Download de presentatie
GepubliceerdMatthias Meyer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …
2
Sponsorwerving wat en hoe
‘Inspireer een sponsor en de sponsoring volgt vanzelf’ Spreker: Huub Broks 15 maart 2014
3
Stelling / overtuiging
Sponsorwerving is leuk. Er bestaat namelijk niets mooiers om vanuit je passie je eigen verhaal te vertellen en iemand zo ver te krijgen dat hij/zij je ook financieel ondersteunt. Het is onze droom dat niemand meer doodgaat aan kanker. Het geld dat hiervoor nodig is, kan iedereen werven.
5
Succesfactoren voor sponsorwerving
Leg de (juiste) vraag voor bij het juiste publiek. Werf planmatig Mindset: ‘Je vraagt het niet voor jezelf !’ Gooi jezelf volledig in de strijd. Eerste slag is een daalder waard! Sponsorwerving is gebaseerd op inspireren en volharding!
6
Alpe d’HuZessponsoring – Hoe?
Ken onze feiten De actiepagina en de administratie Onderneem! Overige tips (vraag en deel!)
7
Alpe d’HuZes, overtuiging en pijlers
Onmacht omzetten in kracht, Opgeven is geen optie! Vier doelgroepen verbinden: ‘Met hart en ziel afzien voor een ander levert de grootst mogelijke voldoening op’ Saamhorigheid ‘Alleen een dwaas blaast tegen de wind in...’ Dat er niemand meer doodgaat aan kanker! Wetenschap en ermee (leren) leven gaan hand in hand.
8
De Alpe d’HuZesstory - hoogtepunten
Resultaten Bedrag 6 juni 2006 ,89 7 juni 2007 ,11 5 juni 2008 ,62 4 juni 2009 ,00 3 juni 2010 ,00 9 juni 2011 ,45 7 juni 2012 ,35 6 juni 2013 ,87 Begonnen in de zomer van 2005 als ‘onzinnig idee’, autonoom gegroeid ‘omdat het nog niet eerder was gedaan’
9
Geldbesteding – inhoudelijk
Check de website voor de projecten (opgevenisgeenoptie.nl/bestedingen) Thema’s geldbesteding Kanker als ziekte onder controle krijgen Procesinnovatie in de oncologische zorg Technische innovatie in dienst van de patiënt Fundamentele kennis over kanker Goed, Gelukkig en Gezond leven met kanker (Samen)leven met kanker Kanker en voeding Revalidatie en nazorg
10
Procedure geldaanvraag
12
De actiepagina
13
Actiepagina – gebruik die intensief!
Iedere deelnemer heeft een eigen actiepagina, ook als teamlid. Het is verplicht die te vullen. Die pagina is het centrum van jouw actie: Werven Afhandelen
14
De administratie Financiële afhandeling, factureer direct vanuit team, teamlid of individuele deelnemer Via iDEAL Doneerbutton Via de facturatiemodule (>500 euro) Vermeld zelf de sponsor op je actiepagina Geef boven 2500 naam en url door voor vermelding op onze website bij Geef boven 2500 euro ook het JPG-logo door voor vermelding op onze website
15
Onderneem! Maak een plan, leg de lat hoog!
Gebruik het sponsormateriaal: sponsorbrief en –tabel, powerpoint & films en factsheets Begin gewoon en informeer ons zo nodig, vraag geen toestemming Laat iedereen weten wat je doet (social) MacMillan: “Little green book of Fundraising”
17
Sponsortips en ideeën andere teams
Jouw verhaal is inspirerend voor anderen. Jouw verhaal raakt. Jouw verhaal is aanstekelijk. Kijk op de site: benut en gebruik goede ideeën van andere teams. Communiceren is 1+1=3 als je mix van middelen inzet en de kracht van de herhaling benut. Denk in de doelgroep achter jouw doelgroep. Dus het netwerk achter jouw familie, vrienden en zakelijke contacten. Denk ook aan hulptroepen. Werk samen met andere teams of deelnemers uit jouw regio.
18
Mix & match ideeën en tips
Tips doelgroepen Werk, collega’s, hulptroepen, scholen, etc. Tips communicatie De actiepagina als kloppend hart, in alle uitingen de url van je actiepagina, videobeelden, tussenstanden, werken met vaste thema’s, synergie met meerdere communicatiemiddelen, altijd flyer bij je, de donatieboxen en nog veel meer. Tips evenementen Wijnverkoop, benefiet BBQ, concerten, feesten, dinnerparty's, Alpe d’HuZesmaand met middenstand, sportevenementen, op je Tacx, spinningmarathon, MTB-tochten, etc.
19
Mix & match ideeën en tips
Tips voor tegenprestaties Reclamemogelijkheden bieden, oliebollen bakken, creatieve producten verkopen, tweedehandsspullen verkopen, etc. Tips voor loterij, cheques en veilingen Loterijen met mooie prijzen, hotelcheque, veilingen Acties van andere teams waar je aan mee kunt doen Loterij met trekking van de winnaar op 6 juni in Frankrijk. ‘Jat’ (ideeën) vooral, mix & match en maak er een sterk op je doel gericht communicatieschema van!
20
Vragen? ‘We are here to help!’ Mail met
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.