote lijnen, rechts meer inhoud”
24
Hoofdstuk 4 Blz.7 Communicatie stijl Sterkten
“Tracht veel voorbeelden te gebruiken uit de praktijk, waardoor de herkenbaarheid wordt verhoogd”
25
Hoofdstuk 4 Blz.8 Communicatie stijl Valkuilen
26
Hoofdstuk 5 Blz.9 Wat “werkt” Wat niet “werkt” in de werkomgeving
“Waar krijgt iemand energie van en wat kost energie.”
27
Hoofdstuk 5 Blz.10 Tips voor de leidinggevende of collega’s
Sleutels tot motivatie “Hoe kun je deze persoon het beste benaderen?”
28
Hoofdstuk 6 Blz.11 Geschiedenis Jung: Typering Marston: DISC model
“Q4 Profiles in de NL context geschreven. Achtergrond informatie geldt als naslag werk.”
29
Hoofdstuk 6 Blz.12 De 4 fundamentele temperamenten
“Hier worden de 4 temperamenten wat verder uitgediept. Het gaat over de communicatievoorkeur van mensen.”
30
Hoofdstuk 6 Blz.13 Kernpatroon: onbewust Gewenst patroon: bewust
“Het veschil tussen onbewust en bewust wordt nader uitgelegd.”
31
Hoofdstuk 7 Blz.14 Bolletjes = gewenst patroon Staven = kernpatroon
= als de delta >20 is is er sprake van energieverlies + De persoon onderdrukt zijn stijl in zijn werk -/- Er wordt meer energie gevraagd dan dat de persoon in huis heeft.
32
Hoofdstuk 7 Blz.15 Gewenst en kernpatroon in grafiek gezet.
I = gewenst II = kernpatroon Gedrag in context grid gezet.
33
Hoofdstuk 8 Blz.16 Hoe ziet u zichzelf?
“Is het verschil tussen de persoonlijke stijl en het zelfbeeld groot, dan is de persoon zich niet zo bewust van zijn / haar basisbehoeftes. Bij 12% van de respondenten komt dit voor. Er is dan sprake van een energielek.”
34
Hoofdstuk 8 Blz. 17 Basisbehoeftes?
Hier staan de basisbehoeftes van de persoon. Wat geeft- en kost deze persoon energie.
35
Hoofdstuk 9 Blz. 18 t/m 21 Communicatietips
Per stijl zijn er 10 tips gedefinieerd.
36
Hoofdstuk 10 Blz. 22 Wat heeft Q4 Profiles nog meer te bieden?
37
Hoofdstuk 11 Blz. 23 Wie is ….. Personalisatie pagina
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.