Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKarel Koster Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
CRM en SharePoint als basis voor ondersteuning volledige student levenscyclus
Drs. Marcel Kemper – Hogeschool INHolland Remko Timmer – Winvision
2
Inhoudsopgave Implementatie instroom en potential management oplossing op basis van Microsoft Dynamics CRM 1. Introductie 2. Achtergrond/aanleiding CRM oplossing 3. Project aanpak 4. Oplossing 5. Ervaringen 6. Vragen en discussie
3
Nederlandse HBO-instelling
Groot aantal beroepsopleidingen binnen een breed scala aan kennisgebieden 12 locaties voornamelijk in de Randstad Ingedeeld in een aantal Schools, met elk hun eigen studieaanbod en een autonome directie 2.700 medewerkers studenten
4
Organizational Structures and Processes
Strategic Alignment and impact Business Strategy ICT Strategy Organizational Structures and Processes ICT Infrastructure and Processes
5
little alignment, mostly impact
Old situation little alignment, mostly impact little connection Business Strategy ICT Strategy Organizational Structures and Processes ICT Infrastructure and Processes
6
Ondersteuning student levenscyclus
Studie / Opleidingsloopbaan Stage Management Werving Digitaal Portfolio Finance PeopleSoft Opleidings Informatie / Studiegids (Intranet & Website) Portal Alumni Instroom Contract Onderwijs Externe Relaties
7
Setting Microsoft Dynamics CRM als solide basis voor constante dialoog met toekomstige, huidige en oud-studenten
8
Wervingsactiviteiten
Open Dagen Proef studeren Studiekeuze gesprek Brochure aanvragen Mailings STIP, Studie Advies Centra
9
Aanleiding Veel systemen met relatiegevevens Verbeterd inzicht gewenst
Intensiever contact Kwaliteit van contact momenten verbeteren Meer studenten en betere aansluiting Minder uitval door betere studiekeuze Gerichte benadering van belangstellenden
10
Doel Geïntegreerde oplossing voor ondersteuning levenscyclus studenten: langdurige relatie en intensievere relatie
11
Concurrentie De toegenomen concurrentie rondom instroom noodzaakt tot het bereiken van voldoende en de juiste potentiële studenten. Studenten willen geen studievertraging oplopen door eventuele verkeerde keuzes bij aanvang van hun studie.
12
De juiste studenten bereiken
Het maken van de juiste studiekeuze is van essentieel belang
13
Toeleverende scholen Instroom management als strategische relatie met toeleverende scholen Steeds meer toeleverende scholen volgen de prestaties van hun ex-leerlingen in het HBO. Een goede relatie met de toeleverende school is van belang.
14
Beter meten = meer weten
Betere informatievastlegging geeft meer inzicht in de juiste doelgroep en hoe deze het beste benaderd kan worden
15
Lifelong learning means lifelong relationships
Levenslang leren Levenslang leren betekent ook levenslang klant van INHolland Lifelong learning means lifelong relationships
16
Levens cyclus student Life Long Learning
17
Strategisch relatiebeheer
Meerdere soorten “klanten” en meer contact momenten vragen om een strategische aanpak voor relatiebeheer
18
Kwaliteit Aangaan van relatie met de potential:
“de INHolland -ervaring bieden vanaf het eerste contactmoment” Persoonlijke benadering Snelheid van reageren Kwaliteit Studiekeuze advies Overzichtelijk materiaal
19
Niet alleen de student is klant
Niet alleen de studenten zijn klanten maar ook de belangstellenden, de aanmelders (potentials), de decanen van de toeleverende scholen, de leer- en stagebedrijven, de overheid e.d.
20
Vorige CRM systeem Het vorige CRM systeem voldeed niet meer en kon niet als fundament dienen voor nieuwe totaaloplossing Aanpasbaarheid Gebruikersvriendelijkheid Flexibiliteit Onderhoudbaarheid Uitbreidbaarheid
21
Aanpak CRM implementatie vraagt om een gedegen aanpak, het is niet alleen een technisch feestje!
22
Visie Vanuit een visie klein beginnen met de focus op toegevoegde waarde
23
Samenspel De totaalaanpak vraagt om het juiste samenspel van mensen, processen en technologie
24
Visie – Scope uiteindelijke oplossing
25
INHolland Portal (SharePoint)
Visie – Platform INHolland Portal (SharePoint) Werving Stage Alumni Studenten … CRM PeopleSoft Externe Bronnen Opleidingen …
26
Platform voor ondersteuning student levenscyclus
Portal (SharePoint) CRM (Dynamics) Werving Stage Alumni Instroom Contract Onderwijs Externe Relaties Business Intelligence (SQL/SharePoint/Excel)
27
Verschillende contact momenten en interfaces
Brochure aanvraag Vooraanmelding opendag Mailings STIP, M&C Reports & Analyse Vooraanmelding proefstuderen Vraag (Stel je vraag) Aanvraag Studiekeuzespreekuur Potentials Mijn INHolland gegevens CRM … NAW PeopleSoft Beurzen Deelname registratie Externe bronnen SAC’s
28
Verwerken Brochure Aanvragen
Schoolweb Brochure aanvraag Potential Brochure (direct mail) Brochure aanvraag CRM Potential Studie Informatie Punt Andere processen lopen min of meer gelijk: Proefstuderen Studiekeuze advies Open dagen Brochure aanvragen Potential INHolland.nl
29
Huidige situatie (Fase I)
INHolland Website Brochures Opendagen Proefstuderen Studiekeuze … Externe Bronnen CRM PeopleSoft INHolland Portal (Insite)
30
Toekomst Vervolg stappen:
Verdere ondersteuning van de wervingsactiviteiten Specifieke wensen rondom rapportage Verbetering koppelingen met andere systemen CRM als bronsysteem voor IDM / ILM Inrichting Alumnibeleid Externe contacten voor de Schools Leveranciers
31
Vragen
32
Dank voor uw aandacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.