Download de presentatie
1
Internationale marketing
Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing
2
Figuur 9.1 Exportmethoden
Internationale marketing
3
Internationale marketing
Figuur 9.2 Een voorbeeld van de koppelactiviteit tussen een producent en twee potentiële distributiepartners Internationale marketing
4
Internationale marketing
Figuur 9.3 Tussenvormen Internationale marketing
5
Internationale marketing
Figuur 9.4 Voordelen van licentieverlening voor de levenscyclus van producten Internationale marketing
6
Figuur 9.5 Directe en indirecte franchising
Internationale marketing
7
Tabel 9.1 De verschillen tussen licentieverlening en franchising
Internationale marketing
8
Figuur 9.6 Joint ventures en strategische allianties
Internationale marketing
9
Internationale marketing
Figuur 9.7 Samenwerkingsmogelijkheden voor partner A en B in de waardeketen Internationale marketing
10
Figuur 9.8 Hiërarchische methoden in een waardeketenperspectief
Internationale marketing
11
Figuur 9.9 Omslagpunt agent/verkoopdochter
Internationale marketing
12
Figuur 9.10 Verschillende soorten nieuwe internationale ondernemingen
Internationale marketing
13
Figuur 9.11 Het concept ‘leidend land’
Internationale marketing
14
Internationale marketing
Figuur 9.12 Het ontwikkelen van het regiocentrumconcept in het Azië/Pacific-gebied Internationale marketing
15
Figuur 9.13 Het afstoten van buitenlandse faciliteiten: een kader
Internationale marketing
16
Internationale marketing
Tabel 9.2 Voor- en nadelen van de verschillende exportmethoden voor de producent Internationale marketing
17
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 1)
Internationale marketing
18
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 2)
Internationale marketing
19
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 3)
Internationale marketing
20
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 4)
Internationale marketing
21
Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 5)
Internationale marketing
22
Internationale marketing
Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 1) Internationale marketing
23
Internationale marketing
Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 2) Internationale marketing
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.