De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Internationale marketing

Verwante presentaties


Presentatie over: "Internationale marketing"— Transcript van de presentatie:

1 Internationale marketing
Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing

2 Figuur 9.1 Exportmethoden
Internationale marketing

3 Internationale marketing
Figuur 9.2 Een voorbeeld van de koppelactiviteit tussen een producent en twee potentiële distributiepartners Internationale marketing

4 Internationale marketing
Figuur 9.3 Tussenvormen Internationale marketing

5 Internationale marketing
Figuur 9.4 Voordelen van licentieverlening voor de levenscyclus van producten Internationale marketing

6 Figuur 9.5 Directe en indirecte franchising
Internationale marketing

7 Tabel 9.1 De verschillen tussen licentieverlening en franchising
Internationale marketing

8 Figuur 9.6 Joint ventures en strategische allianties
Internationale marketing

9 Internationale marketing
Figuur 9.7 Samenwerkingsmogelijkheden voor partner A en B in de waardeketen Internationale marketing

10 Figuur 9.8 Hiërarchische methoden in een waardeketenperspectief
Internationale marketing

11 Figuur 9.9 Omslagpunt agent/verkoopdochter
Internationale marketing

12 Figuur 9.10 Verschillende soorten nieuwe internationale ondernemingen
Internationale marketing

13 Figuur 9.11 Het concept ‘leidend land’
Internationale marketing

14 Internationale marketing
Figuur 9.12 Het ontwikkelen van het regiocentrumconcept in het Azië/Pacific-gebied Internationale marketing

15 Figuur 9.13 Het afstoten van buitenlandse faciliteiten: een kader
Internationale marketing

16 Internationale marketing
Tabel 9.2 Voor- en nadelen van de verschillende exportmethoden voor de producent Internationale marketing

17 Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 1)
Internationale marketing

18 Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 2)
Internationale marketing

19 Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 3)
Internationale marketing

20 Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 4)
Internationale marketing

21 Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 5)
Internationale marketing

22 Internationale marketing
Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 1) Internationale marketing

23 Internationale marketing
Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 2) Internationale marketing


Download ppt "Internationale marketing"

Verwante presentaties


Ads door Google