De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inleiding tot de motorola RMA Portal

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inleiding tot de motorola RMA Portal"— Transcript van de presentatie:

1 Inleiding tot de motorola RMA Portal
27 maart, 2014 Inleiding tot de motorola RMA Portal MOTOROLA SOLUTIONS 1

2 inhoud Voordelen RMA Portal navigatie Garantie & contract valideren
Nieuw reparatieverzoek indienen Aanspraak Verzendgegevens Contactgegevens Facturatiegegevens Bevestiging RMA-gegevens Gegevens ingediende RMA’s Reparatiestatus weergeven Plan een afhaling Reparatiestatistieken Prijsopgave goedkeuren

3 Voordelen 24x7 toegang Online reparatie-aanvragen indienen
Afdrukbare vervoersdocumenten Reparatiestatus weergeven Trackinggegevens van zending Afhaaldienst Reparatiestatistieken Prijsopgave goedkeuren Garantie & contractinformatie controleren Meertalige interface Toegang tot productdocumentatie en andere Motorola-informatiebronnen

4 RMA PORTAL NAVIGATIE Bezoek de RMA Portal via link Nieuwe klanten klik op de “PSION” link onder “Registreer u voor een Online RMA-aanvraag” en vul het Nieuwe gebruikersformulier in – klik op Verzenden Wanneer u eenmaal de goedkeuring van uw account ontvangt, dan kunt u reparaties aanvragen via “Psion” onder “Inloggen voor de RMA Portal” Mocht u hulp nodig hebben, neem dan contact met ons op via

5 RMA PORTAL NAVIGATIE Links naar nuttige pagina’s
Andere nuttige links en informatie RMA Portal Actie-Menu Start-menu, vervaldatum wachtwoord en laatste log-ingegevens

6 Garantie en contract valideren
Selecteer “Garantie/contract valideren” Voer hier een serienummer in Selecteer Valideren Resultaten

7 ONLINE EEN REPARATIE AANMELDEN
Selecteer Een nieuw reparatieverzoek aanmaken

8 REPAIR REQUEST DETAILS
Voer een serienummer in Druk op Product zoeken Kies de productfamilie als het serienummer niet voorkomt in het systeem. Uw aanvragen zullen hier vermeld worden alvorens u doorgaat. Selecteer een probleemomschrijving Specificeer het probleem Voeg een extra probleemomschrijving toe. Herhaal de voorgaande stappen als u nog een toestel wilt aanmelden. Wanneer alle toestellen hierboven vermeld worden, klik dan op doorgaan. Klik op Product toevoegen Klik op doorgaan

9 SHIPPING INFO Om het adres te veranderen naar een ander adres uit onze database, klikt u op “Kies bestaand adres.” Kies “Verander het adres” als u een adres wilt gebruiken dat niet in de keuzelijst voorkomt. U kunt nu zelf een adres invoeren. Mocht u zojuist “Kies bestaand adres” hebben geselecteerd, dan kunt u nu zelf het juiste adres in het keuzemenu zoeken. Mocht u “Verander het adres” hebben geselecteerd, dan kunt u het juiste adres hier invullen. Controleer a.u.b. het retouradres dat op deze pagina weergegeven wordt. Het systeem gebruikt standaard “Gebruik huidig adres” en uw standaard retouradres dat voor uw account is ingesteld. Klik op doorgaan

10 CONTACTGEGEVENS Om een ander contactpersoon te selecteren uit een keuzelijst uit onze database, kiest u “Kies bestaand contactpersoon”. Om een nieuwe contactpersoon toe te voegen, selecteert u “Verander contactpersoon”. Controleer a.u.b. of de naam, telefoon- en fax-nummer en adres van de contactpersoon correct zijn. De standaardcontactpersoon is de eigenaar van de RMA-portalaccount. “Gebruik huidig contactpersoon” wordt weergegeven. Klik op doorgaan

11 ENTITLEMENT Als u het niet met het soort onderhoudsdienst eens bent, selecteer dan “ja” in het keuzemenu om het type onderhoudsdienst te negeren. Selecteer daarna het juiste Servicetype uit het keuzemenu. Als u “Type contractservice” selecteert dan kunt u een contractnummer invullen in het onderstaande veld. Gaat het hier om een herhaalreparatie, dan dient u het RMA-nummer van de vorige reparatie in te vullen in het “Formulier opnieuw”- veld. Klantreferentienummer: Voer uw interne referentienummer in, mocht u die hebben. Reparatiekosten: For Tijd&Materiaal-service reparaties, tonen wij een prijsopgave per toestel aan klanten met een directe rekening voor onderhoudsdiensten. Aan klanten zonder een directe rekening wordt het volgende bericht getoond: "Stuur uw toestellen a.u.b. naar onze reparatiecentrum. Uw Motorola-partner zal een prijsopgave naar u doorsturen zodra wij het toestel ontvangen". Contractinformatie toont wat voor soort onderhoudsdienst er aan dit serienummer gekoppeld is. Klik op doorgaan

12 FACTURATIEGEGEVENS Als de factuurgegevens onjuist zijn, selecteer dan a.u.b. "nee" in de keuzelijst en klik daarna op Doorgaan. De Motorola Solutions Support Desk zal u contacteren met verdere instructies. Als u geen directe rekening heeft bij Motorola Solutions, dan zal het factuuradres van uw Motorola-partner getoond worden. U kunt dit adres niet veranderen. Controleer uw factuurgegevens op de Factuurinformatie-pagina Klik op doorgaan

13 BEVESTIGING RMA-GEGEVENS
Controleer a.u.b. de productgegevens, retouradres en contactgevens op de RMA-info bevestigen-pagina. Klik op RMA verzenden

14 GEGEVENS INGEDIENDE RMA’S
Klik a.u.b. op RMA afdrukken onderin om het vervoersdocument (RMA-formulier) voor uw toestel(len) af te drukken. Stuur de defecte toestellen naar Motorola Solutions ter reparatie met het RMA-formulier. Als er een prijsopgave op het RMA-formulier is en u stempelt en ondertekent het, dan kunt u het gebruiken als een inkooporder. Dit is mogelijk voor alle landen in de EMEA regio, behalve voor het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika waar bedrijven volgens de wet verplicht zijn papier te gebruiken met een officieel briefhoofd.

