De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

>11-2013 Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.

Verwante presentaties


Presentatie over: ">11-2013 Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman."— Transcript van de presentatie:

1 >11-2013 Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman

2 1.Voorstellen 2.Algemene zaken 3.Landelijke benchmark 4.Instellingen op hoofdniveau 5.Filteren op hoofdniveau 6.Analyseren 7.Hulpmiddelen Nieuws Programma 2

3 1. Voorstellen 3

4 4 • Data-analist / online marketeer bij GBBO • Afgestudeerd gedragswetenschapper Universiteit van Twente • Initiator van dé landelijke gedragsanalyse en benchmark van burgers op overheidswebsites • Docent, rol van analist aan de opleiding webmanager (Hogeschool van Arnhem) 1. Voorstellen Rick Koopman

5 5  Meten is niet weten  Meetbaar is niet maakbaar  Meten is geen doel  Cijfers liegen niet 2. Algemene zaken Webstatistieken - vooroordelen

6 2. Algemene zaken De website is niet alleen 6

7  Relatie tussen openingstijden en bezoek aan de balie  Veelgestelde vragen en telefoonverkeer  Veel gezochte termen en landingspagina’s  Seizoensdrukte balie/telefoon en homepage Voeg wekelijkse rapportages samen 2. Algemene zaken Voorbeelden 7

8 1.Sluit aan bij strategie/visie 2.Stel KPI’s op (!!!) 3.Stel haalbare doelen op 4.Rapporteer n.a.v. KPI’s, geen cijfers 2. Algemene zaken Werk altijd naar een doel 8

9 2. Algemene zaken Google Analytics of Piwik? 9 VS

10 2. Algemene zaken Impact van de cookiewet 10

11 2. Algemene zaken Uitbesteden of zelf doen? 11  Draagvlak  Bijhouden kennis

12 12 Cijfers  23,5 miljoen geanalyseerde bezoeken  84 miljoen pageviews  123 jaar aan websitebezoek  11,5 miljoen zoekopdrachten in Google  2,2 miljoen zoekopdrachten in de interne zoekbox 3. De landelijke benchmark

13 4. Instellingen 13

14 4. Instellingen Gegevens delen uitschakelen 14

15 15 4. Instellingen Gebruikersbeheer

16 5. Filteren op hoofdniveau 16

17 17 5. Filteren op hoofdniveau Eigen verkeer uitsluiten

18 18 5. Filteren op hoofdniveau Alleen mobiel verkeer

19 19 5. Filteren op hoofdniveau Alleen tablet verkeer

20 20 5. Filteren op hoofdniveau Subdomeinen uitsplitsen

21 5. Filteren op hoofdniveau Zoekopdrachten op site bijhouden 21 Stap 1: Laat Google Analytics de zoekopdrachten bijhouden Stap 2: Analyseer de zoekwoorden

22 5. Filteren op hoofdniveau Vertelt Google alles? 22

23 5. Filteren op hoofdniveau Vertelt Google alles? (2) 23

24 5. Filteren op hoofdniveau Maak not provided inzichtelijk 24 Kies als secundaire dimensie bestemmingspagina of paginatitel

25 5. Filteren op hoofdniveau Maak een apart filter (apart profiel!!!) 25

26 5. Filteren op hoofdniveau Dode links 26

27 5. Filteren op hoofdniveau 404 - pagina 27 Stap 1: Geef de pagina een onderscheidende naam Stap 2: Bekijk deze in analytics

28 5. Filteren op hoofdniveau Bekijk de pagina 28 Filter op bron

29 Extern  Schrijf de betreffende sites aan Intern  Maak een (301) redirect 5. Filteren op hoofdniveau Zowel intern als extern op te lossen 29

30 5. Filteren op hoofdniveau Maak een alert aan 30

31 5. Filteren op hoofdniveau Maak er ook één aan voor de homepage 31

32 6. Statistieken 32

33 6. Statistieken om te vermijden Gemiddelden zeggen niet veel 33 Wat zegt dit?

34 6. Statistieken om te vermijden Segmenteer gemiddelden! 34

35 6. Statistieken om te vermijden Of specificeer… 35

36 6. Statistieken om te vermijden Percentages 36 DeviceConversiepercentage Desktop3,7% Tablet2,1% Mobiel7,5% Conversiepercentage

37 6. Statistieken om te vermijden Percentages (2) 37 DeviceConversiepercen tage Aantal Desktop3,7%1257 Tablet2,1%389 Mobiel7,5%8 Conversiepercentage

38 7. Hulpmiddelen 38

39 1.Plaats het script ergens op je domein 2.Verwijs naar het script in je Google Analytics code 7. Hulpmiddelen Meet uitgaande links automatisch 39

40 7. Hulpmiddelen Meet uitgaande links automatisch (2) 40

41 7. Hulpmiddelen In-page analyse 41 Herkenbaar?

42 7. Hulpmiddelen Enhanced link attribution 42 Stap 1: pas de GA code aan Stap 2: Schakel In-page Uitgebreide linkbeschrijving in

43 Vragen? 43

44 Rick Koopman Colofon 44 W www.gbbo.nl E r.koopman@gbbo.nl T 030 – 274 60 26 M 06 – 40 760 241 T @rickkoopman L www.rickkoopman.nl


Download ppt ">11-2013 Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman."

Verwante presentaties


Ads door Google