Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJulia Hermans Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
SMC078+ Facebook The Adult Version
2
Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
3
Wie ben ik? • Wilco de Kreij • Online ondernemer • Affiliate – SEO – SEA – Social • WP4FB 2011-2013 (= WordPress plugin om Facebook applicaties te maken)
4
Wat kun je zakelijk met Facebook? • Zakelijke Facebook pagina • Interactie tussen mensen faciliteren (vb. Website “liken”) • Facebook Ads • Facebook Apps • Etc..
6
Wie heeft er een zakelijke pagina… en waarom?!
7
Ga niet op Facebook “omdat iedereen het doet”…
8
Facebook is niet voor iedereen… • Meest succesvolle branches: – Waar mensen een irrationele passie voor hebben – Sociale onderwerpen (restaurants etc) – Waar controversie bestaat (interactie faciliteren) • Minder geschikt voor: – Non-social branches, B2B etc • Zelfs al is branche geschikt… zegt dat niets!
9
Start je Facebook pagina met een doel voor ogen. Stelling: “Je doelstelling is om meer fans te krijgen”
10
Heb een doel voor ogen • “Meer likes” is NIET je doelstelling • Uiteindelijke doelstelling: meer omzet • Facebook doelstelling zit daar tussenin (specifieker) • Bijv. autoriteit opbouwen, top-of-mind zijn, branding, etc. • Schieten met losse flodders = kansloos
11
Vertaal je doelstelling naar een actieplan
12
Van doelstelling naar actieplan • Wat wil je dat er “blijft hangen”? (bijv. specialist VS generalist) • Wat beweegt mensen naar jouw doel? (bijv. Waarom kiezen mensen een bepaald restaurant?) • Brengt een post je dichter bij je doel? • Vertel een continu verhaal i.p.v. losstaande posts
13
Werk met schema’s • Bijv. maandagen post over X, dinsdagen over Y, etc.. • Scheelt véél tijd!
14
TIP: Persona’s
15
Zorg voor interactie • Ongeacht wat je doelstelling is.. Zorg voor interactie! • Facebook EdgeRank • Zonder interactie ziet niemand je berichten (= zonde!) • Aantal tips…
16
#1 BE EPIC • Steek je tijd in creëren van dingen die likeable zijn
17
#2 Call To Actions
18
#3 Like VS Share
19
#4 Foto’s & video • Video’s hebben 10 x meer kans om gedeeld te worden dan links • Foto’s hebben 5 x meer kans om gedeeld te worden dan links
20
#5 “Vul in” posts • “Vul in: ………. maakt mijn weekend compleet!”
21
#6 Stel (open) vragen • Vragen met “waar”, “wanneer” en “waarom” etc.
22
#7 Korte berichten
23
#8 Time je berichten • Wanneer is jouw doelgroep op Facebook actief?
24
#9 Target je berichten
25
Wees creatief! Jij kent je doelgroep als geen ander.
26
In het kort… • Start niet “zomaar” een fanpagina • Heb je doelstelling voor ogen • Maak een concreet actieplan • Voer dat structureel uit • Zorg voor interactie
27
Hoe krijg je een groter bereik? Of toch stiekem: “Hoe krijg je meer fans?”
28
Bron: http://theoatmeal.com/comics/facebook_likes
32
Stelling: “Als je ‘likeable’ content plaatst dan groeit je pagina vanzelf”
33
Hoe creëer je een groter bereik op Facebook? • Synergie met andere media • Adverteren met Facebook Ads • Inzetten bestaand bereik (site, nieuwsbrief etc) • Word of mouth • Participeren in bestaande conversaties • Virale applicaties • Think outside the box!
34
#1: Bestaande conversaties • Gebruik tool als Mention.net • Zoek voor bestaande conversaties in jouw branche • Meng je in de discussie door waarde toe te voegen (uit naam van je fan pagina) • = Gratis exposure, maar tijdrovend
35
#2: Inzetten bestaand bereik • “Vind ons leuk” & ontvang [XXX] • Véél betere conversie
36
#3: “Virale” applicaties • Gebruik “virale” applicaties zoals foto wedstrijden, virale coupons etc • Enkel marginaal viraal (maar nog altijd effectief) • Gebruik tools als WP4FB of WooBox.
37
#4: Partner met anderen • Samen sterker dan alleen • Werk samen met bestaande Facebook pagina’s • Voeg je in Facebook groepen • Gebruik Graph Search (!)
38
#4: Partner met anderen
41
#5: Facebook Ads • Groot volume, maar ook duur. • Houdt kosten en baten in de gaten. • Test verschillende advertentiesoorten (e.g. Promoted posts)
42
#6: Speel in op trends • Algemene trends – Evenementen, nieuws, etc. – Creëer shareable inhakers. • Nieuwe Facebook features – Destijds: offers – Hashtags, Graph Search etc – First mover advantage!
43
#7: Wees creatief!
44
Onthoud: Facebook is NIET de heilige graal. Denk aan je ROI!
45
Vragen en/of brainstormen?
46
Contact • Wilco de Kreij • onlinebizz.nl • linkedin.com/in/wilcodekreij • info@emarky.nl • @emarky
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.