Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKatrien Meyer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013
2
Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. www.edustandaard.nl
3
Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Standards! Why are they so important? •They form the fundamental building blocks •They create compatibility and interoperability •They fuel the national en international trade of content •They create transparency •They prevent a vendor lock in
4
Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. EduStandaard = public private cooperation Almost all relevant stakeholders in Education are represented: •Ministery of Education •DUO (administrative agency, fundig of schools) •SLO (curriculum) •Exams (CITO, CVE) •Publishers •VLE’s •Learning management systems (administration) •…. •Schools representatives !!
5
We use educational standards in three areas EDUCATION Administration SCIENTIFIC RESEARCH
6
Standardisation Board Architecture Board Governance model, public private partnership Working group Supporting office (Kennisnet / SURF) Strategic level Tactical level Operational level
7
Standardization process Research Development Testing Evaluation Modification Registration Administration Communication Support Adoption strategy
8
Schools Suppliers selecting learning materials providing learning materials Mixing learning materials Mixing learning materials Using learning materials Using learning materials learning materials policy make it discoverable distribution and access the actual using development findability accessibility use Process architecture – educational content chain
9
Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Schools Suppliers Working group: “search & find learning material” •NL-LOM (Dutch application profile IEEE-LOM) •Price information(extra set of metadata) •OnderwijsBegrippenKader(Dutch digital curriculum) selecting learning materials make it discoverable findability Public broker service •EduRep
10
Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Suppliers Schools Working group: “distribution / logistics of (digital) learning material” •ECK standard framework “Distribution and Access” A description of webservices about: •Accounts, Profile data, Orders, Distribution, Payment, Licenses and Product lists providing learning materials distribution and access accessibility Public broker service •Entree & Kennisnet Federation
11
Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. Schools Suppliers Working group: “the use of learning content” •UWLR(Dutch standard, exchange of student results) •Standards on student files for switching from primary => secundary •LTIunder investigation •OBK(semantic datamodel of educational concepts) •NL-QTI(Dutch application profile) Mixing learning materials Mixing learning materials the use of learning materials the actual using usefulness
12
Zorg ervoor dat het tekstvak niet over de witruimte en het logo geplaatst wordt. Zorg ervoor dat de titel uit 1 regel bestaat. And new areas of standardisation Administrative domain • Standards supporting administrative processes like: • Transfer of student portfolio from primary => secondary => higher education • Benchmarking • Digitally signing up to a school (vocational, secundary,..) • Identity management for students, teachers, etc • Semantics in administrative domain, to support processes Learning analytics •Data standardisation on learning analytics
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.