15 GEGEVENS INGEDIENDE RMA’S MEERDERE TOESTELLEN
AANVRAAG VOOR MEERDERE TOESTELLEN – bekijk / print de RMA formulieren: Op het ingediende (Taakinfo) -pagina: Om het complete RMA-formulier met alle serienummers weer te geven, drukt u op “Druk alle RMA's af”. Door dit te doen ziet u een RMA-formulier met alle serienummers die u gelogd heeft. Als u elke reparatie apart wenst weer te geven / te printen: Ga dan naar "Reparatiestatus weergeven" en klik dan op "RMA#" of naar de aanvraag die u wenst te zien. De details van deze specifieke aanvraag zullen verschijnen. Volg dezelfde stappen als hierboven om voor elke aanvraag een apart formulier af te drukken of klik simpelweg op “RMA afdrukken”.

16 REPARATIESTATUS WEERGEVEN
Om RMA-aanvragen weer te geven die u de laaste 30 dagen heeft aangemaakt, klikt u op “Reparatiestatus weergeven” in het hoofdmenu op de hoofdpagina. Per pagina worden er tot en met 10 RMA-aanvragen weergegeven. Klik op “Reparatiestatus weergeven” Selecteer een tijdsperiode Klik op een RMA-nummer om alle details weer te geven voor ieder RMA-nummer. Voer een RMA-, serie-, klantreferentie- of PO-nummer om sneller te zoeken. Status update

17 Klik op “Reparatiestatus weergeven”
SCHEDULE PICKUP Als uw toestellen gedekt worden door een contract inclusief vooruitbetaalde ophaaldienst, dan kunt u via de RMA portal een afhaling plannen. In alle andere gevallen zult u doorgestuurd worden naar de webpagina van de desbetreffende koeriersdienst waar u een afhaling kunt afhaling kunt plannen. De ophaaldienst wordt de klant zelf betaald. Klik op “Reparatiestatus weergeven” Klik op de trackinglink om verder te gaan naar de webpagina van de koerier.

18 PLAN EEN AFHALING – contract inclusief ophaaldienst
Zoek het afhaaladres of kies een van uw afhaaladressen en vul de onderstaande velden in Klik op “Plan een afhaling”

19 PLAN EEN AFHALING – contract inclusief ophaaldienst
Klik hier om de Verzendlabel af te drukken

20 REPARATIESTATISTIEKEN
Specificeer het soort reparatie Klik op “Reparatiestatistieken” Selecteer een begin en einddatum Selecteer de producten waarvoor u een tabel wilt samenstellen. Gebruik “Alles selecteren” om alle beschikbare producten te selecteren en “Alles verwijderen” om alle voorgaande selecties te verwijderen. Kies het type tabel Kies hier het soort tabel en zijn breedte. Selecteer een Site waarvoor u de tabel wil samenstellen. Klik op “Algemeen Overzicht”

21 REPARATIESTATISTIEKEN VOORBEELD

22 PRIJSOPGAVE GOEDKEUREN
Klik op “Goedkeuren” om een prijsopgave te accepteren Klik op “Keur de prijsopgave goed” Voeg een ”PO nummer” toe Klik op “Weigeren” om een prijsopgave te weigeren Vink dit vakje aan om akkoord te gaan met de Algemen Voorwaarden Lees de “Algemene Voorwaarden”

23 PRIJSOPGAVE GOEDKEUREN
Wanneer u "Weigeren" selecteert, heeft u twee opties: “Afwijzen/Return” om het toestel ongerepareerd te retourneren of “Afwijzen/Scrap” om Motorola toestemming te geven het toestel te slopen. Klik op OK om uw keuze te bevestigen

24 TIPS & TRUCS Wat als u op “Nee” drukt tijdens het loggen
Als u heeft aangegeven dat het contract of de factuurgegevens onjuist zijn tijden het loggen van uw RMA-aanvraag, dan zal de Psion Support Desk u contacteren. Ondersteuning nodig bij het gebruik van de RMA portal Wanneer u tegen problemen oploopt bij het gebruiken van de RMA portal, kunt u contact opnemen met de Psion Support Desk via , wij zullen u dan met veel plezier helpen.In het geval dat de RMA portal een foutmelding weergeeft, neem dan a.u.b. een print screen van de melding en stuur die dan mee in de bijlage.

25 USEFUL LINKS Support Online RMA - Europe, Middle East & Africa
Online RMA - Europe, Middle East & Africa

26 DANK U WEL… 26 iProtect Classification as Appropriate
MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS and the Stylized M Logo are trademarks or registered trademarks of Motorola Trademark Holdings, LLC and are used under license. All other trademarks are the property of their respective owners. © 2010 Motorola, Inc. All rights reserved. 26


Download ppt "Inleiding tot de motorola RMA Portal"

Verwante presentaties


Ads door Google