Download de presentatie
1
Alcohol 16- geen goed begin
Sport rush Alcohol 16- geen goed begin Novadic-Kentron, Jongeren werk De Twern GGD Hart voor Brabant
2
Titel: Sport rush Wat is de frictie van de klant? Situatie:
Ik ben Marc, een jongen van 16 jaar. Ik zit in het vierde leerjaar van vmbo-tl. Ik ben onlangs gestopt met voetbal en ik ga nu fanatiek sporten in de sportschool. Mijn ouders vinden het goed dat ik en mijn oudere zus drinken. Behoefte: Ik wil… Ik wil minder drinken. Ik wil er goed en gespierd uitzien en ik wil aantrekkelijk zijn voor meisjes. Dit wil ik bereiken door fanatiek te sporten. Als ik gedronken heb, sport ik de extra calorieën eraf in de sportschool. Frictie: Maar…. Uitgaan is leuker met alcohol, ik voel mij dan losser en ik word makkelijker met meisjes.
3
Titel: dit is ons nieuwe concept
Voor wie? De doelgroep is jongeren (16-18jr) die sporten, interesse hebben in sporten en hun uiterlijk belangrijk vinden. Nieuw voor: Nederland GB / PG onze GGD Wat houdt het nieuwe concept in? Via een clinic/workshop, gegeven door een sportidool, ervaren jongeren dat je door fanatiek te sporten hetzelfde ontspannen gevoel en kick krijgt als wanneer je gedronken hebt. Tijdens de clinic wordt er uitleg gegeven over het effect van alcohol op het lichaam, hoe je de negatieve effecten kan wegsporten en hoe je dezelfde kick kan bereiken door te sporten. Na afloop kan je een app downloaden waarin een sportcoach tips en weetjes geeft, om zo het proces verder te stimuleren. Hoe alcohol vermindert: Het is een alcoholvervanger, niet weet wat alcohol met je doet maar wat het je kost behoefte en belevingswereld van de jongeren. nieuwe media, het is een positieve benadering. Doelgroep bestaand nieuw x Nieuw vernieuwd bestaand Product x x
4
Titel: [slogan van het voordeel voor de client]
Waarom kiest de klant er voor? nee ja wat kies jij?: bierbuik of sixpack? “sixpack” “Ik wil een doel hebben: ik wil fanatiek sporten.” Uiterlijk en sport is belangrijk voor mij, ik vind het interessant om te weten want je moet doen om het ‘eraf’ te krijgen. De combinatie sport, voorlichting en een lekker gevoel zorgen ervoor dat jongeren minder snel voor alcohol kiezen. Wie of wat zijn concurrenten en wat is onze positionering en rol? De boodschap van de alcoholindustrie die associeert met sport: “Alcoholgebruik is normaal en zeer verantwoord.” “De volwassen ‘niet’ drinker bestaat niet.” Tegenhanger geven alcohol heeft ook neg effecten op lichaam. Topsporters hebben dit bijv ook niet nodig om een kick te krijgen. nee ja logo concurrerende organisatie of product Logo Logo Alternatief 1: logo Alternatief 2: logo Alternatief 3: logo
5
Sport rush, a public – private community intervention
Maakbaarheid Workshop wordt ontwikkeld met jongeren sporters en private sector. Wat zijn kritieke punten en onzekerheden? fasering De workshop ontwikkelen met sport/fitness centra Via (sport) school/verenigingen uitzetten, Samen met jongeren en topsporters. Uitzetten via social media, Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit? Werving topsporters, sportcentra, andere partners en jongeren. Ontwikkelfase workshop/app Promotiefase, Lancering op scholen in sportweek.
6
Titel: Kosten en criteria
Wat kost het en wat levert het op? Cijfers per jaar na drie jaar APP ONTWIKKELING DUUR GRATIS DOWNLOADEN WORKSHOP OPZETTEN Voldoet het aan criteria? Past binnen publieke gezondheus wereld. Geeft positieve vervangende optie Sporten houdt je jong.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.